Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 sty 2020, 20:35

jak ktoś śmiga na castrolu to nic dziwnego

adrian949

Post autor: adrian949 » 19 sty 2020, 13:16

Co się stanie jak się nie wyciśnie?

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 19 sty 2020, 14:12

Dojdzie do kolizji zaworu z tłokiem.Popychacz po demontażu wałka
pompuje się.Dlatego trzeba wyjąć popychacz i usunąć z niego powietrze.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 sty 2020, 14:48

hehehe... wychodzi na to ze jestem mega druciarzem i mega farciarzem jednocześnie...
setki razy w całej gamie 4.2V8 i wielu innych wyjmowałem wałki rozrządu... nigdy nie wyciskałem popychaczy i nigdy po zmontowaniu i odpaleniu nie doszło do żadnej kolizji i żaden z tych silników nie padł :D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 19 sty 2020, 15:40

No na to wygląda że jesteś druciarzem.Bo tak fachowo się nie robi...I nie wprowadzaj innych w błąd.To że Ty takie praktyki stosujesz to twoja indywidualna sprawa.Ale nie doradzaj takich praktyk innym.Bo to nie na miejscu.

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 19 sty 2020, 15:41

Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietnik i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo.

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 19 sty 2020, 15:54

peter5on pisze:Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietni
k i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo.
Kolego każdy robi jak uważa.Ale każdy porządny warsztat tak robi i
nie będzie ryzykował.Bo nie jedną znam sytuację że ktoś podszedł na skróty i później ból dupy.

adrian949

Post autor: adrian949 » 19 sty 2020, 16:07

Właśnie to mnie ciekawilo co się stanie. Dzwonilem do kilku mechaników i żaden nie wyciągał ich. Jeszcze zadzwonię do kolegi, czy jak pracował w serwisie wv to wyciągali je. <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 sty 2020, 17:13

bartez83 pisze:No na to wygląda że jesteś druciarzem.Bo tak fachowo się nie robi...I nie wprowadzaj innych w błąd.To że Ty takie praktyki stosujesz to twoja indywidualna sprawa.Ale nie doradzaj takich praktyk innym.Bo to nie na miejscu.
Ciekawe...
Czytając instrukcje serwisowe producenta nie sposób odnieść wrażenia, że pisane są tak aby naprawy w sposób poprawny mogły dokonać również osoby niezbyt ogarnięte w zakresie mechaniki, nieprawdaż?

Zaskakujące jest więc to, że w takich instrukcjach zapomniano o tak istotnym, twoim zdaniem elemencie, jak wciskanie popychaczy przy każdym demontażu wałków rozrządu.
To mega zaniedbanie i chyba należałoby napisać do Audi, że błąd ten powtarzają w wielu swoich serwisówkach <faktycznie>


W instrukcji serwisowej jest wprawdzie adnotacja, że...
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez około 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować (w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)."
oraz
"Po zakończeniu prac przy układzie rozrządu obrócić ręcznie wał korbowy silnika o co najmniej 2 obroty, w celu upewnienia się, że przy rozruchu nie dojdzie do zetknięcia się żadnego zaworu z tłokami."
... ale, co do zasady, nie ma tam kompletnie nic o żadnym wciskaniu popychaczy po każdym demontażu wałków rozrządu <hihi>

Ach ci inżynierowie z Audi... chyba powinni się jeszcze sporo nauczyć :)



Apropos popychaczy jeszcze...
Słyszałem takie obiegowe opinie, że montując nowe również trzeba je wciskać.
Otóż wymieniałem takie popychacze multum razy w silnikach VW/Audi i cóż, nigdy ich nie wciskałem.
I cud - w żadnym z nich nie doszło do żadnej kolizji :)

peter5on pisze:Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym...
Ciekawe dlaczego w instrukcjach serwisowych tego nie ma.
Pewnie Niemcy, na złość Polakom usunęli te informacje :)
Albo nie, nie idźmy tym narodowościowym tropem bo jednak źle to wygląda. Po prostu inżynierowie Audi specjalnie o tym nie napisali żeby później więcej kosić kasy za serwis i uszkodzone silniki :) :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 sty 2020, 17:36

ja dwa razy się załatwiłem :P
nie w audi trafic 2,0 i ducato 2,5
Nic się nie stało ale silnik nie miał sprężania po rozebraniu i wygnieceniu sprężanie powróciło ale tu mowa o dizlach w benzynie raczej nic podobnego by nie było .
Powietrze w hydraulice i w napinaczach jest niebezpieczne dlatego jest wskazane odczekanie pewnego czasu i jak człowiek nie jest pewny to lepiej te dwa obroty wałem obrócić .
Ale ja też z reguły nie wyciskam benzynach jak tłok z zaworami się spotkał a gość nie chce hydrauliki nowej kupić to wyciskam i sprawdzam bo wtedy tylko widać czy bardzo dostał napinacz .

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 19 sty 2020, 18:35

Każdy mechanik robi jak uważa.Czy Ja napisałem że się nie da tak zrobić?Oczywiście że się da.Tylko Ja tego nie polecam.Bo zawsze jest ryzyko że coś się wydarzy.Lepiej dmuchać na zimne.I z mojego grona znajomych mechaników każdy wyciska.Bo później nie zamierza remontować za swoje pieniądze komuś silnika.Tyle w temacie

[ Dodano: 2020-01-19, 18:00 ]
peter5on pisze:Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietnik i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo.
Kolego Ja wyraziłem swoje fachowe zdanie na ten temat A Ty tu wyjeżdżasz z tekstem żeby tepić takie bajkopisarstwo.Taki z Ciebie znawca mechaniki to po h..J się pytasz???A później posty na forum Panowie pomocy.Trochę szacunku do ludzi którzy tu się udzielają.I w jakiś sposób chcą pomóc.Pózniej zdziwienie że nikt nie pisze.

[ Dodano: 2020-01-19, 18:35 ]
FOSS pisze:Ciekawe dlaczego w instrukcjach serwisowych tego nie ma.
Pewnie Niemcy, na złość Polakom usunęli te informacje
Albo nie, nie idźmy tym narodowościowym tropem bo jednak źle to wygląda. Po prostu inżynierowie Audi specjalnie o tym nie napisali żeby później więcej kosić kasy za serwis i uszkodzone silniki [/quot
e]
Ach te serwisy.TAK SAMO JAK SERWISY NIE ZALECAJA WYMIANY OLEJU W AUTOMACIE I WIELE INNYCH RZECZY. Temat rzeka panie Damianie <hihi>

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 19 sty 2020, 20:20

bartez83 pisze:Taki z Ciebie znawca mechaniki to po h..J się pytasz???
A po taki h*j żeby ktoś nie pierdolił farmazonów i ludzi w błąd wprowadzał, ale już dobrze znam zdanie innych i jest ok. Natomiast co do instrukcji to lepiej w nie zaglądać gdyż nawet najlepszy mechanik nie jest w stanie zapamiętać wszystkich procedur ze wszystkie marek jakie naprawia.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 sty 2020, 17:21

Ja z wykształcenia jestem elepstrykiem takim od 220v :P
w domu też warsztatu nie było co by było jasne
Osobiście tylko ważne połączenia typu głowica panewki itp patrze ile
a reszta na czuja :P

[ Dodano: 2020-01-20, 17:21 ]
troszkę luzu panowie bo takie jazdy do niczego nie prowadzą

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 20 sty 2020, 19:41

Po przeczytaniu dochodzę do wniosku że wcale nie trzeba wyciskać ale jak się to zrobi to nie zaszkodzi ale jest to praca którą trzeba wykonać i poświęcić czas, u mnie niestety 3 albo 4 popychacze tak mocno siedziały że zostały zniszczone przy demontażu i kupowałem nowe.

Adam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 239
Rejestracja: 31 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam » 20 sty 2020, 19:53

lepiej wydac 200 na popychacze niż 2000 na gł ołowicę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl