części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 maja 2018, 21:33

Zestaw wystarczający i budżetowy to 360/330. Paska na 310 na klockach PSA mieć nie będzie. A na 330 można pokusić się o customowe klocki, które również pokryją całą (co wyjdzie i tak taniej niż zaciski z VW z jarzmami). Pomysł z Q5, czy D4 również przyszedł ze wschodu, nikt się z tym nie krył, więc nie rozumiem jakiś tajemnic i dorabiania ideologii.
Ceramikę podałem tylko jak przykład nawiązując uszczypliwie do Twego poprzedniego postu.
Przy moim stylu jazdy nie ma to najmniejszego sensu (kto jeździł to wie, że takie hamulce "zimne" ustępują klasycznym).
Ja nic większego nie wsadzam bo chce pozostać przy R18 na zimę, które i tak mi ledwo wchodzą przy zaciskach z D4.
Black Cars Matters

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 maja 2018, 21:57

ja mam 310 mm
zaciski z patona tarcze też oprócz tarcz i zacisków i przewodów elastycznych nic nie zmieniałem .
mowa o tyle siada 17
Jarzma są mojej konstrukcji :]

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 maja 2018, 22:11

PanMariusz pisze:... tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz??
jest to prosty adapter bez żadnych frezów.

Obrazek

Możesz go nabyć u kolegi danishow tutaj --> https://www.a8team.pl/s-adaptery-do-prz ... t26000.htm i nie trzeba żadnych przeróbek.

Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 maja 2018, 22:26

CINEK pisze:Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu
Jeździłem tak ze 2 miesiące, nie ma tragedii, wręcz przy codziennej, normalnej jeździe nic nie poczuje.
Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 maja 2018, 22:50

CINEK pisze:
PanMariusz pisze:... tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz??
jest to prosty adapter bez żadnych frezów.
Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga/D3, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2018, 23:01 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 maja 2018, 22:59

dice111 pisze:Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
może i tak, ale ja pytając się po firmach specjalizujących sie w obróbce metalu, nie znalazłem taniej niż 300zł...
...bo to wie Pan..projekt trzeba zrobić, albo matryce, albo w detalu sie mało co opłaca na jeden komplet, bo niepotrzebne przezbrojenia itp...
Szczerze...wole mieć dystanse z atestem, bo w DE taki jest wymagany aby przejść TÜV, niżeli dawać jakim "kowalom" i sie zastanawiać czy coś nie pęknie <bezradny>

;)
gtfan pisze:Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy.
Więc tym bardziej szedł bym w 330 z adapterem płaskim na ori zacisku... szybko, sprawnie i konkretnie ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 08 maja 2018, 23:09

dice111 pisze:Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Zgadza się, masz rację. Żebym auta używał tylko na prywatnym terenie nie jeżdżąc po drogach to też bym z łokcia se adapterki "czasnął". Niestety by zachować prawo do poruszania się po publicznych drogach trzeba było wybrać droższą opcję.
Jak już CINEK pisał, to najprostszy i najtańszy sposób na super hebel z tyłu i polecam ...lecz na pewno nikogo nie zmuszam :P

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 08 maja 2018, 23:22

dice111 pisze:Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej
Jak się ma narzędzia :P Niemniej jedynymi nietypowymi są wiertło 8.8 i zestaw gwintowników M10x1.25. Wiadomo, że na CNC wyjdzie ładnie, ale kto to będzie oglądał? Od strony obsady łożyska ściągnąć kształt z jarzma, opierdzielić diaxem i elo. A co do samego materiału zwykły pręt płaski 60x10 o długości 25cm, bo atesty tu i tak nic nie wnoszą (zresztą z blach ThyssenKrupp'a tłucze atrapy tłumików całe pewne zagłębie i szału nie ma), bo kto coś takiego homologuje? Chyba że pan operator obrabiarki w DE wystawił papier i TUV to klepnął, no to spoko.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 08 maja 2018, 23:24

CINEK pisze:
gtfan pisze:Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy.
Więc tym bardziej szedł bym w 330 z adapterem płaskim na ori zacisku... szybko, sprawnie i konkretnie ;)
danishow pisze:Jak już CINEK pisał, to najprostszy i najtańszy sposób na super hebel z tyłu i polecam ...lecz na pewno nikogo nie zmuszam :P
Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super ;) Tutaj takie pytanie poboczne, czy stalowy tylny zacisk z preFL nie będzie mniej odstawał niż alu z FL? Nie miałem obu w rękach, a po zdjęciach z netu wydaje się, że tak jest.
Sam też się zastanawiam na 310mm z tyłu, bo przód mam 347mm i większa tarcza mogłaby już balans zaburzyć zbyt mocno..
Four rings to rule them all

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 maja 2018, 23:56

do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 maja 2018, 00:01

gtfan pisze:Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super
a propos linek...to dziś na kanale patrzyłem i lewa nie koliduje z półosią, natomiast prawa na prostej powierzchni nie dotyka półosi, ale pancerz jest już lekko przytarty od kołysania budą ....

no ale nowa prawa linka od longa jest już w drodze ... dzięki dice111 <okok>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 maja 2018, 00:18

michalwruszak pisze:do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery
Ale które adaptery?... Kto projektował?... <hmm>
Bo ja do przed-lifta mam adaptery pod jarzma + zaciski Phaetona i tarcze 335mm <faktycznie>
Ostatnio zmieniony 09 maja 2018, 10:26 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 09 maja 2018, 07:29

Adaptery te które oferuje Danishow
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 09 maja 2018, 08:26

michalwruszak pisze:do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery
Nie wiem jak jest wykonany ten adapter, ale przy płaskowniku odsuwającym grubym na 10mm na jarzmie jest minimalny zapas, który ewentualnie można zwiększyć zbierając po 1mm materiału z każdej strony gdzie tarcza ma styk z klockiem (sytuacja analogiczna gdy zmieniamy ciężko dostępne 269mm x 20mm na 269mm x 22mm).
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 maja 2018, 15:56

Ja mam jarzmo z prefl, zacisk z prefl i adapter Danielowy i mam to zmontowane u siebie w przedlifcie i działa.

Niestety nie jest to plug and play - trzeba nad jarzmem chwilkę z pilnikiem popracować (trzeba sciągnąć po 0,3 mm z płaszczyzny jarzma montowanej do adaptera zeby właściwy kąt montażu uzyskać bo będzie tarcza obcierać o jarzmo)

michalwruszak pisze:do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery


[ Dodano: 2018-05-09, 15:56 ]
Nie wiem jak w polifcie,

W przedlifcie na eskowym zawieszeniu 1BE linki po postawieniu auta na kołach są wręcz owinięte wokół półosi :) czyli bez szans absolutnie na jakąkolwiek jazdę (jeżdżę teraz bez ręcznego ale linki juz mam - w weekend wymiana)
CINEK pisze:
gtfan pisze:Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super
a propos linek...to dziś na kanale patrzyłem i lewa nie koliduje z półosią, natomiast prawa na prostej powierzchni nie dotyka półosi, ale pancerz jest już lekko przytarty od kołysania budą ....

no ale nowa prawa linka od longa jest już w drodze ... dzięki dice111 <okok>
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl