części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Regeneracja kompresora


maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 17 kwie 2018, 19:53

pierścien i oringi to jak najbardziej... oringi tak z obowiązku zakładam że
największym winowajcą nieosiągania zadanego ciśnienia powietrza
są w kolejności: pierścień, głowica/trójkątny zaworek, oringi, tłok (to już jakaś abstrakcja ale zostawiam)

osuszacz (wkład) to już skądkolwiek można nabyć

tłok wymieniałeś?
oringi obydwa są okrągłe czy ten jeden w dziwnym kształcie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

grekko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grekko » 17 kwie 2018, 21:47

reasumując drogi kolego, ja kupiłem taki oto zestaw: http://allegro.pl/kompresor-airmatic-au ... 48490.html

z niego wymieniłem wszystko plus osobno przekaźnik filtr i bezpiecznik. nigdzie wkładu osuszacza nie musisz szukać.
Na YT są filmy jak regenerować ten kompresor.

Tłok wymieniałem, jest na łożysku, które lubi się zatrzeć.
Z jego wymianą jest ten problem, że jego obudowa jest zanitowana, więc jeżeli nie wiesz jak się to rozbiera to lepiej tłoka nie ruszaj, wymień na nim tylko pierścień.
Wymieniałem wszystkie oringi - cały zestaw, który podesłałem w linku

no i pracuj w warunkach totalnej czystości, byle brudek w głowicy może zrobić ryse!
poza tym, pamiętaj o zdjęciu/odsunięciu lewej strony przedniego zderzaka, bo inaczej trzeciej śruby mocującej sanki kompresora nie odkręcisz

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2018, 10:15

grekko pisze:W ramach ciekawostki, sa tez dostepne do kupienia zaworki nadmiaru na alledrogo, te co sa na samych amortyzatorach. Pozdrawiam
maciu pisze: zaworki nadmiaru? jak kompresor oszaleje i pojedzie ponad 16?
sugerujesz że to przez te zaworki może osiadać tył? poproszę linka
grekko pisze:pierwszy lepszy link: http://allegro.pl/zawor-amortyzator-air ... ml#thumb/1

jest wiele przyczyn opadania, jeżeli to jest pojedyncze koło albo cały tył to mogą być: zawory na amortyzatorach,
jest to zaworek cisnienia resztkowego a nie nadmiaru i z definicji ma niedopuścić do wypuszczenia całego powietrza nawet jak odepniemy kompresor/listwę, czysto mechaniczna sprawa, nie ma sterowania

nie wiem jeszcze na jakie cisnienie jest nastawiony fabrycznie, ale jego praca kłóci mi się
z opróżnianiem układu vagiem... otóż przy sprawnych zaworkach nie da się opuścić auta
do końca... a to się kłóci z tym co na forum czytałem... chyba samemu wypróbuję tę funkcję
i zobaczymy czy osiądzie na prawdę do końca

czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 kwie 2018, 10:52

maciu pisze:jest to zaworek cisnienia resztkowego...
maciu pisze:czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki?
Jeżeli o tym mowa to nie, nie trzeba demontować amorka.
Z przodu zdejmujesz tylko koło i już masz go przed oczami w pełnej okazałości ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2018, 11:29

a tył? :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 kwie 2018, 11:33

A tył się chowa za nadkolem :)

Z definicji ma nie pozwolić na opróżnienie układu w transporcie aby zapobiec uszkodzeniu, więc na aucie pod naciskiem chyba jest to możliwe ;) tak ja to rozumiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2018, 12:03

to zaworek mechaniczny (spreżynka) jak ma rozróżnic czy jest w transporcie czy na aucie? ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 kwie 2018, 14:00

Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem :) Wydaje mi się to sporą różnicą.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2018, 14:40

drago_o pisze:Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem :) Wydaje mi się to sporą różnicą.
pozornie... musielibysmy sie wdac w dywagacje jak bardzo miech może się rozdąć/spłaszczyć
i na ile jest ustawiony takowy zaworek (co postaram sie sprawdzić)

w kazdym razie sądząc po tym że powietrze z układu mi nie schodzi (zawory na listwie trzymają)
to winowajcą jest u mnie coś w układzie dalej.... byc może własnie te zaworki.... aczkolwiek dziwne
ża akurat oba tyły i po równo

wymienię tyły i zobaczymy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 kwie 2018, 15:24

Tył opada w miarę równo ale to złudne bardzo. Sam miałem problem z tylnym zawieszeniem. W jakiejś serwisowe wyczytałem że chodzi o 1 atmosferę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

grekko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grekko » 19 kwie 2018, 15:58

wychodzimy poza temat "regeneracja kompresora" w woli ścisłości.

nie ma co filozofować. Wymień te zaworki i daj znać czy pomogło.

ciekawi mnie patent jak sprawdziłeś, że zawory na listwie trzymają ;) mam nadzieje, że podzielisz się z nami tą wiedzą?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2018, 16:21

skoro po kilku+ dniach jak tył opadnie na max to nadal jest powietrza w zbiorniku na kilkukrotne
wypoziomowanie to uznałem że listwa trzyma
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

grekko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grekko » 19 kwie 2018, 16:46

zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 kwie 2018, 16:56

Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku :) a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 kwie 2018, 21:26

grekko pisze:zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował?
nie dopompował bo auto nie bylo odpalane, jedynie rozbrajane, można sobie podpiąć vaga
i sprawdzić
drago_o pisze:Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku :) a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa.
poświęcę się i wykonam to ćwiczenie.... postaram się udokumentować zdjęciowo

te regeneracje które znasz to co było wymieniane?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl