Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większegoCINEK pisze:Na chwile obecną muszę włożyć na dzień dobry ok. 2500zł na komplet hamulców przód + tył
A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa
Były takie rozmowy ale wiesz...dice111 pisze:Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego
zaciski na przód W12/S8 D3 ca. 2kpln + klocki + tarcze 385mm itd. itp...
a zaciski 6-tłoki Brembo po tarcze 385mm + jakiś adapter to już wchodzisz w zakres 4-5kpln i do tego wciąż tarcze, klocki itp.
No chyba żeby takie 6-tłoczkowe Akebono zakładać pod fabryczne tarcze 360mm ale to wciąż 360mm i niejako blokujesz sobie drogę do większej tarczy - tzn. jak będziesz chciał później 385mm to znowuż będzie inwestycja w zaciski.
Auto dopiero kupione - ma czas na modzenie do następnego zlotu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
przecież to zarazFOSS pisze:ma czas na modzenie do następnego zlotu
niee no tu akurat mi nie jest potrzebny większy hebel. Do D2 założyłem ten setup 360/330 bo standard to porażka...tu w D3 zostało to już poprawione. Poza tym ja i tak jeżdżę jak emeryt wiec seria w zupełności wystarczy
Na ter rok tylko podstawowy serwis ... później się zobaczy
to nie jest zwykły napęd...to
No i się zaczęło ... jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo a niby tylko podstawowe rzeczy
oczywiście na początek poszły nowe tarcze i klocki TRW + zrobiona 3X płukanka oleju preparatem LM i olejem shell helix 5W40... na 3cią nie starczyło i poszedł castrol edge ...
Docelowo oczywiście Valvoline 5W50 vr1 + wszystkie filtry. Efekt taki, że nastawniki ucichły. Po dłuższym, kilkudniowym postoju było je słychać te 2sec, a teraz nic...
Zakupiłem też stuff do instalacji lpg i jestem w trakcie zakładania od piątku ... dodatkowo, jako że dość sceptycznie podchodzę do wymiany rozrządu przez poprzednich właścicieli wymieniłem również rozrząd.
Po rozebraniu okazało się że był jednak wymienione i wygląda na świeży, ale co nowe to nowe i pewne. Założyłem komplet INA. No cóż mój typ tak ma
Najważniejsze, ze silnik suchutki nie ulany...taki "dziewiczy"
stary rozrząd
nowy rorząd
Nie obyło sie bez niespodzianek, gdyż okazało się, że pasek klinowy jest 10cm dłuży niż ten który jest ogólnodostępny do D3 BFM Dzięki pomocy i szczegółowemu objaśnieniu Damiana FOSSa kupiłem nowy "mniejszy napinacz i krótszy pasek klinowy.
Przy okazji zdjętego przodu oddałem do regeneracji alternator...tak w razie W
ogólnie auto nie poskładane jeszcze zalatany jestem ostatnio. Może do wtorku uda się wszystko poskładać w całość i podłączyć lpg....
oczywiście na początek poszły nowe tarcze i klocki TRW + zrobiona 3X płukanka oleju preparatem LM i olejem shell helix 5W40... na 3cią nie starczyło i poszedł castrol edge ...
Docelowo oczywiście Valvoline 5W50 vr1 + wszystkie filtry. Efekt taki, że nastawniki ucichły. Po dłuższym, kilkudniowym postoju było je słychać te 2sec, a teraz nic...
Zakupiłem też stuff do instalacji lpg i jestem w trakcie zakładania od piątku ... dodatkowo, jako że dość sceptycznie podchodzę do wymiany rozrządu przez poprzednich właścicieli wymieniłem również rozrząd.
Po rozebraniu okazało się że był jednak wymienione i wygląda na świeży, ale co nowe to nowe i pewne. Założyłem komplet INA. No cóż mój typ tak ma
Najważniejsze, ze silnik suchutki nie ulany...taki "dziewiczy"
stary rozrząd
nowy rorząd
Nie obyło sie bez niespodzianek, gdyż okazało się, że pasek klinowy jest 10cm dłuży niż ten który jest ogólnodostępny do D3 BFM Dzięki pomocy i szczegółowemu objaśnieniu Damiana FOSSa kupiłem nowy "mniejszy napinacz i krótszy pasek klinowy.
Przy okazji zdjętego przodu oddałem do regeneracji alternator...tak w razie W
ogólnie auto nie poskładane jeszcze zalatany jestem ostatnio. Może do wtorku uda się wszystko poskładać w całość i podłączyć lpg....
to nie jest zwykły napęd...to
Ładnie się dziejeCINEK pisze:No i się zaczęło ... jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo a niby tylko podstawowe rzeczy
Ale mam kilka uwag...
Generalnie, jeżeli nie ma żadnych trudnych tematów w postaci urywających się śrub od pompy wody to do zrobienia rozrządu nie trzeba zdejmować całego pasa przedniego z chłodnicami, wiatrakami i lampami
Pasek rozrządu wydaje się być trochę za mocno napięty - ale może to być tylko błędne wrażenie ze zdjęcia
Masz urwaną jedną dźwigienkę od gruszki podciśnienia
To kiedy robimy spota?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kółko napinające, otwór pod narzędzie do jego obracania (strzałka na żółto).
Jeżeli jest prawidłowo wszystko zrobione to ten otwór, pierwszy z lewej nigdy nie przekracza
godziny 12-tej.
I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).
A co do alternatora to napisz co tam w nim wymienili.
Ciekaw jestem jak załatwią sprawę regulatora napięcia ze szczotkami.
Migały u Ciebie w aucie światełka oświetlające wnętrze auta?
Delikatne migotanie. Ładnie widać na światełkach wieczorem we wnętrzu przy szyberdachu (podczas pracy silnika na wolnych obrotach).
Jeżeli jest prawidłowo wszystko zrobione to ten otwór, pierwszy z lewej nigdy nie przekracza
godziny 12-tej.
I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).
A co do alternatora to napisz co tam w nim wymienili.
Ciekaw jestem jak załatwią sprawę regulatora napięcia ze szczotkami.
Migały u Ciebie w aucie światełka oświetlające wnętrze auta?
Delikatne migotanie. Ładnie widać na światełkach wieczorem we wnętrzu przy szyberdachu (podczas pracy silnika na wolnych obrotach).
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Bo tak się właśnie robi i chyba nawet w serwisówce jest to wprost napisane, że to jest klucz imbusowy tylko Marek używa jakiegoś innego słownikaMarcin2013 pisze:ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm
Ale po ustawieniu rozrządu należy usunąć wszystkie blokady i narzędzia pomocnicze i przekręcić ręcznie silnikiem 2 obroty i później sprawdzić ponownie ustawienie rozrządu poprzez założenie blokad i sprawdzenie tej szczeliny na napinaczu.
Po ręcznym przekręceniu ma być tam szczelina 5mm z tolerancją ±1mm czyli szczelina ma się zawierać pomiędzy 4-6mm.
Jeżeli wymiar nie został zachowany to ustawianie rozrządu jest do poprawki.
O ile dobrze pamiętam oczywiście
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-