części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 D3 z Japonii

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 D3.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Shadin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 129
Rejestracja: 04 sie 2021, 12:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

A8 D3 z Japonii

Post autor: Shadin » 04 sie 2021, 20:14

Ostatnio pisałem z dwoma ludźmi, którzy sprowadzają samochody z Japonii. Były to też egzemplarze A8 D3 z absurdalnie niskim przebiegiem do 100 tys. Co sądzicie o zakupie takiego samochodu? Czy ktoś taki posiada? Obaj sprzedawcy tłumaczyli, że Japończycy zamiast krasnali i fontanny w swoich pałacach posiadają wypucowane A8 w ogródku. Nie jestem do końca przekonany. Ceny są dużo większe, ale do 90k taki samochód idzie znaleźć. Tylko czy ma sens takie kupowanie kota w worku? <bezradny>
Ciągle naprawiam swoje D3

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 sie 2021, 20:32

nawet dużo bardziej absurdalne przebiegi można znaleźć, są to auta przeważnie
w pierwszorzędnym stanie

w dodatku kupuja modele rzadkie u nich czyli LHD i manual itp.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 04 sie 2021, 20:35

Więcej MB u nich. Jak planujesz zakup na bardzo długi czas, albo na zawsze to jak najbardziej, w innym wypadku mały sens pchać się w starego sztrucla za 90k PLN.
Black Cars Matters

Shadin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 129
Rejestracja: 04 sie 2021, 12:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Shadin » 04 sie 2021, 20:52

Dzięki. Właśnie chciałem kupić taki egzemplarz, który będę musiał dopiero wtedy wymienić, gdy rząd zabroni jeździć wszelkimi spalinowymi. Trochę mi się z tym śpieszy, bo do końca sierpnia jeszcze zdalna praca, a chyba to już ostatnie chwile na zakup takich V8. Ewentualnie kupić za 30k i jeszcze wsadzić z 10k.
Ciągle naprawiam swoje D3

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 04 sie 2021, 21:00

Shadin pisze:chyba to już ostatnie chwile na zakup takich V8
Nowych, być może (jeśli chodzi o ten eurokołchoz), ale używki zawsze będą.
Jak kolejne 20 lat zamierzasz jeździć D3 to taki samochód z JPN może być dobrym pomysłem.
Z drugiej strony w tych $ szukałbym czegoś takiego: https://home.mobile.de/MOBILITAETSZENTR ... _313515006 (ale ja obiektywny nie jestem, bo chyba jako jedyny przesiadłem si.e z powrotem z D3 do D2)
Black Cars Matters

Shadin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 129
Rejestracja: 04 sie 2021, 12:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Shadin » 04 sie 2021, 21:13

Jeździłem D2, D3 i D4. Zdecydowanie wybieram D3 za wygląd tunelu środkowego i takiego też szukam. Ale dzięki @dice111
Ciągle naprawiam swoje D3

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 sie 2021, 23:39

Mój klient od czasu do czasu sprowadza auta z Japonii.
Ósemek kupił już kilka, każda z nich prosto z transportu trafiła najpierw do mnie na przegląd więc mogę śmiało powiedzieć, że niektóre widziałem nawet wcześniej niż sam nabywca.
Muszę powiedzieć, że jestem w szoku co do stanu tych aut. No może oprócz jednego który był tam raczej normalnie użytkowany i serwisowany i w nim krok po kroku wyszło sporo do zrobienia. Ale stan też super i po tak dużym serwisie warty zakupu bez dwóch zdań.

Ale S8D2 z rocznika 2000 z przebiegiem ca. 14.000km to naprawdę szok.
Auto pachnące nowością, z fabryczną folią na niektórych elementach.
Normalnie auto dla kolekcjonera.

Albo S8D3...
Szczerze mówię, że mnóstwo D3 widziałem ale takiej chyba nigdy wcześniej, w takim stanie. Oprócz tych w salonie oczywiście bo akurat pracowałem tam w latach kiedy nowe D3 było w sprzedaży :)
Tu przebieg w okolicach 100.000km a auto wygląda jak nowe - szok.
Oj chciałbym mieć takiego cukiereczka w garażu <kocham>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Shadin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 129
Rejestracja: 04 sie 2021, 12:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Shadin » 04 sie 2021, 23:58

Co to znaczy dużo do zrobienia?

Kiedyś pytałem jakiegoś mechanika o naprawę takich aut to powiedział, że tam to jest inaczej niż w UE. O co chodziło? Akurat nie widziałem wśród firm, które sprowadzają takie auta informacji o tym, że coś trzeba przerobić na rynek UE. Myślałem, że przecież to samochody z UE i jak już co to tam je mają dostosować do siebie, a nie na odwrót <bezradny>
Ciągle naprawiam swoje D3

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sie 2021, 00:31

Shadin pisze:Co to znaczy dużo do zrobienia?
Tu mówię o jednym konkretnym egzemplarzu...
Auto, tak jak wspominałem, było tam w Japonii chyba w miarę normalnie użytkowane. Jest do niego pełna książka serwisowa ale tu chyba ktoś robił wszystkiego na bieżąco.
Zaczęło się od prostej wymiany świec zapłonowych i okazało się, że jest wyciek oleju w gniazda świec. Wyciek był z uszczelki na tzw. drabince wałków rozrządu. Naprawa tego oznacza konieczność dobrania się do wałków rozrządu, czyli rozpięcie rozrządu, czyli wyjęcie silnika bo mowa o silniku 4.2FSI.
Po rozebraniu ujawniliśmy luzy na łańcuszkach rozrządu oraz jakiś połamany ślizg.
Właściciel auta nie chciał bawić się w półśrodki więc został zrobiony kompletny rozrządu an oryginalnych częściach, nowe świece, nowe cewki zapłonowe, kompletne przednie zawieszenie bo wahacze były już w średnim stanie, nowy kompresor zawieszenia bo dogorywał i kilka innych rzeczy.
Auto jest po dużym serwisie, lakierniczo o ile pamiętam cały w oryginale więc tylko czekać aż ktoś się na to pokusi :)

Shadin pisze:Kiedyś pytałem jakiegoś mechanika o naprawę takich aut to powiedział, że tam to jest inaczej niż w UE. O co chodziło? Akurat nie widziałem wśród firm, które sprowadzają takie auta informacji o tym, że coś trzeba przerobić na rynek UE. Myślałem, że przecież to samochody z UE i jak już co to tam je mają dostosować do siebie, a nie na odwrót <bezradny>
Nie, to nie są z UE przerabiane tam na miejscu na Japonię.
Te auta są produkowane na Japonię i fabrycznie dostosowane są do tamtego rynku.
Jest trochę innych rzeczy jak np. tuner radiowy który w PL nie ma racji bytu.
Poza tym przednie lampy... w najbogatszej wersji po-lifta są z LEDami do jazdy dziennej ale te trochę uboższe w miejscu LEDów w EU posiadają żarówkę dla świateł do jazdy dziennej. W Japonii nie ma świateł do jazdy dziennej więc auta z tamtego rynku ich po prostu nie mają. W A8D3 w miejscu żarówki jest... zaślepka :)
Noi oczywiście reflektory w Japonii są przystosowane to ruchu lewostronnego czyli niezgodnie z tym co mamy UE.
I jeszcze kilka innych rzeczy ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Shadin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 129
Rejestracja: 04 sie 2021, 12:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Shadin » 05 sie 2021, 00:48

A to jest przerabiane na przykład przez Ciebie po przyjeździe do UE z powrotem na nasz rynek i wtedy sprzedawane? Czy te auta są sprzedawane raczej jako przystosowane na Japonię i samemu trzeba to sobie zamienić?

Da się taki tuner radiowy przerobić na nasz z cyfrowym DVB-T i dla TV tak samo?
Ciągle naprawiam swoje D3

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 sie 2021, 01:05

Shadin pisze:A to jest przerabiane na przykład przez Ciebie po przyjeździe do UE z powrotem na nasz rynek i wtedy sprzedawane?
Tak bardziej dla potomnych zwrócę uwagę na niepoprawną formę pytania - te auta nie są z powrotem przerabiane na nasz rynek ponieważ one fabrycznie są produkowane na rynek Japoński i nikt ich tam nie przerabia. My przerabiamy na UE właśnie dlatego że fabrycznie wyjechało to na rynek Japoński ;)

Odpowiadając na pytanie - tak, jeżeli klient chce to przerabiam pod wymogi rynku UE.
Shadin pisze:Czy te auta są sprzedawane raczej jako przystosowane na Japonię i samemu trzeba to sobie zamienić?
A to zależy od tego jak sprzedający i kupujący się umówią.
Ale trend zauważyłem raczej taki, że jak ktoś kupuje takie auta z Japonii to raczej najpierw przerabia na rynek UE a dopiero potem wystawia na sprzedaż.
Miałem kiedyś też Bentleya z Japonii, po sprowadzeniu na przegląd i ewentualną naprawę, to tam np. nie było trzeciego światła STOP, tylko jakaś zaślepka. Śmieszne to ale tak widocznie produkowali to na Japonię :)
Shadin pisze:Da się taki tuner radiowy przerobić na nasz z cyfrowym DVB-T i dla TV tak samo?
Nie wiem czy się da ale ja takich nie przerabiam. Po prostu wymieniam na wersję EU i wtedy radio działa już na naszym zakresie.

Tuner DVBT to oczywiście to telewizji ale fabryczny nawet z wersji EU i tak w PL nie działa.
Kwestia TV to zupełnie dodatkowy temat.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sie 2021, 05:59

FOSS pisze:Ale S8D2 z rocznika 2000 z przebiegiem ca. 14.000km to naprawdę szok.
Auto pachnące nowością, z fabryczną folią na niektórych elementach.
Normalnie auto dla kolekcjonera.
Jeśli to jest ta S'ka, tak wychwalana na FB, to ją sprawdzaliśmy i posiada historię ASO z Japonii z setkami tysięcy km przebiegu...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 sie 2021, 09:33

Chodzi o tą za cca 135k ?
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 sie 2021, 10:24

dice111 pisze:Chodzi o tą za cca 135k ?
Jakoś taką podoba miała cenę. Nie pamiętam teraz :) Chyba ta.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Shadin
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 129
Rejestracja: 04 sie 2021, 12:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Shadin » 05 sie 2021, 11:08

drago_o pisze:
dice111 pisze:Chodzi o tą za cca 135k ?
Jakoś taką podoba miała cenę. Nie pamiętam teraz :) Chyba ta.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s8-a ... DW0S0.html
Ciągle naprawiam swoje D3

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl