[A8 D2 4,2 Q] Air8 US by Robertas...mini barek s84
Git to wygląda też mi cały czas po głowie chodzi wstawienie czegoś takiego
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Tak pytam z czystej ciekawości bo też chciałem coś takiego robić , ale jak patrzyłem w oryginale navi jest większa przerwa w oryginalnej ramd\ce do prelifta pod navi, ja dałem sobie spokój i kupiłe Alpine - stacje z wysuwanym ekranem no ima prawie wszystko m.in.odtwarza dvd i wiele innychrobertas pisze:Grain, faktycznie navi styka sie panelami z climatronic'iem. Ale wewnątrz między tymi urządzeniami jest ok 1-1,5cm odległości, więc myśle że nie powinno być z tym problemów... dla porównania w oryginale między deltą a panelem było ok 5 cm tak na oko mówiąc
Odnośnie dwu-funkcyjności to ci nie powiem czy masz , ale zapewne chodzi ci o połączenie w jednej antenie funkcji TV i FM ?? Nie wiem gdzie w A8 znajduje się antena , ale np. u mnie w A6 , anteny FM i TV są też połączone i są one w tylnej szybie i niestety bez pomocy wzmacniaczy oryginalnych i oryginalnego radia jest kiszka , i właśnie pomaga wymiana na zwykłą antenę FM , która pełni tylko jedną funkcję. Jestem pewien , że i w twoim przypadku pomoże.robertas pisze:w a8 jest taka instalacja że słabo odbiera mi fale fm... podobno wymiana samego bata na jednofunkcyjny pomaga, bo ja mam antene 2funkcyjną
GALA jest tylko pomagaczem w razie np. wjazdu do tunelów czy duzych zabudowań , kiedy odbiornik GPS straci sygnał , nawigacja określa nasze położenie na podstawie prędkości obrotowej koła i w ten sposób aktualizuje naszą pozycję. Nie jestem pewien , czy to może być problemem.No i co mnie męczy jeszcze... Otóż mam problem z samą navigacją... Wykrywa satelity, lokalizacje, godzine i wysokość nad poziomem morza. Ale gdy wyznaczam cel... moje położenie na mapie nie odświeza sie... Ogólnie pytałem kolesia od którego kupowałem przejściówke z iso na rns-e. I z samego emulatora can wychodzą 2 wolne przewody.. biały i szary. Z tego co mi mówił biały to GALA a szary czujnik cofania czy coś... Szczerze nie podpiąłem tego białego...
W Navi Plus , prawidłowe ustawienie średnicy kół oraz ustawienie GALI , skutkowała prawidłowymi wskazaniami na mapie w miarę płynną pozycją
Robiłeś wogóle kodowanie RNS-E ??
Jeśli chodzi natomiast o FIS to musiałbym znaleźć schemat twojego licznika , dokładnie twojego , czyli przed liftingiem i rozpiskę pinów , jeśli są tam piny CAN-L i CAN-H to jest możliwość wyświetlania komunikatów , jeśli nie ma to dupa blada , bo RNS-E ma komunikację TYLKO po CANie , a nie jak w przypadku po liftowych NAvi Plus , które mogły się komunikować zarówno analogowo jak i cyfrowo
Mad_MAX ma racje.
musisz koniecznie zakodowac RNS-E, jesli nie ma wkodowanego opdowiedniego zestawu kol, wybierz te najbardziej zblizone przy pomocy kalkulatora zamiennikow opon.
[ Dodano: 2011-03-09, 12:18 ]
ale, ale
tutaj nasuwa mi sie bardzo ciekawa opcja.
wiem, do RNS-E mozna dokupic oryginalny interfejs do i-poda. czy to nie jest czasem rozwiazanie dla tych co musza sie trzymac phatbox-a ?
majac taki RNS-E mozna miec ipod. wszystko oryginalne. wszystko na FIS-ie, wszystko sterowane z kierownicy. chyba, ze do tego interfejsu jest potrzebna "szersza infrastruktura" CAN czy jak to sie tam nazywa, a ktorej nie ma w D2.
musisz koniecznie zakodowac RNS-E, jesli nie ma wkodowanego opdowiedniego zestawu kol, wybierz te najbardziej zblizone przy pomocy kalkulatora zamiennikow opon.
[ Dodano: 2011-03-09, 12:18 ]
ale, ale
tutaj nasuwa mi sie bardzo ciekawa opcja.
wiem, do RNS-E mozna dokupic oryginalny interfejs do i-poda. czy to nie jest czasem rozwiazanie dla tych co musza sie trzymac phatbox-a ?
majac taki RNS-E mozna miec ipod. wszystko oryginalne. wszystko na FIS-ie, wszystko sterowane z kierownicy. chyba, ze do tego interfejsu jest potrzebna "szersza infrastruktura" CAN czy jak to sie tam nazywa, a ktorej nie ma w D2.
No więc tak... co do zasięgu FM, kupiłem dziś 2 inne baty, problem wydaje sie być w połowie zażegnany. Odbior fal polepszył sie i to niezależnie czy zakładam bat 30 cm czy 100. Jednak moim zdaniem do ideału jeszcze troche brakuje. Będe robił testy i postaram sie zlokalizować czy nie ma jeszcze zakłóceń z samego wzmacniacza FM, który gdzieś sie u mnie znajduje.
Co do samej Navi...
Dziś zauważyłem że jednak położenie na mapie odświeża sie, jednak robi sie to zdecydowanie zbyt wolno, ok 1 razu na minute. Więc tak jak piszecie... Chyba musze zrobić to kodowanie... Tylko chyba będe mieć z tym problem, bo połączyć sie z nią da podobno Vag'iem min od 409 i tu mam problem bo nie mam jego pełnej wersji;/
Da sie to zrobić z poziomu samej navi wchodząć w jakiś tryb serwisowy???
marta, co do wizyty w Łodzi...myśle że jeśli uda mi sie połapać sprawy, to niewykluczone że sie pojawie :mrgreen:
[ Dodano: 2011-03-09, 19:19 ]
Mad_MAX, sprawdze jutro numery mojego licznika i prześle Ci je na PW, mam nadzieje że będą na CAN'ie, ale jeśli nie to jakoś przeżyje Na razie gryzie mnie temat z tą navi, no i co z tą GALĄ. Spróbuje podpiąć ten biały kabelek który idzie z tego emulatora CAN pod pin w którym w starym radiu GALA była, zobacze co sie stanie... ale jeśli działa podświetlenie i gdy gaśnie kiedy wyłączam światła to podejrzewam że GALA powinna być już podpięta...hmm cięzka sprawa ;-)
Co do samej Navi...
Dziś zauważyłem że jednak położenie na mapie odświeża sie, jednak robi sie to zdecydowanie zbyt wolno, ok 1 razu na minute. Więc tak jak piszecie... Chyba musze zrobić to kodowanie... Tylko chyba będe mieć z tym problem, bo połączyć sie z nią da podobno Vag'iem min od 409 i tu mam problem bo nie mam jego pełnej wersji;/
Da sie to zrobić z poziomu samej navi wchodząć w jakiś tryb serwisowy???
marta, co do wizyty w Łodzi...myśle że jeśli uda mi sie połapać sprawy, to niewykluczone że sie pojawie :mrgreen:
[ Dodano: 2011-03-09, 19:19 ]
Mad_MAX, sprawdze jutro numery mojego licznika i prześle Ci je na PW, mam nadzieje że będą na CAN'ie, ale jeśli nie to jakoś przeżyje Na razie gryzie mnie temat z tą navi, no i co z tą GALĄ. Spróbuje podpiąć ten biały kabelek który idzie z tego emulatora CAN pod pin w którym w starym radiu GALA była, zobacze co sie stanie... ale jeśli działa podświetlenie i gdy gaśnie kiedy wyłączam światła to podejrzewam że GALA powinna być już podpięta...hmm cięzka sprawa ;-)
robertas,
jestem ciekaw kiedy dodziesz do problemu zbyt glsniego radia po wlaczeniu jednostki RNS-E. okazuje sie, ze w wiekszosci RNS-E glosnosc jest ustawiona - z tego co pamietam - na poziomie "7". i nic nie mozna zmienic. co ciekawe jesli wylaczysz jednostke na poziomie "11", to po wlaczeniu uruchomi sie z poziomem "11", jednak, gdy wylaczysz jednostke, kiedy potencjometr byl na "4", to i tak przy wlaczeniu uruchomi sie "7". chce Ci powiedziec, ze mozna dostac cholery.
jesli chcesz wiecej poznac to ponizej jak wejsc do "engineering mode":
tam sa rozne ustawienia, miedzy innymi "default volume" - dziala w okolo 20% jednostek RNS-E i nie mozna dojsc dlaczego (ani wg soft, ani wg hardware).
tam jest tez sporo uzytecznych funkcji, ktore pozowola zweryfikowac Twoje kodowania nawigacji (ile satelit, jaka predkosc samochodu, itp itd)
jak wejsc:
1. wlaczasz jednostke
2. wciskasz NVA
3. wciskasz i przytrzymujesz lewy gorny przycisk przy glownym pokretle przez 5 sek
4. wciskasz i przytrzymujesz prawy gorny przycisk przy glownym pokretle az sie zmieni ekran.
dodatkowo, nie zapomnij o wlasciwym kodowaniu.
jestem ciekaw kiedy dodziesz do problemu zbyt glsniego radia po wlaczeniu jednostki RNS-E. okazuje sie, ze w wiekszosci RNS-E glosnosc jest ustawiona - z tego co pamietam - na poziomie "7". i nic nie mozna zmienic. co ciekawe jesli wylaczysz jednostke na poziomie "11", to po wlaczeniu uruchomi sie z poziomem "11", jednak, gdy wylaczysz jednostke, kiedy potencjometr byl na "4", to i tak przy wlaczeniu uruchomi sie "7". chce Ci powiedziec, ze mozna dostac cholery.
jesli chcesz wiecej poznac to ponizej jak wejsc do "engineering mode":
tam sa rozne ustawienia, miedzy innymi "default volume" - dziala w okolo 20% jednostek RNS-E i nie mozna dojsc dlaczego (ani wg soft, ani wg hardware).
tam jest tez sporo uzytecznych funkcji, ktore pozowola zweryfikowac Twoje kodowania nawigacji (ile satelit, jaka predkosc samochodu, itp itd)
jak wejsc:
1. wlaczasz jednostke
2. wciskasz NVA
3. wciskasz i przytrzymujesz lewy gorny przycisk przy glownym pokretle przez 5 sek
4. wciskasz i przytrzymujesz prawy gorny przycisk przy glownym pokretle az sie zmieni ekran.
dodatkowo, nie zapomnij o wlasciwym kodowaniu.
Mad_MAX, dzięki, teraz to już coś przynajmniej wiem cały czas właśnie próbiwałem sie tego dowiedzieć... podepne te gale i zobacze jakie będą tego efekty ;-)
Nie jestem biegły w temacie, bo robie to 1 raz, tak że z góry sorki za moje często banalne pytania ;-)
and808, nawet nie zwróciłem uwagi że załącza sie zbyt głośno, dziś właśnie bawiłem sie już tym EM, szczerze nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości, musze spróbować tak jak mówisz tego kodowania... choć nie wiem czy dam rade ;-)
Ale cóż podjąłem wyzwanie więc nie poddam sie łatwo ;-)
Nie jestem biegły w temacie, bo robie to 1 raz, tak że z góry sorki za moje często banalne pytania ;-)
and808, nawet nie zwróciłem uwagi że załącza sie zbyt głośno, dziś właśnie bawiłem sie już tym EM, szczerze nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości, musze spróbować tak jak mówisz tego kodowania... choć nie wiem czy dam rade ;-)
Ale cóż podjąłem wyzwanie więc nie poddam sie łatwo ;-)