Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]AUW Katalizatory

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 kwie 2018, 21:25

Lechu pisze:Możecie mi powiedzieć czy chodzi o prawą i lewą stronę czy o obydwie ?

16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-00 - za ma3a skutecznooa
Obie strony.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 03 kwie 2018, 07:55

dzieki FOSS,

A może orientujesz się, o którego kata chodzi ? I która sonda to zgłasza.

Domyślam się, że te sondy badają ilość tlenu w spalinach ? i błąd ten jest spowodowany zbyt małą jego ilością , więc albo pierwszy jest wypalony i nic ze spalinami nie robi, albo drugi jest przytkany i te spaliny się kumulują tworząc większe cisńienie. Dobrze rozumuje ?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 03 kwie 2018, 09:20

Chodzi o oba tylne katy i/lub sondy w nich umieszczone. Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów. Masz kilka opcji wspomnianych nawet w tym wątku (m.in. tulejki dystansowe, które jednak nie zawsze się sprawdzają, chociaż z drugiej strony kosztują niewiele).

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 kwie 2018, 15:09

krisker pisze: Jak już wspomniano tylne sondy nie wpływają na pracę silnika, a badają jedynie stan katalizatorów
tak więc dlatego ja mam je całkowicie wypięte...a generalnie plan jest taki aby je z ECU wywalić jak to jest w AQF..
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 04 kwie 2018, 08:51

Szybkie pytanie, czyu mogę założyć na stronę kata, który niby 3-krotnie przewyższa możliwą wydajność ?

Znalałem płaskiego kata, z miejscem na sondę, ale jego wydajność jest do 6 L 350 KM i długi na 0,5 metra, pytanie czy to będzie działać i czy opory kata nie spowodują jakiś problemów ?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 kwie 2018, 09:09

Lechu.... <boisie> po co tak kombinujesz ??? albo chcesz mieć katy to kupuj nowe oryginały i będziesz mieć z bani na kolejne -naście lat...a jak Ci jest za drogo to wywal to w piz.u, wstał przelot, odepnij tylne niepotrzebne sondy, kontrolke zaślep w zegarach bądź daj te sondy do usunięcia z ECU i masz Panie problem raz na zawsze rozwiązany... <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 kwie 2018, 21:40

dawno to mu pisałem ... <bezradny>

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 05 kwie 2018, 11:38

Panowie, cóż mogę powiedzieć, jakąś normę trzeba trzymać :P

Trochę podzwoniłem i popytałem,
Wychodzi z tego tak, że dolne katy mogą być Euro2/Euro3 ze względu na to, że główne katy są przy kolektorze, a te dolne są jedynie dopełnieniem .

Jeśli bym dolne zalożył Euro4, to tak naprawdę te górne za kolektorem mógłbym wyciąć, z małym ale.
Nie wiadomo, czy dolne by działały jak należy i jak długo wytrzymyały, ze względu na ich temperaturę roboczą, mogłyby jej nie osiągać.

Mam 2 pretendentów do założenia

Ten jest z wejściem na sondę
http://allegro.pl/kat-katalizator-plask ... 88457.html

Bez wejścia na sondę i bym musiał wspawać gniazda w rurę przed katem
http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 63668.html

Macie jakieś opinie na temat JMJ czy Bosal, w który lepiej pójść ??

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 kwie 2018, 20:44

Lechu pisze:Mam 2 pretendentów do założenia
wszystko fajnie, tyle że rozumiem te aukcje są przykładowe? bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...

więc nie wiem co ty chcesz od nich wsadzać <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 05 kwie 2018, 20:51

No tylko masz 2 banki.. a nie zbiorczy jeden.. Więc aby dziury były jak trzeba, długość przybliżona i te z ogłoszeń oblecą spooookojnie. Co do marki to nie mam pojęcia i odniesienia.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 kwie 2018, 09:01

CINEK pisze:bo jak patrzyłem na obie oraz w przedmiotach jakie sprzedają, nigdzie nie ma takich katów dedykowanych do A8. Wszystkie jakie mają są max do 3.0L pojemności silnika...
Marcin, ale przecież w A8 masz dwa katalizatory, po jednym na głowicę.
Więc jeden katalizator nie musi być do pojemności 4.2L tylko 2.1L bo obsługuje tylko jedną głowicę.

Jakbyś miał wspólnego kata dla całego silnika to musiałby być dla pojemności 4.2L ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 kwie 2018, 16:27

oki spoko rozumiem <okok> to nawet zachęcające są te ceny ... może sam sobie kupie <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 09 kwie 2018, 17:46

Katy zamontowane, zobaczymy jak to będzie chodzić. Jest zupełnie inaczej, ciszej i nic nie dzwoni ;)

Prawy kat mam sprawny nie zatkany, natomiast w lewym oberwany jest cały wkład katalizatyczny i sobie lata i mógł przytykać w zakeżności jak się ułożył

Po zmianie katów są 2 błędy odnośnie lewej dolnej sondy
17526 P1118 - bank 1 sonda 2 obwód elementu ogrzewania - otwarty obwód
17522 P1114 - bank 1 sonda 2 za duża wewnętrzna rezystacja

Podejrzewam, że albo kabelek albo sonda zdycha, gdyż musieli ją wycinać nie dało się odkręcić .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 kwie 2018, 20:13

grzałka uwalona

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 09 kwie 2018, 20:42

Coś tam włożył za katy? :) Sonde wymień, ja mam bodaj denso już długoo i jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl