części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia


maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 sie 2018, 11:04

no i dlatego sie go wymienia ale to jest awaria totalna dopóki działa nie ma wpływu
czy ma 2 lata czy tydzień

to jest błędne koło bo słaby kompresor wymusza częstsze załączanie...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 01 sie 2018, 12:12

Częste załączenie nie ma nic wspólnego z jakością / stanem kompresora...
Patrząc na bloki pomiarowe, kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód, więc częstsze załączanie kompresora może być co najwyżej spowodowane uszkodzeniem samego zawieszenia...

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 sie 2018, 13:01

joy_pl pisze:Częste załączenie nie ma nic wspólnego z jakością / stanem kompresora...
Patrząc na bloki pomiarowe, kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód, więc częstsze załączanie kompresora może być co najwyżej spowodowane uszkodzeniem samego zawieszenia...
tłumaczę dokładniej co miałem na myśli:
słaby stan kompresora wymusza częstsze załączanie - 1 stwierdzenie
częstsze załączanie kompresora wpływa na stan przekaźnika - 2 stwierdzenie
i nie musi być koniecznie spowodowane uszkodzeniem zawieszenia (rozumiem nieszczelność)
słaba jego sprawnośc podowuje że podczas cyklu pracy jest wyłączany z powodu przegrzania
zanim nabije układ do końca... załącza się cześciej i szybciej grzeje

to jest to błędne koło

teraz druga sprawa:

kompresor nie załącza się zawsze podczas podnoszenia tylko wtedy gdy cisnienie w układzie
spadnie poniżej pewnej wartości a to się moża stać nie tylko przy podnoszeniu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 sie 2018, 18:55

joy_pl pisze:kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód
Ciekawe skąd masz takie informacje :] ostatnio podnosiłem auto i obniżałem kilka razy i dopiero się załączył.
maciu pisze:kompresor nie załącza się zawsze podczas podnoszenia tylko wtedy gdy cisnienie w układzie
spadnie poniżej pewnej wartości a to się moża stać nie tylko przy podnoszeniu
No dokładnie jest tak jak piszesz,a piorytetem jest utrzymac ciśnienie w zasobniku do którego wiadomo że pompowanie następuje po przekroczeniu prędkośći 35km/h

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 sie 2018, 19:06

tez nie do końca, jak ma cisnienie w zasobniku to ponizej 35 bedzie z niego korzystał
priorytetowo ale jak nie ma tam cisnienia to i na postoju dobije - co łatwo zauwazyć
jak mamy drobną nieszczelność, coś nam osiadło i odpalamy auto

to ograniczanie korzystania z kompresora poniżej 35 ma korzyści, po pierwsze jest wtedy
lepiej chłodzony po drugie słychać go mniej... ale jak trzeba to zostanie odpalony
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 sie 2018, 19:11

maciu pisze:tez nie do końca, jak ma cisnienie w zasobniku to ponizej 35 bedzie z niego korzystał
priorytetowo ale jak nie ma tam cisnienia to i na postoju dobije - co łatwo zauwazyć
jak mamy drobną nieszczelność, coś nam osiadło i odpalamy auto
No to jest oczywiste jak będzie mało to załączy nawet przy postoju <jezyk2>

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 02 sie 2018, 20:03

Oj Pany, polecam zeszyt metodyczny nr 242, 243 i 292 - dokładnie opisane co i jak.
Bądź dobry jak chleb.

TomekCk
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2018, 10:29
Lokalizacja: Kielce

Witam problem z kompresorem

Post autor: TomekCk » 04 paź 2018, 11:52

Witam. Czy ktoś orientuję się jakie powinno być ciśnienie na kompresorze bo co jakiś czas pali mi bezpiecznik 40 ten pod kierownicą. Gdy mam zawieszenie ustawione na komfort to dwa tygodnie jest ok a jak na auto to dwa góra trzy dni. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
joy_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 07 wrz 2016, 23:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: joy_pl » 04 paź 2018, 12:31

Witam

Było w tym temacie... jak pali Ci bezpieczniki to znaczy ze kompresor jest już na wykończeniu...
Może Ci się poszczęści i silnik przetrw... ale jak najszybciej regeneruj kompresor...

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 06 lip 2019, 19:17

Panowie mam pytanko odnosnie kompresora
Robilem go rok temu wymiana pierscienia i cylinderka filtra i likwidacja zapchanego tlumika miedzy filtrem a kompresorem
Teraz znowy problemy z podnoszeniem
Wyciagam kompresor a cylinderek znowu porysowany i pierscien zniszczony
Co moze byc tego powodem bo nie mam zamiaru co rok wymieniac tego kompletu ?
Nieszczelnosci brak

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lip 2019, 20:06

Zawsze twierdziłem że regeneracja kompresora na długo nie starcza. Znam bardzo dużo przypadków jak Twój, że po roku lub nawet nie kompresor znowu niedomaga.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 06 lip 2019, 21:06

No ale teoretycznie wszystko nowe nowy filtr latwe oddychanie to skad sie biora rysy na nowych czesciach ?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 lip 2019, 21:25

drago_o pisze:Zawsze twierdziłem że regeneracja kompresora na długo nie starcza.
Źle twierdzisz :]
dziku88 pisze:No ale teoretycznie wszystko nowe nowy filtr latwe oddychanie to skad sie biora rysy na nowych czesciach ?
Nie zrobiłeś jednej najważniejszej rzeczy o której pisałem tutaj <jezyk2> U mnie po wymianie głowicy minęło ponad 3 lata i chyba 90 tys i dalej śmiga tak samo <chura>

dziku88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 03 gru 2013, 16:24
Lokalizacja: nowa sol

Post autor: dziku88 » 06 lip 2019, 23:04

Ooo to Ci powiem jest naprawde bardzo ciekawe bo komore korbowodu czyscilem zmywaczem od strony glowicy ale tego trojnika nie czyscilem
Ale teoretycznie jesli zasysa powietrze tez z komory korbowodu to i tak to idzie najpierw przez osuszacz to powinno wylapac te zanieczyszczenia chyba ?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 lip 2019, 23:24

osuszacz osusza - nie ma za zadanie wyłapywać syfu, od tego jest filterek
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl