części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Quattro na śniegu - porada

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Quattro na śniegu - porada

Post autor: robsonik4 » 01 gru 2010, 23:20

Witam

prosiłbym o wskazówki/poradę jak jeździć 8 po śniegu i lodzie znaczy sie w teraźniejszych warunkach. Co można czego nie można. Wcześniej bujałem się beczką 123 z napędem na tył, później pasato- polonezem B2 z napędem na przód. 8 mam od lipca i jakoś nie za bardzo daję sobie radę na śniegu.
Interesuje mnie technika jazdy.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, 09:42 przez robsonik4, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 gru 2010, 00:12

Kolego robsonik4, 8 jeździ się jak normalnym samochodem tylko że tu masz quattro i masz przewagę nad ośkami :mrgreen: podczas ruszania i jeżdżenia tylko hamuje jak normalny samochód .
Poszukaj sobie jakiegoś placu i zobacz co możesz 8 , :evil: a co nie :D

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 02 gru 2010, 00:42

Zastanawiam się z czym sobie nie możesz poradzić na śniegu?
Ja jeżdżąc w takich warunkach staram się unikać hamulca i regulować tempo jazdy gazem. Bardzo często wbrew naturalnym ludzkim odruchom przyspieszam zamiast hamować.
Czasami można spotkać się z sytuacją, że pomimo napędu quattro ciężko ruszyć np. na lodzie, tak jak np. na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=4nDIDPC0fRc
Przedniego dyfra nie da się zblokować. W takiej sytuacji warto użyć gazu i hamulca jednocześnie. Można wówczas, przyhamowując ślizgające się koło, przenieść moment na koło, które się nie ślizga. Stosując taką technikę kolega mógłby użyć wszystkich czterech kół i być może ruszyć, ale jak widać nie spróbował.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 02 gru 2010, 19:48

problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo. Znajomy powiedział, abym ruszał z "2" i potem wrzucał "3". Mam odczucie jakby samochód chodził lewo -prawo, no i na zakrętach zwalniam do 20, gdyż boję sie wyrzucenia. Podczas deszczu jest super, 8 trzyma się drogi, w zakręty wchodzi bez porównania do jednoosiowców. Widać muszę podjechać na jakiś plac i potrenować.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 gru 2010, 20:10

Kolego a jak u ciebie w samochodzie z łącznikami stabilizatora tył ??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 gru 2010, 00:32

Jeśli rzuca Ci autem sprawdź zbieznosc, tylny zawias w tym sprawnosc amorów, bo jeśli sam go nie zarzucasz to normalne to nie jest.
Black Cars Matters

Limbo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:59
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Limbo » 03 gru 2010, 10:43

Panowie mam pytanie. Czy jest jakas opcja (gdzies kiedyś czytalem o tym.. mozliwe ze to bajki) by w jakis cudowny sposób audi było non stop 4x4 powiedzmy 50:50?

bronko86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 28 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: bronko86 » 03 gru 2010, 14:26

Audi jest 4x4 tylko stale 40:60 ;-)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 03 gru 2010, 14:33

Oczywiście, że jest. Trzeba by zaspawać na stałe torsen z wałkami, albo w ogóle go wyrzucić i spiąć na stałe obydwie osie :-P Tylko wtedy cofamy się do epoki napędu 4x4 ,stosowanego np w 30 latach w Jeepie Wranglerze ;-) Wady takie rozwiązania są oczywiste w autach "asfaltowych", dlatego mechanizmy różnicowe między osiami są niezbędne by można było normalnie jeździć samochodem 4x4 (różna prędkość obrotowa obydwu osi podczas skrętu). Tylko nie bierzcie tego na poważnie... ;-)

JIMM

Post autor: JIMM » 03 gru 2010, 20:49

mdamian pisze:tylko hamuje jak normalny samochód .
tu się nie zgodzę..............bo trzeba korzystać z manuala w tiptronicu i hamować skrzynia czyli czterema łapami...........polecam zabawę łopatkami przy kierownicy i treningu na placu...........a pedału hamulca używać rzadko 8-)

raper1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2010, 15:54
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: raper1987 » 03 gru 2010, 21:33

To jeszcze zależy jak kolega używa tego gazu w quattro ;P bo jak zmienia pas na pełnym gazie bądź dodaje go w zakrętach to tył lubi sobie frunąć a raczej delikatnie próbować wyprzedzać... Oczywiście głowa na karku umiejętne manewrowanie gazem i da się opanować te 40/60 rozłożenia napędów co czasem na śniegu pomaga w zmniejszeniu promieniu zawracania. Sprawdzone w A8 i A4 również z Q ;P. I tak jak koledzy wyżej, żeby poznać auto trzeba pojechać na plac pobawić się z głową, żeby wyczuć co można i oduczyć się odruchowego ściągania nogi z gazu jak to bywa zazwyczaj przy tylnej osi.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 03 gru 2010, 23:51

trochę potrenowałem na czymś w rodzaju placu - przy ruszaniu rzuca, gdyż za dużo dodaje gazu, a przy zmianie pasa nie można zwiększać prędkości tylko utrzymywać stałą prędkość.
Zauważyłem, że zdecydowanie lepiej jeździ się na Tiptronicu i hamuje silnikiem.

Awatar użytkownika
wojtf23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 24 maja 2010, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wojtf23 » 04 gru 2010, 01:04

a ja mam takie pytanie bo mnie to zawsze zastanawiało :) jak wygląda automat z quattro i zaciągniecie Hamulca ręcznego. tzn. czy np. przy jeździe na D zaciągniemy ręczny to czy nie zerwie mostu albo się nie zj..ie - skrzynia czy most???? Ciekawi mnie to bo brat mi kiedyś powiedział o jednym przypadku ale w BMW synek kręcił bączki oczywiście gaz w podłodze i zaciągnął ręczny i hlas zerwało tylko nie pamiętam co czy zaciski czy coś innego.

tak więc mnie to ciekawi bo jak by nie było w automacie nie ma sprzęgła żeby wysprzęglić, zaciągnąć ręczny i puścić sprzęgło. bo w automacie trzeba by było się bawić lewarkiem z D na N i jeszcze ręczny.
Moja była :(

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 gru 2010, 01:25

kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 04 gru 2010, 07:53

Kolego w naszych quattro zamiast ręcznego wrzucasz skrzynie na tip zbijasz bieg do 1 gaz i zawracasz jak na ręcznym :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl