[D3 04 4.2MPI/LPG ] Regeneracja kompresora
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
pierścien i oringi to jak najbardziej... oringi tak z obowiązku zakładam że
największym winowajcą nieosiągania zadanego ciśnienia powietrza
są w kolejności: pierścień, głowica/trójkątny zaworek, oringi, tłok (to już jakaś abstrakcja ale zostawiam)
osuszacz (wkład) to już skądkolwiek można nabyć
tłok wymieniałeś?
oringi obydwa są okrągłe czy ten jeden w dziwnym kształcie?
największym winowajcą nieosiągania zadanego ciśnienia powietrza
są w kolejności: pierścień, głowica/trójkątny zaworek, oringi, tłok (to już jakaś abstrakcja ale zostawiam)
osuszacz (wkład) to już skądkolwiek można nabyć
tłok wymieniałeś?
oringi obydwa są okrągłe czy ten jeden w dziwnym kształcie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
reasumując drogi kolego, ja kupiłem taki oto zestaw: http://allegro.pl/kompresor-airmatic-au ... 48490.html
z niego wymieniłem wszystko plus osobno przekaźnik filtr i bezpiecznik. nigdzie wkładu osuszacza nie musisz szukać.
Na YT są filmy jak regenerować ten kompresor.
Tłok wymieniałem, jest na łożysku, które lubi się zatrzeć.
Z jego wymianą jest ten problem, że jego obudowa jest zanitowana, więc jeżeli nie wiesz jak się to rozbiera to lepiej tłoka nie ruszaj, wymień na nim tylko pierścień.
Wymieniałem wszystkie oringi - cały zestaw, który podesłałem w linku
no i pracuj w warunkach totalnej czystości, byle brudek w głowicy może zrobić ryse!
poza tym, pamiętaj o zdjęciu/odsunięciu lewej strony przedniego zderzaka, bo inaczej trzeciej śruby mocującej sanki kompresora nie odkręcisz
z niego wymieniłem wszystko plus osobno przekaźnik filtr i bezpiecznik. nigdzie wkładu osuszacza nie musisz szukać.
Na YT są filmy jak regenerować ten kompresor.
Tłok wymieniałem, jest na łożysku, które lubi się zatrzeć.
Z jego wymianą jest ten problem, że jego obudowa jest zanitowana, więc jeżeli nie wiesz jak się to rozbiera to lepiej tłoka nie ruszaj, wymień na nim tylko pierścień.
Wymieniałem wszystkie oringi - cały zestaw, który podesłałem w linku
no i pracuj w warunkach totalnej czystości, byle brudek w głowicy może zrobić ryse!
poza tym, pamiętaj o zdjęciu/odsunięciu lewej strony przedniego zderzaka, bo inaczej trzeciej śruby mocującej sanki kompresora nie odkręcisz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
grekko pisze:W ramach ciekawostki, sa tez dostepne do kupienia zaworki nadmiaru na alledrogo, te co sa na samych amortyzatorach. Pozdrawiam
maciu pisze: zaworki nadmiaru? jak kompresor oszaleje i pojedzie ponad 16?
sugerujesz że to przez te zaworki może osiadać tył? poproszę linka
jest to zaworek cisnienia resztkowego a nie nadmiaru i z definicji ma niedopuścić do wypuszczenia całego powietrza nawet jak odepniemy kompresor/listwę, czysto mechaniczna sprawa, nie ma sterowaniagrekko pisze:pierwszy lepszy link: http://allegro.pl/zawor-amortyzator-air ... ml#thumb/1
jest wiele przyczyn opadania, jeżeli to jest pojedyncze koło albo cały tył to mogą być: zawory na amortyzatorach,
nie wiem jeszcze na jakie cisnienie jest nastawiony fabrycznie, ale jego praca kłóci mi się
z opróżnianiem układu vagiem... otóż przy sprawnych zaworkach nie da się opuścić auta
do końca... a to się kłóci z tym co na forum czytałem... chyba samemu wypróbuję tę funkcję
i zobaczymy czy osiądzie na prawdę do końca
czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
maciu pisze:jest to zaworek cisnienia resztkowego...
Jeżeli o tym mowa to nie, nie trzeba demontować amorka.maciu pisze:czy do wymiany tych zaworków trzeba demontować amorki?
Z przodu zdejmujesz tylko koło i już masz go przed oczami w pełnej okazałości
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A tył się chowa za nadkolem
Z definicji ma nie pozwolić na opróżnienie układu w transporcie aby zapobiec uszkodzeniu, więc na aucie pod naciskiem chyba jest to możliwe tak ja to rozumiem.
Z definicji ma nie pozwolić na opróżnienie układu w transporcie aby zapobiec uszkodzeniu, więc na aucie pod naciskiem chyba jest to możliwe tak ja to rozumiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem Wydaje mi się to sporą różnicą.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
pozornie... musielibysmy sie wdac w dywagacje jak bardzo miech może się rozdąć/spłaszczyćdrago_o pisze:Naciskająca na niego masa auta jednak daje sporo w porównaniu z leżącym sobie amortyzatorem Wydaje mi się to sporą różnicą.
i na ile jest ustawiony takowy zaworek (co postaram sie sprawdzić)
w kazdym razie sądząc po tym że powietrze z układu mi nie schodzi (zawory na listwie trzymają)
to winowajcą jest u mnie coś w układzie dalej.... byc może własnie te zaworki.... aczkolwiek dziwne
ża akurat oba tyły i po równo
wymienię tyły i zobaczymy
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Tył opada w miarę równo ale to złudne bardzo. Sam miałem problem z tylnym zawieszeniem. W jakiejś serwisowe wyczytałem że chodzi o 1 atmosferę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
nie dopompował bo auto nie bylo odpalane, jedynie rozbrajane, można sobie podpiąć vagagrekko pisze:zatem jak sprawdzić ile zostało powietrza mając pewnośc, że kompresor nic nie dopompował?
i sprawdzić
poświęcę się i wykonam to ćwiczenie.... postaram się udokumentować zdjęciowodrago_o pisze:Ja uważam temat regeneracji kompresora za pieniądze w błoto. Żaden znany mi reg nero aby kompresor nie wytrzymał roku a w większości podniosło jego sprawność o 2-3 bar i po 2-3 miesiącach znowu dupa.
te regeneracje które znasz to co było wymieniane?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020