części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Kompresor i zawieszenie


Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

[D3 03 4.2MPI ] Kompresor i zawieszenie

Post autor: Roko » 09 lip 2018, 14:25

Witam koledzy
Przeczytałem już prawie wszystkie posty na temat usterek zawieszenia i nie mogę znalezć
odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie wymieniłem kompresor na nowy firmy WABCO .Autko reaguje bardzo dobrze podnosi się bardzo szybko do góry,przeprowadziłem również adaptacje zawieszenia.
lecz jest taki problem że przód bardzo szybko mi się opuszcza do samego dołu,natomiast tył pozostaje u góry.błędy jakie wyszły to przegrzewanie kompresora i sporadycznie brak połączenia ze sterownikiem zawieszenia.
Czy ktoś może pomóc w temacie i gdzie znajduje sie sterownik zawieszenia ? może bym tam zajrzał

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 09 lip 2018, 17:10

Hmm, z tego co opisujesz to wygląda że gdzieś z przodu jest nieszczelność, sterownik jest za schowkiem pasażera. Przed wymianą kompresora przód opadał ??

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 09 lip 2018, 20:10

jezeli nowy ci sie przegrzewa to masz sporą nieszczelnośc lub coś z tym
kompresorem lub montażem nie poszło...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 10 lip 2018, 20:14

Marcin2013 pisze:Hmm, z tego co opisujesz to wygląda że gdzieś z przodu jest nieszczelność, sterownik jest za schowkiem pasażera. Przed wymianą kompresora przód opadał ??

przed wymianą opadał również przód lecz byłem pewien że to z powodu kompresora
był już w strasznym stanie i w zasadzie do ostatniej chwili jezdziłem na nim

[ Dodano: 2018-07-10, 20:14 ]
dziś kolejny raz podłączyłem pod kompa po uprzednim wykasowaniu błędów i wyszło coś takiego


3 Faults Found:
01770 - Temperature Sensor for Level Control Pump/Compressor (G290)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 11101010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 229
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 11
Mileage: 331098 km
Time Indication: 0
Date: 2003.02.27
Time: 00:16:55

01577 - Turn-Off due to Over-Temp
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 13
Mileage: 331103 km
Time Indication: 0
Date: 2003.02.27
Time: 00:24:42

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 10 lip 2018, 21:12

Roko pisze:przed wymianą opadał również przód lecz byłem pewien że to z powodu kompresora
Raczej z powodu "słabego" kompresora auto nie opada tylko będzie się podnosił bardzo powoli, mój stary kompresor przed wymianą dawał zaledwie 4 Bary i objawy była takie że jak chciałem auto podnieść to trwało 3-4 min aż w końcu wywalało błąd przegrzania nawet jeździłem 4 dni z odłączonym kompresorem i nic nie opadało, ale po odłączeniu kompresora napompowałem układ kompresorem stacjonarnym :]

Pytanie czy przed wymiana sprawdzałeś jakie ciśnienie daje stary ?
Roko pisze:01577 - Turn-Off due to Over-Temp
Ten błąd to nic innego jak przegrzewanie się kompresora które może być spowodowane nieszczelnością układu. Zapewne masz tak że po odpaleniu auta idzie do góry ,a po chwili opada jak sterownik odłączy kompresor z powodu przegrzania ?

Podsumowywując przy szczelnym układzie auto nie powinno wogóle opadać, to tak samo jak ciśnienie w oponach.
Roko pisze:00778 - Steering Angle Sensor (G85)
Zobacz w grupie 03 może trzeba skalibrować czyjnik skrętu.
Roko pisze:01770 - Temperature Sensor for Level Control Pump/Compressor (G290)
Tutaj znowu jak by nie było odczytu z temperatury <bezradny>

Jeżeli po odpaleniu auto idzie do góry to podnieś zgaś silnik i posłuchaj z przodu czy gdzieś nie syczy.

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 11 lip 2018, 08:52

Tak jak napisałeś i u mnie były identyczne objawy auto podnosiło się bardzo powoli nawet kilka razy musiałem uruchamiać silnik by auto się podniosło ,niestety nie zobaczyłem jakie ciśnienie dawał przy końcówce jego żywota ale strasznie głośno chodził.Dziś mam zamiar podnieść auto na maxa
do góry i zablokować w trybie podnośnika jeżeli nie opadnie będzie można wyeliminować
usterkę amorów wiec zostaną przewody do sprawdzenia następnie rozdzielacz powietrza no i
zasobnik powietrza ten w tylnym nadkolu,przyznam się że tam jeszcze nie zaglądałem.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 lip 2018, 09:56

No to normalne, że kilka razy się zdążył przegrzać skoro jest nieszczelność, że nawet nowy się przegrzewa. Poprzedni nie musiał być wcale zły.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 11 lip 2018, 12:38

Może i nie był, lecz w wypadku kiedy na starym auto pompowało do momentu przegrzania kompresora
i nie podniosło się dopiero po trzecim lub czwartym razie takich prób udało się podnieść
a na nowym kompresorze podnosi w czasie 10-15 sek. do samej góry,wiec chyba daje to do myślenia.Itak jak napisałem wcześniej bardziej go było słychać niż pracujący silnik.Wniosek taki że się skończył kompresor

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 lip 2018, 12:45

Nie daje do myślenia. Warto wiedzieć, że kompresor jeśli dobrze pamiętam to powinien maksymalnie generować 16 barów. Do napełnienia amorków i wypoziomowania wystarcza 3-5 barów. Reszta nabijana jest do zasobnika. Nawet bardzo już słaby podniesie auto w którym nie ma nieszczelności bo załączy się tylko na chwilę i nie musi "walczyć" z uciekającym na bieżąco powietrzem. Do myślenia daje to, że nawet nowy ciągle jednak się przegrzewa. A w ten sposób szybko go zajedziesz jeśli nie usuniesz nieszczelności. Stary musiał po drodze do góry 3 razy się przegrzać bo miech nie wytwarzał ciśnienia i ciągle brakowało powietrza. Twoja sprawa, ale raczej wymieniłeś za szybko kompresor przed usunięciem faktycznego problemu. Nie twierdzę, że był super ale nie musiał być jeszcze spisany na straty ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 11 lip 2018, 14:47

Więc powiem tak nie miałem czym sprawdzić ciśnienia w kompresorze ale kiedy odkręciłem brązowy przewód który idzie do rozdzielacza. i przytkałem palcem kompresor to nawet nic nie zasyczało i leciutko trzymałem.Wiec nadal jestem przekonany że kompresor padł

justinos1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 14:19
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: justinos1 » 11 lip 2018, 16:55

Ale sam z siebie nie padł! Padł bo ciągle musiał pompować powietrze w układ bo ciągle gdzieś uciekało.

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 11 lip 2018, 17:14

kolego powiem ci tak
jasne że sam z siebie nie padł choć to może nie takie pewne w końcu miał już swoje lata i wszystko się w końcu psuje.poza tym raz już były wymieniane pierścienie i uszczelki w nim. kompresor zaczoł się kończyć jakieś trzy miesiące temu i wtedy zaczeły się problemy z opadającym przodem oczywiście może to przypadek że dwie żeczy psują się jednocześnie ale obecnie przynajmniej auto unosi się do góry teraz jest tylko kwestia odnalezienia rozszczelnienia by nie spalić nowego kompresora

justinos1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 14:19
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: justinos1 » 11 lip 2018, 18:20

O to właśnie chodzi, znajdź nieszczelność i będzie git. U siebie też naprawiałem kompresor, i u mnie też pokazywało w komputerze &#8222;wykryto nieszczelność&#8221;. Jednak po wymianie jak i podczas wymiany nic nie opadało, a błędy zniknęły od razu po wymianie :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 11 lip 2018, 21:28

Dobra nie ma co dyskutować zrobiłeś tak jak ci pisałem - odpal auto niech się podniesie, zgaś i posłuchaj z przodu czy gdzieś syczy lewa lub prawa strona :]

Roko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2013, 23:23
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Roko » 15 lip 2018, 12:23

jutro czyli w czwartek będę sprawdzał wieczorem dam znać czy nieszczelność zlokalizowana czy też nie

[ Dodano: 2018-07-15, 12:23 ]
No i po sprawdzeniu zawiechy nic się nie wyjaśniło nigdzie nie było słychać syczenia a powietrze uszło
zero pomysłów :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl