części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 17 mar 2011, 23:27

.. jesli sa tylko dwie sztuki tej hamowni na swiecie, to mam duze watpliwoci jak moglo przylgnac do tej hamowni miano najlepszej na swiecie. chyba proba statystyczna jest zbyt mala, aby wydawac takie sady. z tego co czytam jetornik.pl specjalizuje sie w mitsubishi. a wiec nie wiem czy sa w stanie zaglebic sie w zagadnienia samochodow audi

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 17 mar 2011, 23:29

FOSS pisze: No nie do końca jest tak jak piszesz bo w Warszawie Masters także posiada MAHA - właśnie na niej już kilka lat temu hamowałem swoją Omegę ;-)
oczywiscie ze masters posiada MAHA i nie tylko on, w Polsce jest kilka różnych hamowni tej firmy ale ta w Jetroniku jest najnowszym i najlepszym modelem tej firmy który bardzo różni się od modeli starszych.
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 mar 2011, 23:34

tomow pisze:
FOSS pisze: No nie do końca jest tak jak piszesz bo w Warszawie Masters także posiada MAHA - właśnie na niej już kilka lat temu hamowałem swoją Omegę ;-)
oczywiscie ze masters posiada MAHA i nie tylko on, w Polsce jest kilka różnych hamowni tej firmy ale ta w Jetroniku jest najnowszym i najlepszym modelem tej firmy który bardzo różni się od modeli starszych.
aaaa to przepraszam...
przyznaję że nie wziąłem pod uwagę różnych modeli tej hamowni :roll:

A skoro tak zachwalasz to zgłębię ten temat i jesli warte to będzie uwagi to chyba za jakiś czas przetestuję ją swoją D3-ką 8-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 18 mar 2011, 12:18

Kolega mój pisze, że w Warszawie najlepsza hamowani jest w Promotorze i właśnie u wspomnianego Mastersa :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 18 mar 2011, 14:12

Lukas134 pisze:Kolega mój pisze, że w Warszawie najlepsza hamowani jest w Promotorze i właśnie u wspomnianego Mastersa :)
w takim razie kolega musi uzupełnic wiedze w tym temacie ;-)

zarówno u mastersa jak i promotorze jest starszy typ MAHA LPS3000 gdzie auto wjezdza kołem pomiedzy 2 rolki wirujace, może to powodować uślizgi itd co przekłada się na mniej dokładny pomiar

natomiast w Jetroniku jest MAHA MSR1000 gdzie jest tylko jedna rolka wirująca na każde koło i na nia wjeżdza auto, pozwala to na bardzo dokładne odwzorowanie warunków panujących na drodze
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 18 mar 2011, 17:59

Kolego czytaj ze zrozumieniem :) napisałem najlepsza w Warszawie :) akurat kolega do Warszawy ma blisko i tam hamuje auto :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 mar 2011, 22:47

zmierzyć czas do 100/200 etc i porównać

najtaniej i najszybciej

są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana

hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu
dopóki jest lockup to jak to ma wpłynać na pomiar?

FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 mar 2011, 09:56

maciu pisze:zmierzyć czas do 100/200 etc i porównać
Mierzyłem kilka razy ale nie mam pewności na ile to miarodajne.
maciu pisze:hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu...
Byłem na taką nawet umówiony ale suma summarum tego hamowania nie zrobiłem... szkoda bo miałbym chociaz jakiś konkretny wynik z innej hamowni.
maciu pisze:FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania?
aaaa pojęcia nie mam...
hamowałem go na kołach 20" i do tego w maju i czerwcu jak były już niezłe upały... choroba wie co poszło nie tak ale wiesz obsługa hamowni się do niczego nie przyda...
najłatwiej powiedzieć "4.2 tak ma, normalka" i łapać się za następne auto :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 21 mar 2011, 19:30

maciu pisze:są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana
Stary to jest lipa na maxa robiłem na iphonie za każdym razem inne wyniki a rozbieżności ogromne
Było S8....:(

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 mar 2011, 22:34

Grain pisze:
maciu pisze:są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana
Stary to jest lipa na maxa robiłem na iphonie za każdym razem inne wyniki a rozbieżności ogromne
znaczy sie chciałeś napisać "ten co testowałem na ajfonie to lipa" - teraz jest bardziej
precyzyjnie :mrgreen:
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 21 mar 2011, 22:39

no to czekamy na pierwsza osobe, ktora odwiedzi hamownie dla quattro....

Mad_MAX

Post autor: Mad_MAX » 22 mar 2011, 11:18

Jeśli się uda , to być może jutro podjedziemy z Cuore do V-techu :)

Cuore
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 09 lut 2011, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Cuore » 22 mar 2011, 19:25

Iwo to chyba wieczorem, bo jutro do Wrocławia pomykam...

trex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 lip 2011, 10:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: trex » 01 sie 2011, 09:07

temat umarł?? Nikt nie był do tej pory na hamowni ???

Awatar użytkownika
robertoc4
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 27 maja 2011, 23:05
Lokalizacja: lublin

Post autor: robertoc4 » 07 sie 2011, 00:38

FOSS pisze:No cóż, nie chciałbym znowu wyrywać się przed szereg ale temat w sam raz jak dla mnie :-P

Zacznę od początku (chociaż niektórzy już słyszeli tą nudną historię bez happy ednu)...
pewnego ścignąłem się swoim S8 na 1/4 mili z kolegą powożącym S6 C4 Plus (manual) i ... dostałem baty
...
aby Was uspokoić dodam tylko, że owszem wprawdzie punkt pomiarowy 1/4 mili kolega przekroczył wcześniej o 0,4 sek ale praktycznie w tym właśnie momencie ja go już wyprzedzałem i na późniejszym etapie (umówiliśmy się wtedy na wyścig do końca płyty lotniska) widziałem go już tylko w lusterku wstecznym jak powoli znikał :lol:

Cała ta niewinna przygoda zrodziła u mnie cały "wyścig zbrojeń" gdzie od sprawdzenia stanu mechanicznego począwszy skończyłem na modyfikacjach całego wydechu i oprogramowania silnika (ależ to czasem świr ludziom do głowy uderza).

Oczywiście jednym z elementów tych modyfikacji były także pomiary na hamowni noi niestety wyniki tych pomiarów riunowały mój światopogląd za każdym razem (swoją drogą szkoda że nie zachowałem odpowiedniej systematyki tych pomiarów bo może dowiedziałbym się więcej czy cokolwiek się poprawiło) :-?

Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM


Zdruzgotany wynikami łapałem się na uliczne sparingi z różnymi samochodami... z kolegami z naszego forum (A8 D2 preFL, A8 D2 FL, S8 D2 FL automat i manual) oraz z innymi autami tj. Ford Mustang GT, Dodge Magnum 5,7V8 HEMI ...
jedyne auta które dotrzymywały mi kroku to były dwa S8 (jedno w manualu i drugie w automacie) gdzie wynik końcowy był w dużej mierze uzależniony od samego startu (kto się spóźnił to na tej naszej długiej asfaltowej prostej już tej straty nie odrobił) natomiast pozostałe auta były jednak wyraźnie słabsze (włącznie z tym 5,7HEMI choć tu muszę przyznać że On nie jechał wtedy sam)...
po tym wszystkim doszedłem do wniosku, że hamownia na którą jeździłem (Warszawa, Kreator Mocy) nie potrafi właściwie zhamować naszego quattro/tiptronic (no chyba że wszyscy dookoła mają takie padaczki) i "wyścig zbrojeń" zakończyłem definitywnie wracając notabene do swojego oryginalnego programu :-P


Gdyby mnie tak znowuż fantazja poniosła (czego nie można wykluczyć bo kusi mnie aby zmodyfikować trochę swój nowy nabytek) i ponownie zabawię się w hamowanie to na pewno poszukam innej hamowni... może u Masters'a tym razem albo w VTG... jeszcze nie wiem.

FOSS,jeśli mówisz o naszym spotkaniu na majówce w Ułężu to chcę sprostować że moja s6 c4 nie jest w wersji PLUS .

Pozdrawiam i mam nadzieję do szybkiego zobaczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl