[D3 08 4.2FSI ] Kilka problemów po zakupie
[D3 08 4.2FSI ] Kilka problemów po zakupie
Więc tak, kupiłem to piękne A8 D3 z Siedlec. Przy oględzinach okazało się, że cały czas pracuje kompresor pneumatyki, nawet po wyłączeniu auta, wydaje bardzo różne dźwięki i nawet zaczął dymić . Zawieszenie próbowane i pracuje prawidłowo, podnosi opuszcza. Po podłączeniu komputera wyszedł błąd 1770 czujnik temperatury sprężarki regulacji wysokości zawieszenia, zwarcie do masy, statyczne. Odłączono zasilanie do kompresora, samochód podniesiony do góry i pojechali na przegląd na szarpaki, a tam wyszło, że prawy przedni amortyzator nie pracuje, tzn pracuje dużo gorzej niż lewy i nie pokrywają się wykresy diagnostyczne.
Kupiłem auto i na ryzyko pojechałem 400 km do domu z odłączonym kompresorem i podniesionym autem na maxa. Oczywiście kontrolka żółta i zielona świeci, auto przejechało całą trasę, opadało stopniowo po drodze ale zdążyłem dojechać.
Dzisiaj leży na glebie, norma, błędy pokazuje 1772, 1770, 1400.
I teraz pytanie do bardziej doświadczonych w D3, czy najpierw wymienić amora z prawej strony czy szukać przyczyny w kompresorze.
W serwisie mechanik powiedział mi, przed badaniem amortyzatorów i diagnozą prawego, że prawdopodobnie gdzieś jest nie szczelność i kompresor cały czas chce uzupełnić powietrze, ma to sens. Auto było walone w prawą stronę.
Kupiłem auto i na ryzyko pojechałem 400 km do domu z odłączonym kompresorem i podniesionym autem na maxa. Oczywiście kontrolka żółta i zielona świeci, auto przejechało całą trasę, opadało stopniowo po drodze ale zdążyłem dojechać.
Dzisiaj leży na glebie, norma, błędy pokazuje 1772, 1770, 1400.
I teraz pytanie do bardziej doświadczonych w D3, czy najpierw wymienić amora z prawej strony czy szukać przyczyny w kompresorze.
W serwisie mechanik powiedział mi, przed badaniem amortyzatorów i diagnozą prawego, że prawdopodobnie gdzieś jest nie szczelność i kompresor cały czas chce uzupełnić powietrze, ma to sens. Auto było walone w prawą stronę.
Wystarczy sprawdzić w blokach pomiarowych które koło jest najniżej. Nieszczelność może być przyczyną ciągłej pracy kompresora aż do przegrzania.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zanim zaczniesz coś wymieniać to najpierw diagnostyka.
Potrzebna do tego ogarnięta osoba z komputerem + ewentualnie dodatkowe części do ewentualnej szybkiej podmiany do celów testowych.
Potrzebna do tego ogarnięta osoba z komputerem + ewentualnie dodatkowe części do ewentualnej szybkiej podmiany do celów testowych.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam pitak73
Po pierwsze musisz sprawdzić w jakim stanie jest twój kompresor.
To sprawdzisz na komputerze, wywdjaność kompresora.
Druga sprawa musisz sprawdzić oporność czujnika temperatury kompresora.Mogę jutro podać Ci wartości.
Jeśli kompresor ma sprawność czytaj: bije minumum z 12 barów to może jeszcze coś tam pochodzi.
Ale jeśli go słyszałeś to albo jest źle zamontowany, albo po prostu się kończy.
Miech możesz sprawdzić na dwa sposoby:
Gdy miech jest napełniony powietrzem(auto jest w górze) otwierasz maske, ściągasz czarne podszybie.
Wyciągasz gumki przeciwpyłowe od amorka( tamjest jego mocowanie dojdziesz po kablu).
Jest tam otwór z nakrętką 18. Dojdziesz po kablu.
Wlewasz wodę z mydłem do pełna. nastepnie bierzesz lewarek i podnosisz go do góry.
Jesli będą bąbelki tuleja plastikowo-gumowa jest uszkodzona, puszcza powietrze.
Drugi sposob to musisz nabyć zaworki które, wkręcasz zamiast przewodów i pompujesz miecha z sieci. Poczym gdy auto w górze mierzysz sobie od osi koła do nadkola i wymiar powtarzasz po np. paru godzinach, jeśli auto opada to masz problem rozwiazany, wymiana miecha.
Jesli potrzebujesz pomocy.pisz
Pozdrawiam
Po pierwsze musisz sprawdzić w jakim stanie jest twój kompresor.
To sprawdzisz na komputerze, wywdjaność kompresora.
Druga sprawa musisz sprawdzić oporność czujnika temperatury kompresora.Mogę jutro podać Ci wartości.
Jeśli kompresor ma sprawność czytaj: bije minumum z 12 barów to może jeszcze coś tam pochodzi.
Ale jeśli go słyszałeś to albo jest źle zamontowany, albo po prostu się kończy.
Miech możesz sprawdzić na dwa sposoby:
Gdy miech jest napełniony powietrzem(auto jest w górze) otwierasz maske, ściągasz czarne podszybie.
Wyciągasz gumki przeciwpyłowe od amorka( tamjest jego mocowanie dojdziesz po kablu).
Jest tam otwór z nakrętką 18. Dojdziesz po kablu.
Wlewasz wodę z mydłem do pełna. nastepnie bierzesz lewarek i podnosisz go do góry.
Jesli będą bąbelki tuleja plastikowo-gumowa jest uszkodzona, puszcza powietrze.
Drugi sposob to musisz nabyć zaworki które, wkręcasz zamiast przewodów i pompujesz miecha z sieci. Poczym gdy auto w górze mierzysz sobie od osi koła do nadkola i wymiar powtarzasz po np. paru godzinach, jeśli auto opada to masz problem rozwiazany, wymiana miecha.
Jesli potrzebujesz pomocy.pisz
Pozdrawiam
Dzięki serdeczne, przydatne informacje, niestety jeszcze nie robiłem z pneumatyką w autach i mam marne doświadczenie, potrzebuje informacji krok po kroku i coś w końcu mam.
Kompresor chyba się skończył, jak pisałem wcześniej cały czas pracował, został wypięty z prądu i tak przejechałem 400 km do domu, teraz jest na glebie, podłączyłem zasilanie kompresor buczy ale nie podnosi auta, świeci kontrolka zielona, po chwili zapala się kontrolka żółta i na MMI nie można nic przestawić w poziomowaniu, kasuje błędy gaśnie kontrolka żółta ale samochód dalej się nie dźwiga. Auto mam pod domem muszę podjechać do warsztatu na kanał ale trochę jest nisko i będę walił spodem na leżących policjantach więc próbuję go podnieść, wszystko działało przed odpięciem prądu tzn podnosił i opuszczał tylko cały czas pracował kompresor aż leciały dymy z niego.
Jutro przyniosę inny komputer i sprawdzę ciśnienie na kompresorze. A czy da się ściągnąć jakiś przewód z kompresora i sprawdzić organoleptycznie czy podaje powietrze.
Jak go nie podniosę to nie sprawdzę tych amorów, a w szczególności prawego, bo tylko on wyszedł do dupy na badaniu.
[ Dodano: 2017-10-30, 20:37 ]
Jeszcze jedno, kompresor buczy, nie wiem czy to normalne buczenie czy to złe, brak możliwości porównania.
[ Dodano: 2017-10-30, 21:12 ]
Jeszcze jedno sobie przypomniałem, jak diagnosta robił badanie amorów z przodu na ścieżce to auto było napompowane ale odłączony kompresor od zasilania i wyszło, że amortyzator jest słaby i teraz pytanie czy regeneruje się cały amortyzator czy tylko można zregenerować miech a jak amor jest słaby to lipa zostaje używka lub chinol, tak czy się mylę
Kompresor chyba się skończył, jak pisałem wcześniej cały czas pracował, został wypięty z prądu i tak przejechałem 400 km do domu, teraz jest na glebie, podłączyłem zasilanie kompresor buczy ale nie podnosi auta, świeci kontrolka zielona, po chwili zapala się kontrolka żółta i na MMI nie można nic przestawić w poziomowaniu, kasuje błędy gaśnie kontrolka żółta ale samochód dalej się nie dźwiga. Auto mam pod domem muszę podjechać do warsztatu na kanał ale trochę jest nisko i będę walił spodem na leżących policjantach więc próbuję go podnieść, wszystko działało przed odpięciem prądu tzn podnosił i opuszczał tylko cały czas pracował kompresor aż leciały dymy z niego.
Jutro przyniosę inny komputer i sprawdzę ciśnienie na kompresorze. A czy da się ściągnąć jakiś przewód z kompresora i sprawdzić organoleptycznie czy podaje powietrze.
Jak go nie podniosę to nie sprawdzę tych amorów, a w szczególności prawego, bo tylko on wyszedł do dupy na badaniu.
[ Dodano: 2017-10-30, 20:37 ]
Jeszcze jedno, kompresor buczy, nie wiem czy to normalne buczenie czy to złe, brak możliwości porównania.
[ Dodano: 2017-10-30, 21:12 ]
Jeszcze jedno sobie przypomniałem, jak diagnosta robił badanie amorów z przodu na ścieżce to auto było napompowane ale odłączony kompresor od zasilania i wyszło, że amortyzator jest słaby i teraz pytanie czy regeneruje się cały amortyzator czy tylko można zregenerować miech a jak amor jest słaby to lipa zostaje używka lub chinol, tak czy się mylę
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
Jak kompresor byl odlaczony to raczej test z dupy bo trzeba miec sprawne zawieszenie aby je testowac. Zrob kompresor i ewentualny wyciek a dopiero odwiedz sciezke aby sprawdzic sprawnosc amorkow.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak już wiem, że test amorów to lipa i nic konkretnego się nie dowiemy, wymieniam na dzień dobry kompresor, jak ten co mam jest dobry to będę miał dwa , pytanie czy te kompresory co są na allegro w cenach 1280 zł to są wszystkie takie same? Mój ma naklejkę ATE WABKO 001 0403 i drugi nr 15.1550-0012.2. Proszę o szybką podpowiedź bo już mnie nosi i bym pojeździł
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
Ori WABCO pytałem bezpośrednio w WABCO i aktualnie krzyczą 3700zł
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zamówiony kompresor zobaczymy co dalej będzie
[ Dodano: 2017-11-04, 15:21 ]
Kompresor wymieniony, wszystko działa super, jestem mega zadowolony. Dziękuję kolegom za pomoc, a szczególnie koledze bertarz
[ Dodano: 2017-12-05, 10:15 ]
Na razie wszystko działa, ale... przyszły lekkie mroziki i zauważyłem taką rzecz, po nocy wszystko jest dobrze samochód nie opada sprawdzałem mierząc, gdy go zapalę i ruszę, po paru metrach słyszę buczenie i takie "pierdnięcie" powietrza chyba z filtra kompresora, bo w nadkolu, potem jest ok. Nie wiem co może być nie tak lub czy tak ma być, czy w zbiorniku powietrznym z tyłu skrapla się woda i trzeba ją spuszczać, czy jest to nie możliwe, bo może zamarza
[ Dodano: 2017-11-04, 15:21 ]
Kompresor wymieniony, wszystko działa super, jestem mega zadowolony. Dziękuję kolegom za pomoc, a szczególnie koledze bertarz
[ Dodano: 2017-12-05, 10:15 ]
Na razie wszystko działa, ale... przyszły lekkie mroziki i zauważyłem taką rzecz, po nocy wszystko jest dobrze samochód nie opada sprawdzałem mierząc, gdy go zapalę i ruszę, po paru metrach słyszę buczenie i takie "pierdnięcie" powietrza chyba z filtra kompresora, bo w nadkolu, potem jest ok. Nie wiem co może być nie tak lub czy tak ma być, czy w zbiorniku powietrznym z tyłu skrapla się woda i trzeba ją spuszczać, czy jest to nie możliwe, bo może zamarza
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2
Właśnie chodzi głośniej, tzn po wymianie kompresora nic nie słyszałem, żeby powietrze się upuszczało, teraz słyszę i jak jadę i zaczyna się "to" dziać, słyszę tak jakby burczenie i pssst. Teraz jak wracałem z pracy na odcinku 4 km zrobiło mi tak 2 razy, nic sie nie świeci na desce, samochód podnosi i opuszcza, jutro podłącze dla sprawdzenia kompa. Dzięki Bartek.
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2