Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk

Post autor: colln » 08 sty 2020, 11:02

Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Np coś takiego: https://www.phjacus.pl/R102-Reduktor-KM ... p3788.html
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

kifiu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 02 lut 2019, 15:35
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu » 08 sty 2020, 11:05

ja kiedyś miałem v 3,8 V6 założony reduktor tłokowy - wielkości szklanki. i bez problemu dawał radę.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 08 sty 2020, 11:09

Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 08 sty 2020, 11:21

Ja od lat posiadam jeden reduktor z tym że jest to Prins zwykły malutki mieści sie w podszybiu i daje rade bez problemu <jezyk2>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 08 sty 2020, 14:14

Ja mam u siebie KME TWIN (czyli taki jeden ale fizycznie to tak jakby 2 reduktory)
Mam 2 elektrozawory i 2 filtry FC, oraz dwa filtry z odstojnikiem FL, zasilanie faro 8 a od trójnika do zaworów już faro 6. wielozawór w butli extra
Wcześniej miałem KME GOLD i był ok latem, ale zimą potrafiłem go zamrozić. (goldy niestety termicznie są niewydolne)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2020, 14:17 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.

kifiu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 02 lut 2019, 15:35
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu » 08 sty 2020, 14:15

colln pisze:Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/reduktor-magic ... 7-k47.html
Dokładnie taki miałem - nie koniecznie tej firmy ale kształt dokładnie taki sam. Dawał radę jak trzeba.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 08 sty 2020, 15:05

Na rynku są u nas ze 3-4 firmy które mają spory asortyment (mówię o sklepach www które mają prawie wszystko) sprzedają tego ileś tam miesięcznie, w jednym polecali KME Twin lub Extrem, w drugim powiedzieli że i owszem ale nie są zbyt trwałe, Inny sklep polecał reduktor Turbot że ponoć robiony na wzór Prince i póki co nie mają reklamacji, kolejny sklep polecał MAGIC Power i żeby nie słuchać że coś mu się dzieje bo owszem firma miała kiedyś wpadkę ale dzięki temu obecnie robią jak należy i mocy ma wystarczyć.
Zaznaczam że mowa tu póki co o reduktorach optymalnych cenowo i celowo pomijam reduktory po 900-1000zł
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 08 sty 2020, 18:15

karol208 pisze:Ja mam u siebie KME TWIN
Ja mam w D3 4.2 BFM taki sam reduktor i od momentu montażu (4 lata temu) do teraz zrobiłem na gazie 70 tyś km i cała instalacja daje radę i auto chodzi super.Najważniejsze według mnie to oddanie auta do fachowców,a nie partaczy.Przed D3 miałem D2 4.2 i "fachowcy" nie potrafili poprawnie ustawić auta nawet na dwóch reduktorach i miałem same problemy .W D3 chodzi na jednym i zero problemów.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk

Post autor: FOSS » 08 sty 2020, 21:44

colln pisze:Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Ja mam zamontowany reduktor KME TWIN do instalacji BRC.
Reduktor ten mam już ze 3 lata czyli przejeździł u mnie już ponad 100kkm i jak na razie nic mi się z nim nie dzieje.
Daje radę zarówno w lato jak i w zimę.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 09 sty 2020, 09:09

Co do fachowców to oczywiście wiadomo bo jak któryś nie będzie wiedział jak dogrzać reduktor to właśnie będzie bida..
Sam to kiedyś doświadczałem osobiście na swoim aucie - Mercedes V8 306Km zasiliłem go 2 reduktorami o ile pamiętam chyba Tomasetto Arktic 13 i było kijowo przy butowaniu - okazało się że był za słaby przepływ ciepłej wody.. reduktory wpięte na trójnik z nagrzewnicą a wiadomo płyn chłodniczy wybierał drogę gdzie był mniejszy opór.
Później wstawiłem 1 sztukę tłokowy Magic Big i było już znacznie lepiej bo woda szła już z mniejszymi komplikacjami i oporem, sprawę praktycznie rozwiązało wymuszenie obiegu poprzez wstawienie elektrycznej pompki obiegu wody (też od mercedesa)
Wczoraj przeglądałem czeską stronę tych reduktorów i znalazłem tabelkę (trochę dla mnie chaotycznie napisana) ale jest tam między innymi zależność wydajności reduktora od ciśnienia wejścia , minimalnego przepływu płynu grzewczego i jego temperatury
Dopiero spełnienie tych 3 czynników może dać żądany efekt
tabelka:
https://hlpropan.cz/cs/system/files/red ... asheet.pdf
PS. Szkoda że nie działa lpg-forum
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 sty 2020, 08:09

https://lpg-forum.pl/
jak nie działa :P
Co do reduktora magic kiedyś puszczał gaz do wody obecnie podobno ok zaspawany jest- termikę ma aż za dobrą tylko to reduktor tłokowy a one są dość słabo odporne na syf w naszym wspaniałym lpg
jeśli w aucie nie ma zaworu od płynu a sterowanie nagrzewnicy jest klapowe ja zawsze reduktory montuje szeregowo obecnie na rynku masz ze 2-3 sztuki takich reduktorów 300 plus

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 sty 2020, 09:34

pepi pisze:https://lpg-forum.pl/
jak nie działa :P
no ja widzę takie coś:
Obrazek

W kwestii mocniejszych reduktorów jest też nowy Prins (z tym że kwotowo znacznie droższy niż te o których tu mowa) też poszli w stronę konstrukcji tłokowego - konstrukcyjnie jest b podobny do Magic z tym że ten czeski był znacznie wcześniej na rynku więc pewnie zgapili od nich pomysł dodali coś od siebie i gotowe :-) tylko nie wiem czy on działa z innymi centralkami niż Prins
https://www.prinsautogas.com/view_attac ... educer.pdf
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 sty 2020, 12:14

reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie i ogrzewał gaz czyli to czysta mechanika tam z elepstryki tylko jest czujnik temperatury który zawsze idzie jakoś go zamontować
KME Extreme
KME R2 Twin
HL Propan Magic III Power
jak lubisz wyzwania to ostatni
Każdy reduktor tłokowy będzie się zacinał ale tylko
do momentu nagrzania
Bieri twina :P a do czego to ma być i jaki komp lpg

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 sty 2020, 12:57

pepi pisze:reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie
no właśnie gdyby to "tylko" było takie proste.... czyli to ciśnienie (bez skoków)
idealnie by było jak w przypadku benzyny - tam wtryski rzeczywiście mają stałe ciśnienie tylko czasy wtrysku się zmieniają

Na tą chwilę waham się pomiędzy KME a Magic , tego drugiego biorę pod uwagę bo prawdopodobnie łatwiej będzie go upakować bliżej silnika (chciałbym uniknąć wkładania reduktora w podszybie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

PAlllUCH
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 106
Rejestracja: 26 cze 2010, 11:21
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: PAlllUCH » 10 sty 2020, 13:10

Ciekawy ten Prins eVP 500, mnie również czeka wymiana reduktora bo zwyczajnie mam za słaby reduktor (instalacja, reduktor Prins) , można by spróbować zamontować ową nowość. Cenowo nie aż tak strasznie bo można go nabyć za ok 1k .
Może znajdzie się ktoś kto go już ma i wypowie się jak z pracą itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl