części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 D5 ładne...nie ma co gadać

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 12 sty 2018, 21:21



Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 sty 2018, 21:30

wizualnie merol najbardziej mi sie podoba :D
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 sty 2018, 21:32

drago_o pisze:. Ale chodzi o to, że własnie oni to zastosowali w sposób cieszący oko a inni nie ;).
a mylisz sie widzialem to wczesniej chyba w maybach'u u naszego forumowego kolegi :D
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sty 2018, 21:38

preston81 pisze:wizualnie merol najbardziej mi sie podoba
W max opcji dla MB chyba mam podobnie ale u mnie D5 stoi bardzo blisko. Natomiast BMW wizualnie przy nich dla mnie kuleje.
preston81 pisze:a mylisz sie widzialem to wczesniej chyba w maybach'u u naszego forumowego kolegi
Zastosowanie RGB tak, ale nie w tak fajny sposób. W Zwykłej S klasie też jest RGB ale ograniczona ilość kolorów do kilku i całościowo a nie ma takich smaczków jak ten kolor na drzwiach w razie ostrzeżenia. Chyba, że po FL rozbudowali to jakoś :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 12 sty 2018, 22:32

drago_o pisze:Zastosowanie RGB tak, ale nie w tak fajny sposób. W Zwykłej S klasie też jest RGB ale ograniczona ilość kolorów do kilku i całościowo a nie ma takich smaczków jak ten kolor na drzwiach w razie ostrzeżenia. Chyba, że po FL rozbudowali to jakoś
no nie mam pojęcia bo w to nie wnikałem , i nie jest to obiektem moich zainteresowań :) ale widać ty wiesz co w trawie piszczy :) kiedys chodzilo mi po głowie zrobic podswietlenie tego panelu na podsufitce "panelu lampy" w d2 do okoła wlasnie takim oświetleniem
cos w ten desen http://allegro.pl/2m-swiatlowod-el-wire ... 76511.html
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sty 2018, 22:55

Ja lubię takie gadżety. Nadal nie rozumim czemu nie zrobili zwykłego suwaka po całej gamie kolorów a wybrali jakąś ilość konkretnych kolorów... Ja chce te taśmy co Ty na łączeniu góry deski z dekorami zamontować :P juz mam te taśmy gdzies w pudłach ale brak czasu na montaż i za zimno bo nie mam jeszcze garażu :D

Cieszy mnie fakt, że z tym modelami takimi jak te i interfejsami wyświetlanymi wchodzimy w erę aut zmierzającą do zastosowania systemu operacyjnego :) Ucieszyłbym się jakby np nowe modele zdecydowały się na użycie np Androida do obsługi infotainment i klimatyzacji oraz do zarządzania i obsługą opcjami komfortu jak fotele itp. Możliwość pisania aplikacji i rozszerzeń oraz dodatków... to byłby prawdziwy przełom. Teraz tylko czekać aż pierwszy producent to zauważy i niczym kiedyś iOS czy Android na telefonach wprowadzi to w aucie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Unseen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 177
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:47
Lokalizacja: UK

Post autor: Unseen » 14 sty 2018, 21:14

preston81 pisze: a jak widze parkowanie za pomoca aplikacji to zastanawiam sie czy to auto kierowane do osob niepelnosprawnych taki jest chyba glowny target sprzedazowy :) ? wielkiem mi halo ze auto parkuje samo , porownujec jej techniczne mozliwosci/rozwiązania do np tesli :
Nie wiem co robi Tesla, wiec nie wiem czy A8 wypada slabo. W kazdym razie ja widze zastosowanie parkowania zdalnego. W Mercedesie to dziala i dobrze sie sprawdza. Nie mialabym nic przeciwko temu, zeby auto samo wjechalo do mojego garazu, nie byloby problemu z otwieraniem drzwi kierowcy, zeby wysiasc. Widzialam tez jak ludzie parkuja auta w miejscach, gdzie normalnie nie mieliby szansy otworzyc drzwi.

Poza tym jak, samochod jak samochod. Ani mnie grzeje, ani ziebi. Wolalabym juz chyba S-klase, chociaz nie podobaja mi sie te okragle nawiewy we wszystkich modelach. Ale S ma duzo ciekawych rozwiazan w srodku i jest bardzo komfortowa.

Na angielskim rynku jest juz na sprzedaz pare ex-demo i widzialam, ze ceny leasingu zaczynaja troche spadac, tylko te nowe modele, to golasy z 18-calowymi kolami w standardzie z okrojonym wyposazeniem (poza elektronika, ktora jest w miare ok).

Nie wiem jak klienci docelowi zapatruja sie na nowy model, czy podniecaja sie mysla o zmianie auta czy nie. Znam jedna osobe z polrocznym D4, ktora chciala juz biec do salonu na jazde probna i rozwazala przesiadke.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 15 sty 2018, 11:48

preston81 pisze:parkowanie za pomoca aplikacji to zastanawiam sie czy to auto kierowane do osob niepelnosprawnych taki jest chyba glowny target sprzedazowy :) ? wielkiem mi halo ze auto parkuje samo , porownujec jej techniczne mozliwosci/rozwiązania do np tesli
Tesla to potrafi?
https://www.cnbc.com/2017/06/20/man-kil ... eport.html

wiesz co ile czasu wychodzi aktualizacja softu do tego wynalazku?
Jedyne co człowieka podnieca to fakt, że najnowszy model P100D robi pierwszą setkę w 2.7 co pozwala mu ogarniać takie auta jak 991 Turbo S. Na tym się kończą zalety tego wynalazku. Środek wygląda beznadziejnie a ten wielgaśny tablet na środku wygląda obrzydliwie. Generalnie sam kierunek elektryków jest pomylony ale to inny temat.

Wracają do D5 to parkowanie jest jedną z niewielu opcji, która jest bardzo użyteczna i potrzebna. W D3 chętnie bym taką możliwość przytulił bo chyba każdy ma garaż takiej szerokości, że wysiadając musi uważać by nie walnąć drzwiami w ścianę i się przeciska przy wysiadaniu.

Kolejny duży plus dla D5 to tylna oś skrętna - żaden to wynalazek bo już stara Honda Preluda miała system 4WS (Four Wheel Steering)- skrętna tylna oś.
Prosty i stary wynalazek a doskonale poprawia nie tylko manewrowanie ale jazdę w ciasnych zakrętach.

Fajnie zrobili dechę - prosta klasyczna linia zawsze wygląda dobrze... w D4 trochę za bardzo przybajerowali i nie do końca mi się to podoba.

Dwa tablety na środku konsoli podobnie jak licznik (chiński tablet) to jakieś nieporozumienie. Ja rozumiem, że takie są trendy i moda ale to jest chory kierunek szczególnie w tej klasie aut. A ilość pasków ledowych pokazuje tylko jedno, że dla Audi kończą się pomysły i na siłę szuka się "rozwiązań". To auto w środku wygląda jak choinka w markecie - wieje tandetą a funkcjonalność zmiany kolorów tego oświetlenia jest tak potrzebne jak czujniki w schowkach drzwi, które uruchamiają oświetlenie kiedy wsadzimy rękę.

A wisienką na torcie są rolety elektrycznie podnoszone. To jest technologia na miarę D5. Ciekawe kiedy dojdą do takiej "technologi NASA" LOL :D

Na koniec dodam, że oświetlenie OLED jest jak najbardziej ok ale to co się dzieje przy uruchamianiu świateł z tyłem to jakiś żart. Takie wodotryski są dobre w Golfie ale w limuzynie tej klasy? Wieś się bawi i tańczy. <okok>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sty 2018, 12:02

panton pisze:Na koniec dodam, że oświetlenie OLED jest jak najbardziej ok ale to co się dzieje przy uruchamianiu świateł z tyłem to jakiś żart. Takie wodotryski są dobre w Golfie ale w limuzynie tej klasy? Wieś się bawi i tańczy.
No poszli za MB, który podobnie zrobił swoje światła z przodu i wymyślił ich animację przy włączeniu. Tylko dodali to, prócz przodu, na tył jeszcze. Pewnie kwestia gustu. Mi się podoba. Fajnie, że wyłącza się w sposób inny niż po prosu zgaszenie. Jakaś prosta animacja. To jak kiedyś wprowadzali, że światło w środku po prostu nie gaśnie a się przygasza. Ktoś spyta a po co? A mnie się to podoba, bo efekt ładny :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Unseen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 177
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:47
Lokalizacja: UK

Post autor: Unseen » 20 sty 2018, 17:48

Obejrzalam dzisiaj recenzje, z ktorej wynika, ze parkowania z pilota, to nie ma, jest tylko w teorii w przyszlych opcjach. W zwiazku z tym za bardzo nie widze zalety wymiany z D4 na D5.

Zniechecaja mnie:
-dotykowe ekrany
-wieksza waga samochodu, w dieslu dodali pare koni, ale zostalo to zniwelowane przez wieksza wage
-bagaznik dorobil sie garba z tylu, co ogranicza jego funkcjonalnosc. Juz w D4 jest mniejszy niz w D3.
-nie wiem czy to w kazdym egzemplarzu, ale widzialam ze srodkowy schowek zostal zmiejszony przez dodanie modulu ladowania telefonu. Moze to opcja, to jeszcze ok, bo mozna nie zamawiac.
-nawigacja wydaje sie gorsza do obslugi niz poprzednio, ekran do pisania przydatny, ale ja musialabym pisac po nim lewa reka. Tak samo z regulacja wszystkiego na ekranach, dla mnie obsluga lewa reka.

Jak na razie, to cale unownoczesnianie wydaje sie zrobione na sile i zabiera praktycznosc, przynajmniej taki jest moj punkt widzenia. Zalet nowego modelu nie widze. To, ze wyglada troche inaczej czy ma inne swiatla, jest drugoplanowe.

Widzialam, ze Audi UK juz oferuje spore upusty, 17-18tys funtow z ceny katalogwej, okolo 26%. Oficjalna cena, to jest czysta fikcja.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 sty 2018, 17:57

Unseen pisze:Obejrzalam dzisiaj recenzje, z ktorej wynika, ze parkowania z pilota, to nie ma, jest tylko w teorii w przyszlych opcjach. W zwiazku z tym za bardzo nie widze zalety wymiany z D4 na D5.
Na razie nie ma ani Audi AI ani inteligentnego zawieszenia. Tez nie bardzo rozumiem po co bylo to wydawac i to jeszcze z dwoma silnikami.
Jest nowa rezenzja gledzacego, kto lubi znajdzie na YT.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 20 sty 2018, 21:16

panton pisze:ten wielgaśny tablet na środku wygląda obrzydliwie
gusta i guściki mi się spodobał :) wracając do d5 gorsze niż d4:) które poprostu wizualnie z zewnątrz mnie nie porwało co innego zapewne osiągi i frajda ale to auto nie ma tego czegoś , za taką kase wolałbym inne auto , na szczęście nie mam takiego dylematu jak i takiej kasy :) pozdrawiam

btw panton zgadzam się z większością tego co napisałeś wyżej

panton pisze:Na koniec dodam, że oświetlenie OLED jest jak najbardziej ok ale to co się dzieje przy uruchamianiu świateł z tyłem to jakiś żart. Takie wodotryski są dobre w Golfie ale w limuzynie tej klasy? Wieś się bawi i tańczy.
fontanna w Barcelonie ładniejsza :D
bądź sobą, wariatów też lubią

Unseen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 177
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:47
Lokalizacja: UK

Post autor: Unseen » 26 sty 2018, 23:58

Wczoraj w nocy mialam przygode z samochodem z ekranem do sterowania klima (Ford Explorer). Sa w nim pokretla i przyciski do regulacji temp, sily nawiewu i mozna wlaczyc podgrzewanie szyby, ale ustawienie gdzie ma wiac poza szyba jest na ekranie. Bez ekranu bylo jak bez reki przy -35C. Moglam sobie ogrzac szybe, ale niekoniecznie siebie. Temperatura zewnetrzna wygrala z ekranem, na szczescie pozniej zaczal dzialac.

Moze Audi nie bedzie mialo takich usterek, ale jednak przyciski maja to do siebie, ze rzadko przestaja dzialac.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 sty 2018, 10:08

W audi ta technologia dotyku jest zupełnie inaczej skonstruowana. Mamy ekrany, zapewne pojemnościowe, reagujące na wskazania ale sam dotyk nie powoduje wyboru. Potrzebny jest nacisk. Wygląda to jak całkiem fajne połączenie ekranu pojemnościowego z rezystancyjnym. dodatkowo same przyciski na dole ekranu reagują tylko na siłę i miejsce nacisku a cała reszta na ekranie reaguje na wskazanie palcem a nacisnąć można gdziekolwiek na ekranie(nie ręką) i wybierze opcje. Jestem ciekawy jak będzie to działało w ekstremalnych warunkach :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 27 sty 2018, 13:13

Należy zadać pytanie jak to będzie działać za 15lat :) Kicz zaczął się od D4 i ten trend jakby nie miał końca :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl