Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa

Post autor: Prezes-Artek » 14 sty 2019, 16:16

Koledzy dzisiaj spróbowałem sobie zrobić logi dynamiczne nastawników ale samemu to łatwo nie jest, jak ktoś mógł by zerknąć i coś powiedzieć na ten temat będę wdzięczny.

Generalnie jak jeździłem z kompem na siedzeniu to nastawniki wychylały się bardzo ładnie do 26' ale jak już zrobiłem logi czyli bieg 2 i gaz w podłogę to już wyszło co innego czyli max 22’.

Dodatkowo czy to normalne że w trakcie hamowania silnikiem wartość może na chwilę wskoczyć na -3’?

A jak stoję na wolnych obrotach to czasami jest 0 czasami -1’ na obu nastawnikach czy to też norma czy raczej powinno być ciągle 0? Tak samo jest jak jadę ze stałą prędkością.

A i jeszcze pytanie która grupa odpowiada z który nastawnik?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 15 sty 2019, 08:29

091 to strona pasażera (bank1), 092 strona kierowcy (bank2). Wartości 21-22 są prawidłowe, za to 26 już chyba niekoniecznie. Skoki na -1, -2, -3 itp. są normalne, ale im większy "minus" tym "luźniejszy" napęd łańcucha. Może być tak, że nastawniki już nie trzymają za mocno, łańcuch jest wyciągnięty lub zjechane ślizgi. Póki nie terkocze przy odpalaniu nie zawracałbym sobie głowy, ale przy najbliższej okazji warto zdjąć pokrywy i sprawdzić stan ślizgów.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 15 sty 2019, 19:38

26 to stanowczo za dużo. Zdrowy zakres dla napinaczy łańcuchów to 20-23 z tendencją na 22-23. Z samych logów to ciężko odczytać stan bo wrzuciłeś fragmenty.

Dla 090 warto też wrzucić log korekt zapłonu i paliwa - to pomoże ocenić czy zmienna faza pracuje poprawnie czy któryś napinacz lub synchronizacja rozrządu jest na dobrym poziomie. Widzę -5 i -6 co jest wartością akceptowalną i korekty powinny sobie poradzić.

Same łańcuchy potrafią się wyciągnąć nawet o centymetr co zabija sam nastawnik/napinacz jak i ślizgi.

Warto to w porę zrobić bo jak któryś ...bnie to koszty będą wysokie - przechodziłem to w S6...
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 15 sty 2019, 21:43

Dekle ściągałem kilka miesięcy temu bo uszczelniałem właśnie nastawniki same ślizgi były w dobrym stanie miały może max 1mm rowki łańcuchy nie wiem, wtedy jeszcze była cisza przy odpalaniu a teraz czasami się odzywają i dlatego zaczynam grzebać, dzisiaj też trochę pojeździłem i znowu zrobiłem kilka logów, jakoś się udało.

Tu jest przy odpalaniu po 24h postoju:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_O82NQpU.html

Statyczny na rozgrzanym silniku:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_auT7gt7.html

Dynamiczny na 2 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_t7gUw.html

Dynamiczne na 3 biegu:
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_79v9Qj.html
http://vaglogi.pl/log-090_091_092_2EQqFS.html

Jeśli zerknięcie i coś napiszecie na ich temat to będę wdzięczny.
Na razie w planach mam zamiary wymienić oliwę z Motula 5W30 na LM Synthol 5W40 albo VR1 5W50 dokładnie to sam jeszcze nie wiem który wleje <bezradny>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 sty 2019, 07:26

Jak dla mnie 1mm rowki to już nie mało. Co do oleju - przechodziłem to samo i nie liczyłbym na cud - olej ma wpływ na pracę nastawników, ale nie aż taki. Na tę chwilę minimum do zrobienia to zmiana ślizgów i ew. wymiana łańcuchów. Może być tak, że poprawi się praca nastawników (zmniejszą minusy i wyrówna górna wartość), ale terkotka przy odpalaniu może zostać.

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 16 sty 2019, 10:50

W wymianę ślizgów raczej nie będę się bawił bo złoże okaże sie że dalej to samo i znowu ta sama robota jak już będzie rozebrane to już wolę oddać do regeneracji. Tylko dzisiaj jeszcze muszę osłuchać stetoskopem drugi nastawnik żeby mieć pewność.
A na olej i tak zbliża się termin.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 16 sty 2019, 11:16

Jak zrobisz regenerację, to pochwal się efektami i ew. daj namiary. Ciekawa alternatywa dla chinoli i używek i bardzo ciekawa alternatywa dla drogich oryginałów.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 16 sty 2019, 18:02

Olej za bardzo nic nie zmieni. Możesz spróbować z VR1 ale tylko na chwilę bo ma bardzo dobre własności czyszczące. Ale cudów nie będzie.

Jakiekolwiek wyczuwalne rowki na padach to już je kwalifikuje do wymiany lub delikatnej regeneracji. Łańcuch może na nich podskakiwać powodując luzy napinacza. Przyjdzie moment, że coś się w nich skruszy.

Same logi bardzo skąpe - mówią tylko o odchyleniach od normy. Pełny log pokaże w jakim (i czy popranym) zakresie działa napinacz łańcucha.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 16 sty 2019, 21:51

Osłuchałem dzisiaj stetoskopem przy odpalaniu prawy nastawnik i myślałem że mi bębenki pękną i już mam pewność napierdziela prawy czyli ten łatwiejszy do wyjęcia :] Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po :]
Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie <hmm> <bezradny>

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 16 sty 2019, 23:09

U mnie było tak że przy odpalaniu stukał lewy i z ciekawości zamieniłem same cewki lewą na prawą i stuka prawy <jezyk2> trochę dziwne tak jak by cewka za słaba była <bezradny> muszę kupić jakiś tańszy używany np. od A4 i zamienić cewkę podobno jest taka sama.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 17 sty 2019, 13:53

Prezes-Artek pisze: Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie <hmm> <bezradny>
Rób komplet. U mnie zrobienie nastawnika 1-4 skończyło się kolizją 2,3 i 6 po tym jak ten nie wymieniony (na nowym łańcuchu) stanął dęba. Może zbieg okoliczności a może jednak różnica w napięciu łańcucha pokazała jego słabość.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 17 sty 2019, 19:36

Prezes-Artek pisze:Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po
co znaczy w twoim mniemaniu regeneracja?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 18 sty 2019, 11:01

Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.

Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów

To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1994
Silnik: Inne
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: XXXX
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 18 sty 2019, 13:03

krisker pisze:Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.

Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów

To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).
Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.

Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 20 sty 2019, 09:59

Ślizgi są wymienione oddzielnie, więc raczej chodzi o odbudowę "cylindra" i/lub "tłoka".

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl