tu niekoniecznie musi to być problem - mierzysz jednak napięcie na zakuciu od "zewnątrz"- na zakuciu kabla przykręconego do alternatora było już 14,7V (czyli mam spadku napięcia 0,2V już na samym przyłączu na alternatorze - trzeba by odkręcić kabel i oczyścić samo oczko jak i śrubę na alternatorze)
a na samym kablu spadku może nie być
nie tyle same zakucia co utleniony? kabel w środku - samo zalanie zakuć może nie pomóc- dalej spadku żadnego bo już poprawiłem instalację zalewając wszystkie dalsze zakucia cyną stosując do podgrzewania lutownicę do robienia rynien
i trzeba "wlewać" na gorąco cynę do samewgo kabla, kwestia dobrego rozgrzania i sam będzie
pił
Na szczeście w większości lub we wszystkich wypadkach tu na forum wystarczyło zalaćWnioski - instalacja główna (alternator - akumulator) to ścierwo. Na dodatek użyto kabla aluminiowego więc porządne zalanie cyną zakucia jest w normalnych domowych warunkach i bez wyciągania kabla z auta, prawie niewykonalne.
krótkie odcinki zaraz przy okuciach
Jedynie odcinki od klemy pirotechnicznej do aku i masowy są miedziane.
No i to wyjasnia czemu grzeje się tylk plus, musze opieprzyć warsztat że nic nie powiedzieli.
Nie do końca, BEM jednak jest połączony bardzo blisko akku więc ma pomiarKolejna sprawa, że nie ma sensu patrzeć na bloki pomiarowe jakie jest ładowanie, a trzeba zmierzyć bezpośrednio na akumulatorze.
bardzo dokładny, miałeś tutaj duże rozbieżności??
Dokładnie tak, ostatnio doszedłem do wniosku że sporo mozna się dowiedzieć z samegoKolejny temat. Napięcie na akumulatorze, będzie zależne od momentu w którym będziecie dokonywali pomiaru. Po odpaleniu auta w pierwszej fazie doładowywania akumulatora, leci spory prąd do niego, w związku z czym uwidocznią się mocno spadki napięcia na wszystkich łączeniach kabla.
pomiaru gadżetem za 15pln w gnieżdzie zapalniczki - po wymianie akku od razu
napięcie ładowania spadło do 14,3 i nie wchodzi na wartości większe
Bagażnik to jeszcze nic... dalej kabina i najgorszy chyba kawałek - do komory silnika.Załamuje mnie teraz jedynie myśl, że muszę wypruć znów bagażnik żeby dobrać się do głównego kabla, a nie zrobię tego bez wyciąganai butli LPG która zamuje dosłownie pół bagażnika