części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 W12 ] Drgania kierownicy

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 22:27

Wyglądają praktycznie identycznie ale czy są... Pewnie nie nawet jeśli podobne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 sty 2019, 22:31

drago_o pisze:Wyglądają praktycznie identycznie ale czy są... Pewnie nie nawet jeśli podobne.
hehhe… "teoretycznie między teorią a praktyką nie ma różnicy...praktycznie jest" :D

albo są takie same albo nie :>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 22:42

Mimo wyglądu mogą być inne bo są np inaczej przykręcane z tego co kojarzę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 22 sty 2019, 22:48

CINEK pisze:jak łożysko 400 / 800 <boisie> ostatnio znajomy wymieniał u siebie w 4.2 przednie łożyska na nowe SKF po 250zł / szt, i wprasowywał w nie piasty..

to co to są za łożyska - zamienniki za 400zł, gdzie SKF szedł na 1szy montaż <hmm>
na stronę: piasta + łożysko (dobry zamiennik) ~1200 ten dobry to był chyba właśnie SKF
jak bardzo wam zależy moge sprawdzić...

dlaczego nie warto wymieniać samego łożyska to już pozostawiam wam do
zastanowienia się... chyba że piasty mamy i-de-al-ne na 101% w co wątpię ;)

z ciekawości może ktoś wie jaka jest dopuszczalna tolerancja bicia na promieniu piasty?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 22 sty 2019, 22:59

Nie znam dopuszczalnej normy ale z tyłu piast nie zmieniałem, tylko łożyska, wszystko jest dobrze :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 sty 2019, 07:11

Piasty max 0.02 mm by nie rzutowały na bicie tarcz.

0.03 mm już tłucze.

Nowa: 0.01 mm.

Tylne piasty do D3 są tańsze niż przednie można, kupić Mayle po 350 zł/szt
Przód... 600-700 zł /szt


Przód inne łożyska i tył inne łożyska (co za tym idzie inne piasty przód i inne tył) mówimy o D3.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 sty 2019, 11:42

maciu pisze:sęk w tym że wymiana samych łożysk nie ma sensu (zastanów się chwilę)
więc wydasz ~2500 + wymiana i dopiero wtedy się dowiesz...

na tym polega ból :)
kurcze no nie wiem jak jest w D3...jeszcze nie mam potrzeby wymiany łożysk .

Wymianiałem w D2 same łożyka i problemu nie było.

Kolega w swojej D3 wymieniał same łożyska przednia (komplet z obudową) po 250zł/szt - SKF i też nie ma problemu z biciem <bezradny>

Co prawda jeżdzi na 18"... więc rozumiem że 20" i wyżej, w szczególności z nierównymi drogami krzywią piasty...
to nie jest zwykły napęd...to

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 sty 2019, 11:49

Chodzi o to że stara piasta (jak np moja) jest w takim stanie że nie idzie pomierzyć
czujnikiem. Za mało materiału jest po zewnętrznej, tam praktycznie na nowej jest 1mm
od gwintu do sfazowania kantu. Po latach wżery itp i czujnik spada, nie idzie utrzymać
na pomiar.

SKoro nie wiadomo w jakim stanie jest piasta to wymiana samych łozysk jest
bez sensu bo gdyby się okazało że to nie łozyska a piasty to musisz zapodać
nowe łożyska.

Z drugiej strony wymieniając łożyska z konieczności a mając bicie tez na piastach
którego z ww powodów nie możesz zmierzyć wpadasz w ten sam problem.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 sty 2019, 11:50

maciu pisze:Chodzi o to że stara piasta (jak np moja) jest w takim stanie że nie idzie pomierzyć
w tym przypadku jak najbardziej się zgadza <okok> i bezsensownym jest wymienianie samych łożysk...
to nie jest zwykły napęd...to

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 23 sty 2019, 14:07

CINEK pisze:
maciu pisze:Chodzi o to że stara piasta (jak np moja) jest w takim stanie że nie idzie pomierzyć
w tym przypadku jak najbardziej się zgadza <okok> i bezsensownym jest wymienianie samych łożysk...
Źle się wyraziłem, to że nie jest w stanie do pomiaru nie znaczy że jest krzywa.... ale
i tak nie ma jak tego sprawdzić inaczej niż ryzykując te 2,5 koła
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

wazik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2018, 18:47
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: wazik » 12 lut 2021, 11:36

Witam, z tymi cholernymi drganiami zmagam się od dłuższego czasu i juz mi ręce opadaja...
2 komplety opon, na obu jest tak samo, wyważane na hunter z testem drogowym..
Wymieniłem:
wahacze przód góra(były ponadrywane)
pół oś lewa (przy cofaniu na skręconych kołach czasem coś pyknęło, przeskoczyło teraz jest cichutko)
w prawym kole piasta z łożyskiem(rzekomo była krzywa, ale nie pomogło)
wywaliłem dystanse, jest lepiej bo wtedy kierownica latała jak głupia, teraz tylko czuć jak drży przy 140, najbardziej czuć na drogach prostych jak stół)
przy hamowaiu problemów nie ma..

pomocy!!

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 lut 2021, 11:57

jedziesz piasty i dajesz znać... jak pomoże to może i ja sie skuszę :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl