części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2FSI ] Kilka problemów po zakupie


pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

[D3 08 4.2FSI ] Kilka problemów po zakupie

Post autor: pitak73 » 29 paź 2017, 17:31

Więc tak, kupiłem to piękne A8 D3 z Siedlec. Przy oględzinach okazało się, że cały czas pracuje kompresor pneumatyki, nawet po wyłączeniu auta, wydaje bardzo różne dźwięki i nawet zaczął dymić <boisie> . Zawieszenie próbowane i pracuje prawidłowo, podnosi opuszcza. Po podłączeniu komputera wyszedł błąd 1770 czujnik temperatury sprężarki regulacji wysokości zawieszenia, zwarcie do masy, statyczne. Odłączono zasilanie do kompresora, samochód podniesiony do góry i pojechali na przegląd na szarpaki, a tam wyszło, że prawy przedni amortyzator nie pracuje, tzn pracuje dużo gorzej niż lewy i nie pokrywają się wykresy diagnostyczne.
Kupiłem auto i na ryzyko pojechałem 400 km do domu z odłączonym kompresorem i podniesionym autem na maxa. Oczywiście kontrolka żółta i zielona świeci, auto przejechało całą trasę, opadało stopniowo po drodze ale zdążyłem dojechać.
Dzisiaj leży na glebie, norma, błędy pokazuje 1772, 1770, 1400.
I teraz pytanie do bardziej doświadczonych w D3, czy najpierw wymienić amora z prawej strony czy szukać przyczyny w kompresorze.
W serwisie mechanik powiedział mi, przed badaniem amortyzatorów i diagnozą prawego, że prawdopodobnie gdzieś jest nie szczelność i kompresor cały czas chce uzupełnić powietrze, ma to sens. Auto było walone w prawą stronę.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 paź 2017, 19:47

Wystarczy sprawdzić w blokach pomiarowych które koło jest najniżej. Nieszczelność może być przyczyną ciągłej pracy kompresora aż do przegrzania.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 paź 2017, 09:32

Zanim zaczniesz coś wymieniać to najpierw diagnostyka.
Potrzebna do tego ogarnięta osoba z komputerem + ewentualnie dodatkowe części do ewentualnej szybkiej podmiany do celów testowych.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 30 paź 2017, 11:24

Dzięki panowie za info, jutro umówiłem się z kolegą na pomoc przy diagnozie, mój komputer jest za cienki.
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

bertarz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bertarz » 30 paź 2017, 17:24

Witam pitak73
Po pierwsze musisz sprawdzić w jakim stanie jest twój kompresor.
To sprawdzisz na komputerze, wywdjaność kompresora.
Druga sprawa musisz sprawdzić oporność czujnika temperatury kompresora.Mogę jutro podać Ci wartości.
Jeśli kompresor ma sprawność czytaj: bije minumum z 12 barów to może jeszcze coś tam pochodzi.
Ale jeśli go słyszałeś to albo jest źle zamontowany, albo po prostu się kończy.
Miech możesz sprawdzić na dwa sposoby:
Gdy miech jest napełniony powietrzem(auto jest w górze) otwierasz maske, ściągasz czarne podszybie.
Wyciągasz gumki przeciwpyłowe od amorka( tamjest jego mocowanie dojdziesz po kablu).
Jest tam otwór z nakrętką 18. Dojdziesz po kablu.
Wlewasz wodę z mydłem do pełna. nastepnie bierzesz lewarek i podnosisz go do góry.
Jesli będą bąbelki tuleja plastikowo-gumowa jest uszkodzona, puszcza powietrze.
Drugi sposob to musisz nabyć zaworki które, wkręcasz zamiast przewodów i pompujesz miecha z sieci. Poczym gdy auto w górze mierzysz sobie od osi koła do nadkola i wymiar powtarzasz po np. paru godzinach, jeśli auto opada to masz problem rozwiazany, wymiana miecha.
Jesli potrzebujesz pomocy.pisz
Pozdrawiam

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 30 paź 2017, 21:12

Dzięki serdeczne, przydatne informacje, niestety jeszcze nie robiłem z pneumatyką w autach i mam marne doświadczenie, potrzebuje informacji krok po kroku i coś w końcu mam.
Kompresor chyba się skończył, jak pisałem wcześniej cały czas pracował, został wypięty z prądu i tak przejechałem 400 km do domu, teraz jest na glebie, podłączyłem zasilanie kompresor buczy ale nie podnosi auta, świeci kontrolka zielona, po chwili zapala się kontrolka żółta i na MMI nie można nic przestawić w poziomowaniu, kasuje błędy gaśnie kontrolka żółta ale samochód dalej się nie dźwiga. Auto mam pod domem muszę podjechać do warsztatu na kanał ale trochę jest nisko i będę walił spodem na leżących policjantach więc próbuję go podnieść, wszystko działało przed odpięciem prądu tzn podnosił i opuszczał tylko cały czas pracował kompresor aż leciały dymy z niego.
Jutro przyniosę inny komputer i sprawdzę ciśnienie na kompresorze. A czy da się ściągnąć jakiś przewód z kompresora i sprawdzić organoleptycznie czy podaje powietrze.
Jak go nie podniosę to nie sprawdzę tych amorów, a w szczególności prawego, bo tylko on wyszedł do dupy na badaniu.

[ Dodano: 2017-10-30, 20:37 ]
Jeszcze jedno, kompresor buczy, nie wiem czy to normalne buczenie czy to złe, brak możliwości porównania.

[ Dodano: 2017-10-30, 21:12 ]
Jeszcze jedno sobie przypomniałem, jak diagnosta robił badanie amorów z przodu na ścieżce to auto było napompowane ale odłączony kompresor od zasilania i wyszło, że amortyzator jest słaby i teraz pytanie czy regeneruje się cały amortyzator czy tylko można zregenerować miech a jak amor jest słaby to lipa zostaje używka lub chinol, tak czy się mylę <bezradny>
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 31 paź 2017, 05:41

Jak kompresor byl odlaczony to raczej test z dupy bo trzeba miec sprawne zawieszenie aby je testowac. Zrob kompresor i ewentualny wyciek a dopiero odwiedz sciezke aby sprawdzic sprawnosc amorkow.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 31 paź 2017, 07:47

Kolego ale wiedz o tym ze jezeli na badaniu amor wypadl slabo to nie zna czy ze miech jest walniety bo to dwie różne części :]
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 31 paź 2017, 09:24

Tak już wiem, że test amorów to lipa i nic konkretnego się nie dowiemy, wymieniam na dzień dobry kompresor, jak ten co mam jest dobry to będę miał dwa <okok> , pytanie czy te kompresory co są na allegro w cenach 1280 zł to są wszystkie takie same? Mój ma naklejkę ATE WABKO 001 0403 i drugi nr 15.1550-0012.2. Proszę o szybką podpowiedź bo już mnie nosi i bym pojeździł <bezradny>
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 31 paź 2017, 09:43

Sa rozne dla benzyn i diesli, (V10 i W12 rowniez), jak bierzesz od tego z BB ma OE WABCO (to to samo co Ci siedzi w samochodzie aktualnie, tyle, ze bez znaczka Audi).
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 31 paź 2017, 10:09

Ori WABCO pytałem bezpośrednio w WABCO i aktualnie krzyczą 3700zł :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 31 paź 2017, 11:06

Z Bielska mozna brac, maja pewne kompresory.
Black Cars Matters

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 05 gru 2017, 10:15

Zamówiony kompresor <chura> zobaczymy co dalej będzie

[ Dodano: 2017-11-04, 15:21 ]
Kompresor wymieniony, wszystko działa super, jestem mega zadowolony. Dziękuję kolegom za pomoc, a szczególnie koledze bertarz <chura>

[ Dodano: 2017-12-05, 10:15 ]
Na razie wszystko działa, ale... przyszły lekkie mroziki i zauważyłem taką rzecz, po nocy wszystko jest dobrze samochód nie opada sprawdzałem mierząc, gdy go zapalę i ruszę, po paru metrach słyszę buczenie i takie "pierdnięcie" powietrza chyba z filtra kompresora, bo w nadkolu, potem jest ok. Nie wiem co może być nie tak lub czy tak ma być, czy w zbiorniku powietrznym z tyłu skrapla się woda i trzeba ją spuszczać, czy jest to nie możliwe, bo może zamarza <bezradny>
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

bertarz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bertarz » 05 gru 2017, 19:33

Zawór spustowy może być tym o czym piszesz. Nie przejmuj się tym, może gdy jest zimnej może chodzić troszkę glosniej. Wody nie ma w ukladzie po to jest osluszacz w kompresorze. Także tylko lej paliwo I jeździj :)

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 05 gru 2017, 20:12

Właśnie chodzi głośniej, tzn po wymianie kompresora nic nie słyszałem, żeby powietrze się upuszczało, teraz słyszę i jak jadę i zaczyna się "to" dziać, słyszę tak jakby burczenie i pssst. Teraz jak wracałem z pracy na odcinku 4 km zrobiło mi tak 2 razy, nic sie nie świeci na desce, samochód podnosi i opuszcza, jutro podłącze dla sprawdzenia kompa. Dzięki Bartek.
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl