Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

A8 D5 ładne...nie ma co gadać

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 01 maja 2018, 21:25

Nie rozumiem tej filozofii firmy.... dwa silniki V6 dostępne... nie wiadomo kiedy V8 TFSI/TDI.... na premierze pokazują systemy, które są niedostępne a jako argument podaje się brak regulacji prawnej czyli bzdury bo jakiej regulacji prawnej potrzebne jest zawieszenie czy podnoszenie auta kiedy wsiadamy otwierając drzwi lub coś w nas ma uderzyć w bok ?!?! <hmm>
W S-klasie już dawno jest dostępne Magic Body Control podobnie jak zaparkowanie auta do garażu w BMW 7....
o co tutaj chodzi? <boisie> o co kaman? <bezradny>

Może w nowym BMW 7 plastiki bardziej trzeszczą - nie wiem.. nie siedziałem w nowej S-klasie czy 7-demce ale to trzeszczenie podobno słychać jak się jedzie po dziurach a to już jest jakieś chore! <blee>

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 01 maja 2018, 22:11

Najlepsze to są nowe oznaczenia pojemności silnika w audi. Tłumaczą się tym że obecnie silnik 2.0 generuje dużo większą moc niż kiedyś i nie chcą by auto było kojarzone z pojemnością tylko z mocą bo 2.0 na klapie to mały prestiż wiec lepiej dać jakąś nieznaną cyferkę. Żałosne oszukańcze i pozerskie.

Badge number Power output
25 80kW and under (up to 106hp)
30 81kW to 91kW (107hp to 127hp)
35 110kW to 120kW (145hp to 159hp)
40 125kW to 150kW (165hp to 198hp)
45 169kW to 185kW (223hp to 244hp)
50 210kW to 230kW (278hp to 304hp)
55 245kW to 275kW (324hp to 363hp)
60 320kW to 340kW (423hp to 449hp)
70 400kW and above (529hp and above)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 01 maja 2018, 22:48

mialem przyjemnosc jazdy probnej taką d5 v6 340km powiem tak na poczatku balem sie jak bede sie czuł po wejsciu do d2 , ale po kilku godzinach chcialem juz do wspomnianej d2 wrocic :) fajne ma bajery najbardziej podobaly mi sie masaze i rzeczywiscie masazem mozna to nazwac a nie mizernym mizianiem po plecach jak w poprzednich wersjach ... i to by bylo na tyle :) nie czułem sie w tym aucie wyjątkowo
bądź sobą, wariatów też lubią

ernesto

Post autor: ernesto » 02 maja 2018, 11:23

peter5on pisze:25 80kW and under (up to 106hp)
30 81kW to 91kW (107hp to 127hp)
35 110kW to 120kW (145hp to 159hp)
40 125kW to 150kW (165hp to 198hp)
:D :D :D Co to jest, A4 ?

Auto klasy premium, wielka ciężka limuzyna, dająca komfort i bezpieczeństwo jazdy, Ale gdzie to bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu <brawo> 106 KM ? Przecież to kpina jaki to ma mieć stosunek mocy do masy ?


Przepraszam muszę to dodać...
A zbijaliśmy się ze swapów 1.9 TDI
To może by tak do D2 wsadzić <hmm> 1.8 ADR

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 02 maja 2018, 13:35

ernesto pisze:Auto klasy premium, wielka ciężka limuzyna, dająca komfort i bezpieczeństwo jazdy, Ale gdzie to bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu <brawo> 106 KM ? Przecież to kpina jaki to ma mieć stosunek mocy do masy ?
Kolega podał dla wszystkich modeli Audi oznaczenia.... w A8 D5 nie znajdziesz nic słabszego niż 50 czyli (278hp to 304hp).

ernesto

Post autor: ernesto » 02 maja 2018, 15:22

panton pisze:Kolega podał dla wszystkich modeli Audi oznaczenia.... w A8 D5 nie znajdziesz nic słabszego niż 50 czyli
Zwracam honor ;)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 cze 2018, 14:48

panton pisze:Ktoś ma wiedzę kiedy będą dostępne silnika poza V6 w D5? Pan w serwisie mówił, że nie wie czy w przyszłym (2019) roku będzie V8 TDI lub V8TFSI... o co kaman?! ?! <boisie>
39. tydzień 2018 roku:
- W12 quattro tiptronic 430kW/ 585KM (6 litrów)
- 60 e-tron quattro tiptronic 3.0 445KM (Hybryda Audi będzie miała pod maską turbodoładowaną, benzynową jednostkę V6)
Powyższe dotyczy modelu Audi A8 w wersji Lang.
Na ten moment nie ma informacji o V8.
Jak, że dziś było mi nieco dłużej pojeździć D5 z 3.0 TDI, w końcu dowiedziałem się kiedy wejdą V8 i co jest powodem, a właściwie było powodem wstrzymania.
Otóż wszystko za sprawą EU i ich regulacji na temat ochrony środowiska, czyt. normy Euro.
Nie było do jakiegoś czasu jasne, czy przepisy będą znów zaostrzone, także zarówno V8 PB jak i ON mogły teoretycznie ich nie spełniać. W12 poszło rzutem.
W tym roku zarówno AI jak i aktywne zawieszenie się pojawi za dopłatą przy każdej wersji silnikowej, ale V8 będą dopiero od 2019 roku.

PS - V6 spokojnie daje rade, jak i zwykła pneumatyka (jeden kompresor, ale poprawiono miechy), komfort jest niebo lepszy niż w D3 i D4 głównie za sprawa modyfikacji miechów i amortyzatora, który tłumi nawet na trybie lift.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 05 cze 2018, 20:16


Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 10 cze 2018, 09:26

dice111, A co z jakością wykończenia wnętrza? Macałeś dekory i inne elementy wnętrza? Na kilku filmach widziałem jak pod naciskiem wszystko trzeszczy.....podobno podczas jazdy na nierównościach również odzywają się piski, trzaski.... <hmm>

ps: tak historia z normami i prawem (jak dla mnie) to ściema.... coś im tam nie grało przy V8 i wstrzymali temat bo nie chcieli się spalić... inżynierki problem rozwiązali i temat jest uruchomiony... dlatego od 2019 ruszą na montowni...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 cze 2018, 11:21

Niedawno czytałem o tym, że niemiecki rząd zabronił im wypuszczenia mocniejszych silników do czasu poprawienia silników z dieselgate. Nie wiem ile w tym prawdy. Czytałem jakiś artykuł, chyba na Interii. Pisali tam, że rząd zagroził że do czasu wypuszczenia mocnych silników w nowych generacjach mają być wdrożone już programy naprawy starszych diesli bo zabronią ich wypuszczenia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 10 cze 2018, 11:42

panton pisze:dice111, A co z jakością wykończenia wnętrza? Macałeś dekory i inne elementy wnętrza? Na kilku filmach widziałem jak pod naciskiem wszystko trzeszczy.....podobno podczas jazdy na nierównościach również odzywają się piski, trzaski.... <hmm>
Od początku było mi powiedziane żebym nie przejmował się niedoróbkami, bo samochód składany ręcznie przed oficjalną produkcją na linii, więc zarówno spasowanie jak i jakieś niedoskonałości mogą być. W każdym razie całe to piano skrzypi przy mocniejszym dotknięciu, dodatkowo panel infotainment miał w rogach jaśniejsze odcienie czerni (nie było to wina samego ekranu, bo ten jest nieco mniejszy, ale jego ramki), samochód miał 17k km a już wszystko to było porysowane, to samo na tunelu, ten połysk cały w rysach.
Generalnie po każdej jeździe wyrabia się nawyk chwytania szmatki i pucowania wszystkiego (Audi dorzuca swoje).
Silniczki, które zasłaniają kratki chodzą wolniej niż w Phaetonie, ten od strony kierowcy już zaczynał skakać (nie było to zamykanie płynne).
Samochodem zrobiłem około 200km, po różnych drogach (również dziurawych serpentynach) i nie słyszałem żadnego trzasku, nawet na dynamicu.
Dali też nieco więcej pianki na podłokietniki w rączkach drzwi, w końcu nie jest tak twardo jak w D3 i D4, no ale nadal to nie jest to co było w D2 FL (chociaż łokcia nie czułem).
panton pisze:ps: tak historia z normami i prawem (jak dla mnie) to ściema.... coś im tam nie grało przy V8 i wstrzymali temat bo nie chcieli się spalić... inżynierki problem rozwiązali i temat jest uruchomiony... dlatego od 2019 ruszą na montowni...
Mi się jednak wydaje, że było coś na rzeczy po tej aferze co wspomina drago, bowiem z BMW było to samo. W każdym razie jeśli o marketing chodzi dla mnie to strzał w kolano, wypuścić samochód z dwoma najsłabszymi silnikami, bez AI i inteligentnego zawiasu.
Z drugiej jednak strony ten 3l diesel pozytywnie mnie zaskoczył, na papierze osiągi ma jak 4.2 ON z D3, co mogę potwierdzić również na drodze, zbiera się ładnie jeśli nie korzystamy z jazdy w trybie efficiency (jak to Audi ładnie nazywa "żeglowanie") i pali tyle co nic.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 cze 2018, 12:14

dice111 pisze:samochód miał 17k km a już wszystko to było porysowane, to samo na tunelu, ten połysk cały w rysach.
Czyli prosto z salonu teraz będzie się jechać nie tylko na oklejanie folią z zewnątrz ale też w środku? ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 10 cze 2018, 12:48

Podobny materiał był w D4, tyle, że nie było go aż tyle (no chyba, że ktoś nie chciał listw alu to wtedy również ładowane te czarne listwy)

Obrazek

Czarny połysk, nie ma szans by się to nie rysowało, w dodatku momentalnie popalcowane jak to dotkniesz, pewnie można to będzie spolerować w zależności od głębokości rys, ale obawiam się , że będzie to samo co z przedliftowymi D3 po takim czasie, porysowane i wytarte co się da.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Beretti
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

D5

Post autor: Beretti » 10 cze 2018, 23:49

Może na zlocie da się to zobaczyć i pomacać w realu , a nawet przejechać jakąś trasę :-)))

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 cze 2018, 00:12

Jakby ktoś zagadał odpowiednio z jakimś ASO to może by coś przywieźli. Będzie pełno A8 a to dobry sposób aby zachęcić do zmiany na nowsze ;)

Ostatnio do mnie na FB Porsche Sosnowiec pisało czy nie byłbym zainteresowany.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl