robertas pisze:w a8 jest taka instalacja że słabo odbiera mi fale fm... podobno wymiana samego bata na jednofunkcyjny pomaga, bo ja mam antene 2funkcyjną
Odnośnie dwu-funkcyjności to ci nie powiem czy masz , ale zapewne chodzi ci o połączenie w jednej antenie funkcji TV i FM ?? Nie wiem gdzie w A8 znajduje się antena , ale np. u mnie w A6 , anteny FM i TV są też połączone i są one w tylnej szybie i niestety bez pomocy wzmacniaczy oryginalnych i oryginalnego radia jest kiszka , i właśnie pomaga wymiana na zwykłą antenę FM , która pełni tylko jedną funkcję. Jestem pewien , że i w twoim przypadku pomoże.
No i co mnie męczy jeszcze... Otóż mam problem z samą navigacją... Wykrywa satelity, lokalizacje, godzine i wysokość nad poziomem morza. Ale gdy wyznaczam cel... moje położenie na mapie nie odświeza sie... Ogólnie pytałem kolesia od którego kupowałem przejściówke z iso na rns-e. I z samego emulatora can wychodzą 2 wolne przewody.. biały i szary. Z tego co mi mówił biały to GALA a szary czujnik cofania czy coś... Szczerze nie podpiąłem tego białego...
GALA jest tylko pomagaczem w razie np. wjazdu do tunelów czy duzych zabudowań , kiedy odbiornik GPS straci sygnał , nawigacja określa nasze położenie na podstawie prędkości obrotowej koła i w ten sposób aktualizuje naszą pozycję. Nie jestem pewien , czy to może być problemem.
W Navi Plus , prawidłowe ustawienie średnicy kół oraz ustawienie GALI , skutkowała prawidłowymi wskazaniami na mapie w miarę płynną pozycją
Robiłeś wogóle kodowanie RNS-E ??
Jeśli chodzi natomiast o FIS to musiałbym znaleźć schemat twojego licznika , dokładnie twojego , czyli przed liftingiem i rozpiskę pinów , jeśli są tam piny CAN-L i CAN-H to jest możliwość wyświetlania komunikatów , jeśli nie ma to dupa blada , bo RNS-E ma komunikację TYLKO po CANie , a nie jak w przypadku po liftowych NAvi Plus , które mogły się komunikować zarówno analogowo jak i cyfrowo
