![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 W12 ] Drgania kierownicy
Wyglądają praktycznie identycznie ale czy są... Pewnie nie nawet jeśli podobne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Mimo wyglądu mogą być inne bo są np inaczej przykręcane z tego co kojarzę.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
na stronę: piasta + łożysko (dobry zamiennik) ~1200 ten dobry to był chyba właśnie SKFCINEK pisze:jak łożysko 400 / 800ostatnio znajomy wymieniał u siebie w 4.2 przednie łożyska na nowe SKF po 250zł / szt, i wprasowywał w nie piasty..
to co to są za łożyska - zamienniki za 400zł, gdzie SKF szedł na 1szy montaż
jak bardzo wam zależy moge sprawdzić...
dlaczego nie warto wymieniać samego łożyska to już pozostawiam wam do
zastanowienia się... chyba że piasty mamy i-de-al-ne na 101% w co wątpię

z ciekawości może ktoś wie jaka jest dopuszczalna tolerancja bicia na promieniu piasty?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Nie znam dopuszczalnej normy ale z tyłu piast nie zmieniałem, tylko łożyska, wszystko jest dobrze 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
kurcze no nie wiem jak jest w D3...jeszcze nie mam potrzeby wymiany łożysk .maciu pisze:sęk w tym że wymiana samych łożysk nie ma sensu (zastanów się chwilę)
więc wydasz ~2500 + wymiana i dopiero wtedy się dowiesz...
na tym polega ból
Wymianiałem w D2 same łożyka i problemu nie było.
Kolega w swojej D3 wymieniał same łożyska przednia (komplet z obudową) po 250zł/szt - SKF i też nie ma problemu z biciem

Co prawda jeżdzi na 18"... więc rozumiem że 20" i wyżej, w szczególności z nierównymi drogami krzywią piasty...
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
Chodzi o to że stara piasta (jak np moja) jest w takim stanie że nie idzie pomierzyć
czujnikiem. Za mało materiału jest po zewnętrznej, tam praktycznie na nowej jest 1mm
od gwintu do sfazowania kantu. Po latach wżery itp i czujnik spada, nie idzie utrzymać
na pomiar.
SKoro nie wiadomo w jakim stanie jest piasta to wymiana samych łozysk jest
bez sensu bo gdyby się okazało że to nie łozyska a piasty to musisz zapodać
nowe łożyska.
Z drugiej strony wymieniając łożyska z konieczności a mając bicie tez na piastach
którego z ww powodów nie możesz zmierzyć wpadasz w ten sam problem.
czujnikiem. Za mało materiału jest po zewnętrznej, tam praktycznie na nowej jest 1mm
od gwintu do sfazowania kantu. Po latach wżery itp i czujnik spada, nie idzie utrzymać
na pomiar.
SKoro nie wiadomo w jakim stanie jest piasta to wymiana samych łozysk jest
bez sensu bo gdyby się okazało że to nie łozyska a piasty to musisz zapodać
nowe łożyska.
Z drugiej strony wymieniając łożyska z konieczności a mając bicie tez na piastach
którego z ww powodów nie możesz zmierzyć wpadasz w ten sam problem.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
Źle się wyraziłem, to że nie jest w stanie do pomiaru nie znaczy że jest krzywa.... aleCINEK pisze:w tym przypadku jak najbardziej się zgadzamaciu pisze:Chodzi o to że stara piasta (jak np moja) jest w takim stanie że nie idzie pomierzyći bezsensownym jest wymienianie samych łożysk...
i tak nie ma jak tego sprawdzić inaczej niż ryzykując te 2,5 koła
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Witam, z tymi cholernymi drganiami zmagam się od dłuższego czasu i juz mi ręce opadaja...
2 komplety opon, na obu jest tak samo, wyważane na hunter z testem drogowym..
Wymieniłem:
wahacze przód góra(były ponadrywane)
pół oś lewa (przy cofaniu na skręconych kołach czasem coś pyknęło, przeskoczyło teraz jest cichutko)
w prawym kole piasta z łożyskiem(rzekomo była krzywa, ale nie pomogło)
wywaliłem dystanse, jest lepiej bo wtedy kierownica latała jak głupia, teraz tylko czuć jak drży przy 140, najbardziej czuć na drogach prostych jak stół)
przy hamowaiu problemów nie ma..
pomocy!!
2 komplety opon, na obu jest tak samo, wyważane na hunter z testem drogowym..
Wymieniłem:
wahacze przód góra(były ponadrywane)
pół oś lewa (przy cofaniu na skręconych kołach czasem coś pyknęło, przeskoczyło teraz jest cichutko)
w prawym kole piasta z łożyskiem(rzekomo była krzywa, ale nie pomogło)
wywaliłem dystanse, jest lepiej bo wtedy kierownica latała jak głupia, teraz tylko czuć jak drży przy 140, najbardziej czuć na drogach prostych jak stół)
przy hamowaiu problemów nie ma..
pomocy!!