Obie strony.Lechu pisze:Możecie mi powiedzieć czy chodzi o prawą i lewą stronę czy o obydwie ?
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
![]() |
![]() |
[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]AUW Katalizatory
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
dzieki FOSS,
A może orientujesz się, o którego kata chodzi ? I która sonda to zgłasza.
Domyślam się, że te sondy badają ilość tlenu w spalinach ? i błąd ten jest spowodowany zbyt małą jego ilością , więc albo pierwszy jest wypalony i nic ze spalinami nie robi, albo drugi jest przytkany i te spaliny się kumulują tworząc większe cisńienie. Dobrze rozumuje ?
A może orientujesz się, o którego kata chodzi ? I która sonda to zgłasza.
Domyślam się, że te sondy badają ilość tlenu w spalinach ? i błąd ten jest spowodowany zbyt małą jego ilością , więc albo pierwszy jest wypalony i nic ze spalinami nie robi, albo drugi jest przytkany i te spaliny się kumulują tworząc większe cisńienie. Dobrze rozumuje ?
Chodzi o oba tylne katy i/lub sondy w nich umieszczone. Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów. Masz kilka opcji wspomnianych nawet w tym wątku (m.in. tulejki dystansowe, które jednak nie zawsze się sprawdzają, chociaż z drugiej strony kosztują niewiele).
Lechu....
po co tak kombinujesz ??? albo chcesz mieć katy to kupuj nowe oryginały i będziesz mieć z bani na kolejne -naście lat...a jak Ci jest za drogo to wywal to w piz.u, wstał przelot, odepnij tylne niepotrzebne sondy, kontrolke zaślep w zegarach bądź daj te sondy do usunięcia z ECU i masz Panie problem raz na zawsze rozwiązany... 


to nie jest zwykły napęd...to
Panowie, cóż mogę powiedzieć, jakąś normę trzeba trzymać
Trochę podzwoniłem i popytałem,
Wychodzi z tego tak, że dolne katy mogą być Euro2/Euro3 ze względu na to, że główne katy są przy kolektorze, a te dolne są jedynie dopełnieniem .
Jeśli bym dolne zalożył Euro4, to tak naprawdę te górne za kolektorem mógłbym wyciąć, z małym ale.
Nie wiadomo, czy dolne by działały jak należy i jak długo wytrzymyały, ze względu na ich temperaturę roboczą, mogłyby jej nie osiągać.
Mam 2 pretendentów do założenia
Ten jest z wejściem na sondę
http://allegro.pl/kat-katalizator-plask ... 88457.html
Bez wejścia na sondę i bym musiał wspawać gniazda w rurę przed katem
http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 63668.html
Macie jakieś opinie na temat JMJ czy Bosal, w który lepiej pójść ??

Trochę podzwoniłem i popytałem,
Wychodzi z tego tak, że dolne katy mogą być Euro2/Euro3 ze względu na to, że główne katy są przy kolektorze, a te dolne są jedynie dopełnieniem .
Jeśli bym dolne zalożył Euro4, to tak naprawdę te górne za kolektorem mógłbym wyciąć, z małym ale.
Nie wiadomo, czy dolne by działały jak należy i jak długo wytrzymyały, ze względu na ich temperaturę roboczą, mogłyby jej nie osiągać.
Mam 2 pretendentów do założenia
Ten jest z wejściem na sondę
http://allegro.pl/kat-katalizator-plask ... 88457.html
Bez wejścia na sondę i bym musiał wspawać gniazda w rurę przed katem
http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 63668.html
Macie jakieś opinie na temat JMJ czy Bosal, w który lepiej pójść ??
wszystko fajnie, tyle że rozumiem te aukcje są przykładowe? bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...Lechu pisze:Mam 2 pretendentów do założenia
więc nie wiem co ty chcesz od nich wsadzać

to nie jest zwykły napęd...to
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Marcin, ale przecież w A8 masz dwa katalizatory, po jednym na głowicę.CINEK pisze:bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...
Więc jeden katalizator nie musi być do pojemności 4.2L tylko 2.1L bo obsługuje tylko jedną głowicę.
Jakbyś miał wspólnego kata dla całego silnika to musiałby być dla pojemności 4.2L

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Katy zamontowane, zobaczymy jak to będzie chodzić. Jest zupełnie inaczej, ciszej i nic nie dzwoni
Prawy kat mam sprawny nie zatkany, natomiast w lewym oberwany jest cały wkład katalizatyczny i sobie lata i mógł przytykać w zakeżności jak się ułożył
Po zmianie katów są 2 błędy odnośnie lewej dolnej sondy
17526 P1118 - bank 1 sonda 2 obwód elementu ogrzewania - otwarty obwód
17522 P1114 - bank 1 sonda 2 za duża wewnętrzna rezystacja
Podejrzewam, że albo kabelek albo sonda zdycha, gdyż musieli ją wycinać nie dało się odkręcić .

Prawy kat mam sprawny nie zatkany, natomiast w lewym oberwany jest cały wkład katalizatyczny i sobie lata i mógł przytykać w zakeżności jak się ułożył
Po zmianie katów są 2 błędy odnośnie lewej dolnej sondy
17526 P1118 - bank 1 sonda 2 obwód elementu ogrzewania - otwarty obwód
17522 P1114 - bank 1 sonda 2 za duża wewnętrzna rezystacja
Podejrzewam, że albo kabelek albo sonda zdycha, gdyż musieli ją wycinać nie dało się odkręcić .
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości