części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Światła do jazdy dziennej

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sie 2017, 23:59

żaden tam świetny tylko pobawić się ustawieniami ale to i tak nie odda natury
drl jak pisałem jest mocny ale "inaczej" wiem że swieci po zmroku slabiej

ja patrzylem na parkingu podziemnym gdzie jest jasno i mozna sobie na scianie
zobaczyć jak sie swiatlo rozklada i ile go jest, drla ledwo widać mimo że przy patrzeniu
na wprost oślepia i jest pozornie bardzo jasny

no ale w sumie to każdy wie kto bada to co go otacza ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 23 sie 2017, 00:23

kurde zrobiłem edit posta ale już naisałeś wiec dam jeszcze raz

jak to się rozkłada u mnie

od przodu patrząc robiąc zdjecie

oraz od strony kierowcy w rzeczywistości rozlozenie swiatla

http://www.tinypic.pl/xwrf39n1ccza

http://www.tinypic.pl/grg9dqau8dg8

wiec cos tam jednak troszkę swiecą ale nie na wprost niestety aparat w telefonie nie potrafi sobie z tym poradzic :]


a to fotki soczewki do testów

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 07 sie 2018, 21:14

Witaj. Przeglądam temat na forum o zamontowaniu modułu świateł dziennych w światłach drogowych Nie chce zakładać jakiś pasków led a'la A6 czy w kratki przy przeciwmgłowych (bez urazy dla tych którzy wybrali taki rodzaj dziennych). Chciało by się mieć światła dzienne o barwie ledowej jak to jest w przypadku S8 lub W12 albo usunąć żarówkę halogenowe drogowych a w je miejsce wrzucić jakiś dobry led. Jednak w obu przypadkach rezygnujemy z dodatkowych halogenowych drogowych (po za bixenonem), bo jednak zawsze to więcej światła. Zdecydowałem się na zamontowanie modułu dziennych (jeszcze nie wiem jaki wybrać), który wykorzystuje żarówkę świateł drogowych obniżając jej moc świecenia do 30%, 40%, 50% (zależy od modelu modułu). Jednak nie widziałem / nie zauważyłem nic na temat opcji podłączenia modułu pod moduł auta J519 ale z włącznikiem świateł z opcją AUTO. O ile podłączenie modułu dziennych pod moduł J519 z włącznikiem święteł bez AUTO sprawi że gdy ten jest całkowicie wyłączony to po odpaleniu samochodu drogowe zaświecą się na 30% mocy a zgasną po włączeniu postojowych lub zgaszeniu samochodu. To czy w przypadku podłączeniu modułu dziennych pod moduł J519 z włącznikiem AUTO dzienne będą zapalały się tak samo przy wyłączonym włączniku świateł i odpaleniu samochodu, ale czy przy przełączeniu pokrętła świateł na pozycję AUTO i czy w ciągu dnia będą świeciły się drogowe na 30% mocy a gdy zapadnie zmrok samo się przełączy gasząc dzienne drogowe a zapalając już pozycję i normalne mijania. To samo oczywiście w drugą stronę że gdy z mroku zgasną mijania i pozycję a zaświecą się dzienne drogowe. Czy moduł J519 jest taki sam a jedynie włącznik świateł jest jeden z opcją AUTO a inny bez niej. Trochę to zawiłe ale mam nadzieje że wiadomo o co chodzi.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 sie 2018, 17:30

Ten polski dziala z auto bez problemow.
Black Cars Matters

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 08 sie 2018, 20:31

Tylko który to? Bo na allegro jest tego od zatrzęsienia, nie mówiąc już o dużych rozbieżnościach w cenie. I choć nie są to jakieś wielkie koszta tych najdroższych bo nieco ponad 100zł to jednak czymś się rożnią. Kolejna sprawa to jak wiadomo każdy moduł ma wiązkę z kablami. Ale moduł J519 także ma pewnie kilka wtyczek a te z kolei kilka kabli. I teraz kwestia tego pod jakie kable w jakich wtyczkach w module J518 należy się wpiąć. Przypuszczam że moduł dziennych ma kabel od:
- stały plus
- stały minus
- plus po zapłonie a raczej po odpaleniu samochodu
- plus żarówen postojowych
- plus żarówek drogowych
I to przypuszczam tyle jeśli chodzi o kable które wychodzą z modułu świateł dziennych. Teraz tylko pod jakie kable wpiąć się w moduł J519?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 sie 2018, 10:05

Pisalem jak przejrzysz ten temat. Schematy z ELSY podawalem. Linki do modulu z alle rowniez podalem (w aukcji jest foto m.in D3 preFL)
Problem z nim akurat jest taki ze musi miec podpiety ten staly plus na przekazniku dod, a nie moza odpalac poprzez spadek napiecia, bowiem mi sie wylaczal jak zaczal pracowac kompresor, lub potrafil sie sam wlaczyc nawet jak samochod mial wylaczony silnik na postoju
Black Cars Matters

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 09 sie 2018, 12:21

Chodzi Ci o ten moduł?

Obrazek

Szczerze mówiąc to chyba dobrze jak zgasną zaraz po tym jak auto gaśnie, lub jak jest kluczyk w pozycji zapłon zanim się go odpali. Bo i po co mają się świecić jak samochód nie jedzie.
Zawsze można podłączyć ten moduł dziennych pod kabel przy stacje "po zapłonie".

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 sie 2018, 17:46

Tak. Przeczytaj co napisalem ze zrozumieniem. Potrafil wlaczyc swiatla sam z siebie nawet bez kluczyka w stacyjce (nie wiadomo skad pojawialo sie napiecie). Plus 'po stacyjce' z dodatkowym przekaznikiem zalatwil sprawe.
Modul jest uniwersalny, nie tylko pod D3, sprawe zglaszalem gosciowi ktory je sklada, mowil ze pierwszy raz takie cyrki, on wlasnie podrzucil pomysl z przekaznikiem.
Black Cars Matters

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 09 sie 2018, 21:16

Przeczytałem i znalazłem schemat który wrzuciłeś do tego tematu. Ale patrze na niego i jestem zielony jak Twój napis "moderator". Wiem jedynie że do modułu J519 wpinane są 3 wtyczki oznaczona na schemacie jako A (32 piny), B (23 piny) i C (10 pinów). Ale na foto gdzie jest rozpiska po prawej stronie jest oNaczenie T10b czyli kostka 10 pinów dla prawej lampy na innej fotce jest z kolei T10a ale to już jest dla lewej lampy kostka również 10 pin czyli jakby wynika z tego źe w module J519 powinny być dwie kostki po 10 pin dla lewej i prawej lampy, tym czasem moduł ten ma jedną kostkę 10 pin. Więc nie wiem w końcu w którą kostkę mam się odpowiednio wpiąć modułem dziennych. Czy w te pozostałe 32 i 23 pin też się wina w któryś kabel czy tamte kostki mnie w ogóle nie interesują. Sorry ale za cholerę nie mogę dojść jak ten schemat odczytać. Mógł bym dać to elektrykowi ale ten pewnie wepnie się w lampę a druga sprawa to chcę sam robić co tylko możliwe przy aucie. Podłączenie 6 czy tam ilu kabli z modułu dziennych pod żarówki drogowe to żadna filozofia ale odczytanie tego schematu to jakaś czarna magia... Gdyby to tak łopatologicznie było napisame coś w stylu:
"Światło postojowe lewe - kabel koloru brązowo-biały, kostka 10 pin.
Światło drogowe lewe - kabel koloru niebiesko-czerwony, kostka 10 pin."
To było by łatwiej, no chyba że faktycznie ja jestem jakiś nie kumaty...

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 10 sie 2018, 21:00

Prościej się nie da:
Rozpiska kabli przy module (jakby kto schematów nie ogarniał) dla odpalania świateł jak skoczy napięcie w instalacji:
- siwa kostka z cienkimi kablami (C na schemacie) podpiąć się pod szary z czarnym paskiem przewodem modułu nazwanym sterowanie światłami DRL
- czarna kostka z trochę grubszymi kablami (B) - biały i biały z czarnym paskiem połączyć z wyjściem na światła modułu
- czarna kostka z grubymi kablami (A) brązowy (podpiąć masę modułu) i czerwony z niebieskim paskiem (podpiąć zasilanie modułu)
No i przynajmniej w moim wypadku sprawa się wyjaśniła. Otóż moduł ma jednak priorytet + po stacyjce. Niestety D3 które mi się trafiło posiada przypadłość jakichś szczątkowych prądów w instalacji, a dokładniej po wyłączeniu zapłonu od czasu do czasu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V. Za mało żeby rozpalić kontrolkę (z zasilania której ciągnąłem 12V dla sterowania), a wystarczająco dużo by uruchomić moduł. Po dokładniejszych testach wyszło, że do odpalenia modułu wystarczy napięcie po stacyjce w granicach 1.3V. Za radą producenta przepiąłem obwód wzbudzenia w taki sposób, że przewód samochodu +12V po stacyjce zasila cewkę zwyczajnego przekaźnika zwiernego a jego styki załączają napięcie +12V po stacyjce wysterowujące moduł.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 10 sie 2018, 22:37

Czy ktoś wie, czy w polifcie występowały lampy bi-xenon (nieskrętne) ze statycznym doświetlaniem zakrętów?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 sie 2018, 16:05

Pczester pisze:Czy ktoś wie, czy w polifcie występowały lampy bi-xenon (nieskrętne) ze statycznym doświetlaniem zakrętów?
Nie.
Jeżeli są skręty to i statyczne i dynamiczne. Albo bez skrętów w ogóle.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 sie 2018, 17:57

Chciałem dołożyć statyczne doświetlanie Damian jak wiesz. Ale Maciek sprawdzał i niestety przed liftem było to inaczej sterowane bo tam była opcja doświetlania bez skrętnych soczewek, a po lifcie już niestety jest to sterowane po CAN do tego modułu na tyle lampy i to on steruje też doświetlaniem statycznym. I chyba nie ma opcji dołożyć statycznego doświetlania bez tego modułu na tylnej lampie.

A właśnie, jak to działa u Ciebie, bo masz modzone lampy, skrętnych soczewek nie masz, a masz doświetlanie i to w w lampach LIFT 14pin....? Ale pewnie masz ten moduł na lampie z tyłu...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 11 sie 2018, 20:49

zostaw te skręty, jak raz rozkleisz lampe to potem juz jest bez problemu
fakt trzeba zwalać zderzak itp ale trudno
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 864
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 11 sie 2018, 22:09

maciu pisze:zostaw te skręty, jak raz rozkleisz lampe to potem juz jest bez problemu
fakt trzeba zwalać zderzak itp ale trudno
Chodzi Ci o to że zrobić skrętne soczewki i doświetlanie.... I nie martwić się o to że skrętne się popsują.... 😉

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl