części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 maja 2018, 17:05

Bugalon pisze:W przedlifcie na eskowym zawieszeniu 1BE linki po postawieniu auta na kołach są wręcz owinięte wokół półosi
Po swapie na 330 mm jeździłem rok na fabrycznych linkach i tylko jedna miała zdartą gumową osłonę (nie pamiętam która), auto ma eSkowe fabryczne zawieszenie.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 maja 2018, 20:07

Może w polifcie mocowanie linki do zacisku jest inne i większy zapas jest? Poza tym moj tyl oczywiscie mogl deko bardziej przysiasc niz Twoj bo butle z gazem mam 93 litry (walec)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 09 maja 2018, 22:40

Butla akurat tu nie robi różnicy, u mnie jest 82L a więc raptem 10-15 kg mniej. Podejrzewam, że mocowanie linek jest inne, minęły dwa lata ale pamiętam że lewe mocowanie lekko podgiąłem i chyba obróciłem.

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 10 maja 2018, 08:32

krzychu22.p1i pisze:PanMariusz napisał/a:
Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin.

Kalkulacyjnie to z tych średnic tłoczków to 360/300-310

PanMariusz napisał/a:
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?

Były tu takie rzeczy, 300mm z s4 jest najtańszym wyjściem i nie zostanie pasek bo klocek jest na całej powierzchni. Tylko pamiętaj aby adapter był grubości 10-12mm (różnica odsadzenia tarcz) a otwory przesunięte z 16-17mm. 310mm zostawi pasek bliżej osi. 300 i 310 wymaga adaptera z płaskownika i tyle. Są jeszcze tarcze 312mm z rs4 ale tutaj ich cena jest spora jak i same jarzma po 650zł/szt kosztowały jak je kupowałem z 3 lata wstecz.. Nie ma zamienników, dostępność używek, lipa.
Dzięki za konkretna odpowiedź. Czyli 300 mm z oryginalnym klockiem pozostaje bez paska?
Myślałem jeszcze nad opcją 310 plus klocki od peugota 407 - TRW GDB1596 jak u CINKA.
pepi pisze:ja mam 310 mm
zaciski z patona tarcze też oprócz tarcz i zacisków i przewodów elastycznych nic nie zmieniałem .
mowa o tyle siada 17
Jarzma są mojej konstrukcji :]
w przypadku hamulców jakoś nie widzi mi się zabawa w spawanie lub zdejmowanie materiału z elementów nośnych ;)
CINEK pisze:Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu
Niestety muszę zacząć od tyłu, przysłowiowo od du*y strony :] bo tarcze już są słabe, a z przodu jeszcze jest sporo mięsa na klockach i tarcza również nie sprawia problemów i jest w niezłym stanie.


dice111 pisze:Jeździłem tak ze 2 miesiące, nie ma tragedii, wręcz przy codziennej, normalnej jeździe nic nie poczuje.
Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Przy jeździe po mieście pewnie bym z tego powodu nie płakał, ale obawiam się jak samochód zachował by się w sytuacji awaryjnej przy większej prędkości. Upraszczając niestety zasada jest taka, że przód musi hamować mocniej, żeby pojazd nie tracił stateczności.



Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 10 maja 2018, 10:04

Ja na przykład swoje adaptery odlewałem ze staliwa :)

Ponieważ pracuję w odlewni żeliwa pierwszy komplet zrobiłem z żeliwa sferoidalnego (dokładnie takie samogo z jakiego zrobione jest jarzmo i zacisk). Niestety było według mnie za twarde i za kruche (takie nam wyszło).

Poszedłem w staliwo bo miało lepsze właściwości mechaniczne (szczególnie na skręcenia)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 maja 2018, 21:53

ja tam zrobiłem po swojemu :]
innej metody użyłem

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 maja 2018, 00:09

ja tam zrobiłem po swojemu

innej metody użyłem
pepi, jak zawsze rzeczowy - szczegółowy <faktycznie> <jezyk2>
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 maja 2018, 05:40

bo innej :]
żeliwo też daje się bezpiecznie łączyć ze sobą
tylko trzeba mieć troszkę wiedzy i oleju w głowie .
Takie mamy czasy że da się wszystko

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 11 maja 2018, 16:47

pepi pisze:bo innej :]
żeliwo też daje się bezpiecznie łączyć ze sobą
tylko trzeba mieć troszkę wiedzy i oleju w głowie .
Takie mamy czasy że da się wszystko
Klasyczne grzanie palnikiem, spawanie elektrodą na podgrzewanym ruszcie i studzenie zasypując w piachu czy inne czary? :)
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 maja 2018, 22:00

mamy 2018 raczej postęp idzie do przodu :]

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 13 maja 2018, 23:05

PanMariusz pisze:Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?
Ja kiedyś w A8 dorbiłem sobie adaperki na tył pod tarcze 300mm z S4 B6 z kwasówki. Akurat taki material miałem "pod ręką". Wiem, że nie jest to stal konstrukcyjna ale stwierdziłem, że bez przesady. Na 15mm odsunięcia otworów na blaszy 10mm co się może wydażyć... Ja jeździłem, potem kolega Kosmy, który nie oszędzał auta i teraz nastepny nabywca osemki na pewno dalej tak lata. Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 13 maja 2018, 23:24

Mucholejkolator pisze:Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być
amen <brawo> <okok>
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 maja 2018, 07:16

to ja mam prawie fabryczne
tylko otwory przerobione :]

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 15 maja 2018, 10:29

Mucholejkolator pisze:
PanMariusz pisze:Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?
Ja kiedyś w A8 dorbiłem sobie adaperki na tył pod tarcze 300mm z S4 B6 z kwasówki. Akurat taki material miałem "pod ręką". Wiem, że nie jest to stal konstrukcyjna ale stwierdziłem, że bez przesady. Na 15mm odsunięcia otworów na blaszy 10mm co się może wydażyć... Ja jeździłem, potem kolega Kosmy, który nie oszędzał auta i teraz nastepny nabywca osemki na pewno dalej tak lata. Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być :)
Czy w zestawie adapter 10mm + org zacisk + tarcza 300mm z s4 coś jeszcze trzeba przerabiać? na przykład osłonę tarczy?
Klocki zostały z d2 i obejmowały całą powierzchnie tarczy?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 maja 2018, 11:57

moim zdaniem jak robić swapa na większe zaciski z tylu to min. 310 lub najlepiej 330.

Co z tego, że widać kawałeczek 2-3mm paska, jak najważniejsze, że hamowanie polepszyło sie "5cio krotnie" ...

Zrobie Wam później fotke jak to u mnie teraz wygląda.
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl