części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 wrz 2018, 10:09

CINEK pisze:Na chwile obecną muszę włożyć na dzień dobry ok. 2500zł na komplet hamulców przód + tył
Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 wrz 2018, 10:48

dice111 pisze:Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego
Były takie rozmowy ale wiesz...
zaciski na przód W12/S8 D3 ca. 2kpln + klocki + tarcze 385mm itd. itp...
a zaciski 6-tłoki Brembo po tarcze 385mm + jakiś adapter to już wchodzisz w zakres 4-5kpln i do tego wciąż tarcze, klocki itp.

No chyba żeby takie 6-tłoczkowe Akebono zakładać pod fabryczne tarcze 360mm ale to wciąż 360mm i niejako blokujesz sobie drogę do większej tarczy - tzn. jak będziesz chciał później 385mm to znowuż będzie inwestycja w zaciski.

Auto dopiero kupione - ma czas na modzenie <faktycznie> do następnego zlotu :D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 wrz 2018, 22:22

FOSS pisze:ma czas na modzenie do następnego zlotu
<hmm> przecież to zaraz <boisie> :D

niee no tu akurat mi nie jest potrzebny większy hebel. Do D2 założyłem ten setup 360/330 bo standard to porażka...tu w D3 zostało to już poprawione. Poza tym ja i tak jeżdżę jak emeryt wiec seria w zupełności wystarczy <faktycznie>

Na ter rok tylko podstawowy serwis ... później się zobaczy :)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 wrz 2018, 22:29

marcin85 pisze:gratsy nowej maszyny
Dzięki <hihi>

Tyyyy Marcin...kiedy ryśka testujemy ????? <amasz>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 11 wrz 2018, 22:39

CINEK, no gratki fajnego wozidla ;) Szybko udalo sie kupic cos ciekawego ;) Mi sie tam podoba i to moja kolorystyka ... Nie od dzis wiadomo ze gusta mamy podobne... No i najlepszego z okazji urodzin tez ;) Pozdro ziom ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 wrz 2018, 22:47

dzięki Robercik <hihi>

trzeba by jakoś się spiknąć ekipą i oblać to i tamto, jak tej pamiętnej zimy w Kościelisku :D :D :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Beretti
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Beretti » 12 wrz 2018, 20:25

CINEK pisze:dzięki Robercik <hihi>

trzeba by jakoś się spiknąć ekipą i oblać to i tamto, jak tej pamiętnej zimy w Kościelisku :D :D :D
W tym roku zima ma być jak lato czyli rekordowa w opady i już od października ;-) .

To gdzie to zimowe spotkanie :-)))) , jestem ZA .............

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 12 wrz 2018, 23:38

CINEK pisze:
marcin85 pisze:gratsy nowej maszyny
Dzięki <hihi>

Tyyyy Marcin...kiedy ryśka testujemy ????? <amasz>
na dniach bo wyszlo sporo rzeczy do poprawki ale zyje i zaraz bedzie na chodzi max kilka dni

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 13 wrz 2018, 07:05

gratulacje CINEK w końcu doceniłeś D3 ,akurat po tobie bym się tego nie spodziewał.Lepiej późno niż w cale <hihi>

życzę bezawaryjności <brawo>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 wrz 2018, 21:50

No i się zaczęło ... :D jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo <boisie> a niby tylko podstawowe rzeczy <bezradny> <cicho>

oczywiście na początek poszły nowe tarcze i klocki TRW + zrobiona 3X płukanka oleju preparatem LM i olejem shell helix 5W40... na 3cią nie starczyło i poszedł castrol edge <bezradny> ...
Docelowo oczywiście Valvoline 5W50 vr1 + wszystkie filtry. Efekt taki, że nastawniki ucichły. Po dłuższym, kilkudniowym postoju było je słychać te 2sec, a teraz nic...

Zakupiłem też stuff do instalacji lpg i jestem w trakcie zakładania od piątku :D ... dodatkowo, jako że dość sceptycznie podchodzę do wymiany rozrządu przez poprzednich właścicieli wymieniłem również rozrząd. <bezradny>
Po rozebraniu okazało się że był jednak wymienione <faktycznie> i wygląda na świeży, ale co nowe to nowe i pewne. Założyłem komplet INA. No cóż mój typ tak ma <cicho>

Najważniejsze, ze silnik suchutki nie ulany...taki "dziewiczy" :D

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

stary rozrząd

Obrazek

nowy rorząd


Obrazek

Nie obyło sie bez niespodzianek, gdyż okazało się, że pasek klinowy jest 10cm dłuży niż ten który jest ogólnodostępny do D3 BFM <bezradny> Dzięki pomocy i szczegółowemu objaśnieniu Damiana FOSSa <brawo> <okok> kupiłem nowy "mniejszy napinacz i krótszy pasek klinowy.

Przy okazji zdjętego przodu oddałem do regeneracji alternator...tak w razie W <faktycznie>

Obrazek Obrazek

ogólnie auto nie poskładane jeszcze <bezradny> zalatany jestem ostatnio. Może do wtorku uda się wszystko poskładać w całość i podłączyć lpg....
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 wrz 2018, 23:03

CINEK pisze:No i się zaczęło ... :D jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo <boisie> a niby tylko podstawowe rzeczy <bezradny> <cicho>
Ładnie się dzieje <faktycznie>

Ale mam kilka uwag...

Generalnie, jeżeli nie ma żadnych trudnych tematów w postaci urywających się śrub od pompy wody to do zrobienia rozrządu nie trzeba zdejmować całego pasa przedniego z chłodnicami, wiatrakami i lampami ;)

Pasek rozrządu wydaje się być trochę za mocno napięty - ale może to być tylko błędne wrażenie ze zdjęcia ;)

Masz urwaną jedną dźwigienkę od gruszki podciśnienia ;)

To kiedy robimy spota? <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 paź 2018, 06:48

Kółko napinające, otwór pod narzędzie do jego obracania (strzałka na żółto).

Jeżeli jest prawidłowo wszystko zrobione to ten otwór, pierwszy z lewej nigdy nie przekracza
godziny 12-tej.

I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).



Obrazek


A co do alternatora to napisz co tam w nim wymienili.
Ciekaw jestem jak załatwią sprawę regulatora napięcia ze szczotkami.
Migały u Ciebie w aucie światełka oświetlające wnętrze auta?
Delikatne migotanie. Ładnie widać na światełkach wieczorem we wnętrzu przy szyberdachu (podczas pracy silnika na wolnych obrotach).

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 paź 2018, 08:03

marekp750 pisze:I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).
ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm <jezyk2>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 paź 2018, 10:33

Marcin2013 pisze:ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm <jezyk2>
Bo tak się właśnie robi i chyba nawet w serwisówce jest to wprost napisane, że to jest klucz imbusowy tylko Marek używa jakiegoś innego słownika :D

Ale po ustawieniu rozrządu należy usunąć wszystkie blokady i narzędzia pomocnicze i przekręcić ręcznie silnikiem 2 obroty i później sprawdzić ponownie ustawienie rozrządu poprzez założenie blokad i sprawdzenie tej szczeliny na napinaczu.
Po ręcznym przekręceniu ma być tam szczelina 5mm z tolerancją &#177;1mm czyli szczelina ma się zawierać pomiędzy 4-6mm.
Jeżeli wymiar nie został zachowany to ustawianie rozrządu jest do poprawki.
O ile dobrze pamiętam oczywiście <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 01 paź 2018, 19:27

składaj furmankę i robimy spota <amasz>

ps: gratulacje i bezawaryjności... ! <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl