![]() |
![]() |
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa
Koledzy dzisiaj spróbowałem sobie zrobić logi dynamiczne nastawników ale samemu to łatwo nie jest, jak ktoś mógł by zerknąć i coś powiedzieć na ten temat będę wdzięczny.
Generalnie jak jeździłem z kompem na siedzeniu to nastawniki wychylały się bardzo ładnie do 26' ale jak już zrobiłem logi czyli bieg 2 i gaz w podłogę to już wyszło co innego czyli max 22’.
Dodatkowo czy to normalne że w trakcie hamowania silnikiem wartość może na chwilę wskoczyć na -3’?
A jak stoję na wolnych obrotach to czasami jest 0 czasami -1’ na obu nastawnikach czy to też norma czy raczej powinno być ciągle 0? Tak samo jest jak jadę ze stałą prędkością.
A i jeszcze pytanie która grupa odpowiada z który nastawnik?
Generalnie jak jeździłem z kompem na siedzeniu to nastawniki wychylały się bardzo ładnie do 26' ale jak już zrobiłem logi czyli bieg 2 i gaz w podłogę to już wyszło co innego czyli max 22’.
Dodatkowo czy to normalne że w trakcie hamowania silnikiem wartość może na chwilę wskoczyć na -3’?
A jak stoję na wolnych obrotach to czasami jest 0 czasami -1’ na obu nastawnikach czy to też norma czy raczej powinno być ciągle 0? Tak samo jest jak jadę ze stałą prędkością.
A i jeszcze pytanie która grupa odpowiada z który nastawnik?
091 to strona pasażera (bank1), 092 strona kierowcy (bank2). Wartości 21-22 są prawidłowe, za to 26 już chyba niekoniecznie. Skoki na -1, -2, -3 itp. są normalne, ale im większy "minus" tym "luźniejszy" napęd łańcucha. Może być tak, że nastawniki już nie trzymają za mocno, łańcuch jest wyciągnięty lub zjechane ślizgi. Póki nie terkocze przy odpalaniu nie zawracałbym sobie głowy, ale przy najbliższej okazji warto zdjąć pokrywy i sprawdzić stan ślizgów.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
26 to stanowczo za dużo. Zdrowy zakres dla napinaczy łańcuchów to 20-23 z tendencją na 22-23. Z samych logów to ciężko odczytać stan bo wrzuciłeś fragmenty.
Dla 090 warto też wrzucić log korekt zapłonu i paliwa - to pomoże ocenić czy zmienna faza pracuje poprawnie czy któryś napinacz lub synchronizacja rozrządu jest na dobrym poziomie. Widzę -5 i -6 co jest wartością akceptowalną i korekty powinny sobie poradzić.
Same łańcuchy potrafią się wyciągnąć nawet o centymetr co zabija sam nastawnik/napinacz jak i ślizgi.
Warto to w porę zrobić bo jak któryś ...bnie to koszty będą wysokie - przechodziłem to w S6...
Dla 090 warto też wrzucić log korekt zapłonu i paliwa - to pomoże ocenić czy zmienna faza pracuje poprawnie czy któryś napinacz lub synchronizacja rozrządu jest na dobrym poziomie. Widzę -5 i -6 co jest wartością akceptowalną i korekty powinny sobie poradzić.
Same łańcuchy potrafią się wyciągnąć nawet o centymetr co zabija sam nastawnik/napinacz jak i ślizgi.
Warto to w porę zrobić bo jak któryś ...bnie to koszty będą wysokie - przechodziłem to w S6...
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dekle ściągałem kilka miesięcy temu bo uszczelniałem właśnie nastawniki same ślizgi były w dobrym stanie miały może max 1mm rowki łańcuchy nie wiem, wtedy jeszcze była cisza przy odpalaniu a teraz czasami się odzywają i dlatego zaczynam grzebać, dzisiaj też trochę pojeździłem i znowu zrobiłem kilka logów, jakoś się udało.
Tu jest przy odpalaniu po 24h postoju:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_O82NQpU.html
Statyczny na rozgrzanym silniku:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_auT7gt7.html
Dynamiczny na 2 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_t7gUw.html
Dynamiczne na 3 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_79v9Qj.html
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_2EQqFS.html
Jeśli zerknięcie i coś napiszecie na ich temat to będę wdzięczny.
Na razie w planach mam zamiary wymienić oliwę z Motula 5W30 na LM Synthol 5W40 albo VR1 5W50 dokładnie to sam jeszcze nie wiem który wleje
Tu jest przy odpalaniu po 24h postoju:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_O82NQpU.html
Statyczny na rozgrzanym silniku:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_auT7gt7.html
Dynamiczny na 2 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_t7gUw.html
Dynamiczne na 3 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_79v9Qj.html
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_2EQqFS.html
Jeśli zerknięcie i coś napiszecie na ich temat to będę wdzięczny.
Na razie w planach mam zamiary wymienić oliwę z Motula 5W30 na LM Synthol 5W40 albo VR1 5W50 dokładnie to sam jeszcze nie wiem który wleje

Jak dla mnie 1mm rowki to już nie mało. Co do oleju - przechodziłem to samo i nie liczyłbym na cud - olej ma wpływ na pracę nastawników, ale nie aż taki. Na tę chwilę minimum do zrobienia to zmiana ślizgów i ew. wymiana łańcuchów. Może być tak, że poprawi się praca nastawników (zmniejszą minusy i wyrówna górna wartość), ale terkotka przy odpalaniu może zostać.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Olej za bardzo nic nie zmieni. Możesz spróbować z VR1 ale tylko na chwilę bo ma bardzo dobre własności czyszczące. Ale cudów nie będzie.
Jakiekolwiek wyczuwalne rowki na padach to już je kwalifikuje do wymiany lub delikatnej regeneracji. Łańcuch może na nich podskakiwać powodując luzy napinacza. Przyjdzie moment, że coś się w nich skruszy.
Same logi bardzo skąpe - mówią tylko o odchyleniach od normy. Pełny log pokaże w jakim (i czy popranym) zakresie działa napinacz łańcucha.
Jakiekolwiek wyczuwalne rowki na padach to już je kwalifikuje do wymiany lub delikatnej regeneracji. Łańcuch może na nich podskakiwać powodując luzy napinacza. Przyjdzie moment, że coś się w nich skruszy.
Same logi bardzo skąpe - mówią tylko o odchyleniach od normy. Pełny log pokaże w jakim (i czy popranym) zakresie działa napinacz łańcucha.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Osłuchałem dzisiaj stetoskopem przy odpalaniu prawy nastawnik i myślałem że mi bębenki pękną i już mam pewność napierdziela prawy czyli ten łatwiejszy do wyjęcia
Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po
Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie

![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie


-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Rób komplet. U mnie zrobienie nastawnika 1-4 skończyło się kolizją 2,3 i 6 po tym jak ten nie wymieniony (na nowym łańcuchu) stanął dęba. Może zbieg okoliczności a może jednak różnica w napięciu łańcucha pokazała jego słabość.Prezes-Artek pisze: Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie![]()
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.
Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów
To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów
To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
-
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1994
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: XXXX
- Lokalizacja: Reda
Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.krisker pisze:Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.
Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów
To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest