![]() |
![]() |
[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk
[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk
Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Np coś takiego: https://www.phjacus.pl/R102-Reduktor-KM ... p3788.html
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Np coś takiego: https://www.phjacus.pl/R102-Reduktor-KM ... p3788.html
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja mam u siebie KME TWIN (czyli taki jeden ale fizycznie to tak jakby 2 reduktory)
Mam 2 elektrozawory i 2 filtry FC, oraz dwa filtry z odstojnikiem FL, zasilanie faro 8 a od trójnika do zaworów już faro 6. wielozawór w butli extra
Wcześniej miałem KME GOLD i był ok latem, ale zimą potrafiłem go zamrozić. (goldy niestety termicznie są niewydolne)
Mam 2 elektrozawory i 2 filtry FC, oraz dwa filtry z odstojnikiem FL, zasilanie faro 8 a od trójnika do zaworów już faro 6. wielozawór w butli extra
Wcześniej miałem KME GOLD i był ok latem, ale zimą potrafiłem go zamrozić. (goldy niestety termicznie są niewydolne)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2020, 14:17 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie taki miałem - nie koniecznie tej firmy ale kształt dokładnie taki sam. Dawał radę jak trzeba.colln pisze:Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html
Na rynku są u nas ze 3-4 firmy które mają spory asortyment (mówię o sklepach www które mają prawie wszystko) sprzedają tego ileś tam miesięcznie, w jednym polecali KME Twin lub Extrem, w drugim powiedzieli że i owszem ale nie są zbyt trwałe, Inny sklep polecał reduktor Turbot że ponoć robiony na wzór Prince i póki co nie mają reklamacji, kolejny sklep polecał MAGIC Power i żeby nie słuchać że coś mu się dzieje bo owszem firma miała kiedyś wpadkę ale dzięki temu obecnie robią jak należy i mocy ma wystarczyć.
Zaznaczam że mowa tu póki co o reduktorach optymalnych cenowo i celowo pomijam reduktory po 900-1000zł
Zaznaczam że mowa tu póki co o reduktorach optymalnych cenowo i celowo pomijam reduktory po 900-1000zł
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Ja mam w D3 4.2 BFM taki sam reduktor i od momentu montażu (4 lata temu) do teraz zrobiłem na gazie 70 tyś km i cała instalacja daje radę i auto chodzi super.Najważniejsze według mnie to oddanie auta do fachowców,a nie partaczy.Przed D3 miałem D2 4.2 i "fachowcy" nie potrafili poprawnie ustawić auta nawet na dwóch reduktorach i miałem same problemy .W D3 chodzi na jednym i zero problemów.karol208 pisze:Ja mam u siebie KME TWIN
Re: Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk
Ja mam zamontowany reduktor KME TWIN do instalacji BRC.colln pisze:Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Reduktor ten mam już ze 3 lata czyli przejeździł u mnie już ponad 100kkm i jak na razie nic mi się z nim nie dzieje.
Daje radę zarówno w lato jak i w zimę.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Co do fachowców to oczywiście wiadomo bo jak któryś nie będzie wiedział jak dogrzać reduktor to właśnie będzie bida..
Sam to kiedyś doświadczałem osobiście na swoim aucie - Mercedes V8 306Km zasiliłem go 2 reduktorami o ile pamiętam chyba Tomasetto Arktic 13 i było kijowo przy butowaniu - okazało się że był za słaby przepływ ciepłej wody.. reduktory wpięte na trójnik z nagrzewnicą a wiadomo płyn chłodniczy wybierał drogę gdzie był mniejszy opór.
Później wstawiłem 1 sztukę tłokowy Magic Big i było już znacznie lepiej bo woda szła już z mniejszymi komplikacjami i oporem, sprawę praktycznie rozwiązało wymuszenie obiegu poprzez wstawienie elektrycznej pompki obiegu wody (też od mercedesa)
Wczoraj przeglądałem czeską stronę tych reduktorów i znalazłem tabelkę (trochę dla mnie chaotycznie napisana) ale jest tam między innymi zależność wydajności reduktora od ciśnienia wejścia , minimalnego przepływu płynu grzewczego i jego temperatury
Dopiero spełnienie tych 3 czynników może dać żądany efekt
tabelka:
https://hlpropan.cz/cs/system/files/red ... asheet.pdf
PS. Szkoda że nie działa lpg-forum
Sam to kiedyś doświadczałem osobiście na swoim aucie - Mercedes V8 306Km zasiliłem go 2 reduktorami o ile pamiętam chyba Tomasetto Arktic 13 i było kijowo przy butowaniu - okazało się że był za słaby przepływ ciepłej wody.. reduktory wpięte na trójnik z nagrzewnicą a wiadomo płyn chłodniczy wybierał drogę gdzie był mniejszy opór.
Później wstawiłem 1 sztukę tłokowy Magic Big i było już znacznie lepiej bo woda szła już z mniejszymi komplikacjami i oporem, sprawę praktycznie rozwiązało wymuszenie obiegu poprzez wstawienie elektrycznej pompki obiegu wody (też od mercedesa)
Wczoraj przeglądałem czeską stronę tych reduktorów i znalazłem tabelkę (trochę dla mnie chaotycznie napisana) ale jest tam między innymi zależność wydajności reduktora od ciśnienia wejścia , minimalnego przepływu płynu grzewczego i jego temperatury
Dopiero spełnienie tych 3 czynników może dać żądany efekt
tabelka:
https://hlpropan.cz/cs/system/files/red ... asheet.pdf
PS. Szkoda że nie działa lpg-forum
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
https://lpg-forum.pl/
jak nie działa
Co do reduktora magic kiedyś puszczał gaz do wody obecnie podobno ok zaspawany jest- termikę ma aż za dobrą tylko to reduktor tłokowy a one są dość słabo odporne na syf w naszym wspaniałym lpg
jeśli w aucie nie ma zaworu od płynu a sterowanie nagrzewnicy jest klapowe ja zawsze reduktory montuje szeregowo obecnie na rynku masz ze 2-3 sztuki takich reduktorów 300 plus
jak nie działa

Co do reduktora magic kiedyś puszczał gaz do wody obecnie podobno ok zaspawany jest- termikę ma aż za dobrą tylko to reduktor tłokowy a one są dość słabo odporne na syf w naszym wspaniałym lpg
jeśli w aucie nie ma zaworu od płynu a sterowanie nagrzewnicy jest klapowe ja zawsze reduktory montuje szeregowo obecnie na rynku masz ze 2-3 sztuki takich reduktorów 300 plus
no ja widzę takie coś:
W kwestii mocniejszych reduktorów jest też nowy Prins (z tym że kwotowo znacznie droższy niż te o których tu mowa) też poszli w stronę konstrukcji tłokowego - konstrukcyjnie jest b podobny do Magic z tym że ten czeski był znacznie wcześniej na rynku więc pewnie zgapili od nich pomysł dodali coś od siebie i gotowe :-) tylko nie wiem czy on działa z innymi centralkami niż Prins
https://www.prinsautogas.com/view_attac ... educer.pdf
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie i ogrzewał gaz czyli to czysta mechanika tam z elepstryki tylko jest czujnik temperatury który zawsze idzie jakoś go zamontować
KME Extreme
KME R2 Twin
HL Propan Magic III Power
jak lubisz wyzwania to ostatni
Każdy reduktor tłokowy będzie się zacinał ale tylko
do momentu nagrzania
Bieri twina
a do czego to ma być i jaki komp lpg
KME Extreme
KME R2 Twin
HL Propan Magic III Power
jak lubisz wyzwania to ostatni
Każdy reduktor tłokowy będzie się zacinał ale tylko
do momentu nagrzania
Bieri twina

no właśnie gdyby to "tylko" było takie proste.... czyli to ciśnienie (bez skoków)pepi pisze:reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie
idealnie by było jak w przypadku benzyny - tam wtryski rzeczywiście mają stałe ciśnienie tylko czasy wtrysku się zmieniają
Na tą chwilę waham się pomiędzy KME a Magic , tego drugiego biorę pod uwagę bo prawdopodobnie łatwiej będzie go upakować bliżej silnika (chciałbym uniknąć wkładania reduktora w podszybie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2