[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych
.. jesli sa tylko dwie sztuki tej hamowni na swiecie, to mam duze watpliwoci jak moglo przylgnac do tej hamowni miano najlepszej na swiecie. chyba proba statystyczna jest zbyt mala, aby wydawac takie sady. z tego co czytam jetornik.pl specjalizuje sie w mitsubishi. a wiec nie wiem czy sa w stanie zaglebic sie w zagadnienia samochodow audi
oczywiscie ze masters posiada MAHA i nie tylko on, w Polsce jest kilka różnych hamowni tej firmy ale ta w Jetroniku jest najnowszym i najlepszym modelem tej firmy który bardzo różni się od modeli starszych.FOSS pisze: No nie do końca jest tak jak piszesz bo w Warszawie Masters także posiada MAHA - właśnie na niej już kilka lat temu hamowałem swoją Omegę ;-)
A8 V8 Engine
aaaa to przepraszam...tomow pisze:oczywiscie ze masters posiada MAHA i nie tylko on, w Polsce jest kilka różnych hamowni tej firmy ale ta w Jetroniku jest najnowszym i najlepszym modelem tej firmy który bardzo różni się od modeli starszych.FOSS pisze: No nie do końca jest tak jak piszesz bo w Warszawie Masters także posiada MAHA - właśnie na niej już kilka lat temu hamowałem swoją Omegę ;-)
przyznaję że nie wziąłem pod uwagę różnych modeli tej hamowni :roll:
A skoro tak zachwalasz to zgłębię ten temat i jesli warte to będzie uwagi to chyba za jakiś czas przetestuję ją swoją D3-ką 8-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kolega mój pisze, że w Warszawie najlepsza hamowani jest w Promotorze i właśnie u wspomnianego Mastersa
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
w takim razie kolega musi uzupełnic wiedze w tym temacie ;-)Lukas134 pisze:Kolega mój pisze, że w Warszawie najlepsza hamowani jest w Promotorze i właśnie u wspomnianego Mastersa
zarówno u mastersa jak i promotorze jest starszy typ MAHA LPS3000 gdzie auto wjezdza kołem pomiedzy 2 rolki wirujace, może to powodować uślizgi itd co przekłada się na mniej dokładny pomiar
natomiast w Jetroniku jest MAHA MSR1000 gdzie jest tylko jedna rolka wirująca na każde koło i na nia wjeżdza auto, pozwala to na bardzo dokładne odwzorowanie warunków panujących na drodze
A8 V8 Engine
Kolego czytaj ze zrozumieniem napisałem najlepsza w Warszawie akurat kolega do Warszawy ma blisko i tam hamuje auto
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
zmierzyć czas do 100/200 etc i porównać
najtaniej i najszybciej
są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana
hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu
dopóki jest lockup to jak to ma wpłynać na pomiar?
FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania?
najtaniej i najszybciej
są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana
hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu
dopóki jest lockup to jak to ma wpłynać na pomiar?
FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Mierzyłem kilka razy ale nie mam pewności na ile to miarodajne.maciu pisze:zmierzyć czas do 100/200 etc i porównać
Byłem na taką nawet umówiony ale suma summarum tego hamowania nie zrobiłem... szkoda bo miałbym chociaz jakiś konkretny wynik z innej hamowni.maciu pisze:hamownia na koło też myślę da radę o ile cały pomiar zrobimy na jednym biegu...
aaaa pojęcia nie mam...maciu pisze:FOSS może przełożenie było wbite złe podczas hamowania?
hamowałem go na kołach 20" i do tego w maju i czerwcu jak były już niezłe upały... choroba wie co poszło nie tak ale wiesz obsługa hamowni się do niczego nie przyda...
najłatwiej powiedzieć "4.2 tak ma, normalka" i łapać się za następne auto :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
znaczy sie chciałeś napisać "ten co testowałem na ajfonie to lipa" - teraz jest bardziejGrain pisze:Stary to jest lipa na maxa robiłem na iphonie za każdym razem inne wyniki a rozbieżności ogromnemaciu pisze:są też programy do PDA - podajemy wagę i parę innych parametrów, mierzymy
przyspieszenia i moc jest estymowana
precyzyjnie :mrgreen:
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
FOSS pisze:No cóż, nie chciałbym znowu wyrywać się przed szereg ale temat w sam raz jak dla mnie :-P
Zacznę od początku (chociaż niektórzy już słyszeli tą nudną historię bez happy ednu)...
pewnego ścignąłem się swoim S8 na 1/4 mili z kolegą powożącym S6 C4 Plus (manual) i ... dostałem baty
...
aby Was uspokoić dodam tylko, że owszem wprawdzie punkt pomiarowy 1/4 mili kolega przekroczył wcześniej o 0,4 sek ale praktycznie w tym właśnie momencie ja go już wyprzedzałem i na późniejszym etapie (umówiliśmy się wtedy na wyścig do końca płyty lotniska) widziałem go już tylko w lusterku wstecznym jak powoli znikał :lol:
Cała ta niewinna przygoda zrodziła u mnie cały "wyścig zbrojeń" gdzie od sprawdzenia stanu mechanicznego począwszy skończyłem na modyfikacjach całego wydechu i oprogramowania silnika (ależ to czasem świr ludziom do głowy uderza).
Oczywiście jednym z elementów tych modyfikacji były także pomiary na hamowni noi niestety wyniki tych pomiarów riunowały mój światopogląd za każdym razem (swoją drogą szkoda że nie zachowałem odpowiedniej systematyki tych pomiarów bo może dowiedziałbym się więcej czy cokolwiek się poprawiło) :-?
Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM
Zdruzgotany wynikami łapałem się na uliczne sparingi z różnymi samochodami... z kolegami z naszego forum (A8 D2 preFL, A8 D2 FL, S8 D2 FL automat i manual) oraz z innymi autami tj. Ford Mustang GT, Dodge Magnum 5,7V8 HEMI ...
jedyne auta które dotrzymywały mi kroku to były dwa S8 (jedno w manualu i drugie w automacie) gdzie wynik końcowy był w dużej mierze uzależniony od samego startu (kto się spóźnił to na tej naszej długiej asfaltowej prostej już tej straty nie odrobił) natomiast pozostałe auta były jednak wyraźnie słabsze (włącznie z tym 5,7HEMI choć tu muszę przyznać że On nie jechał wtedy sam)...
po tym wszystkim doszedłem do wniosku, że hamownia na którą jeździłem (Warszawa, Kreator Mocy) nie potrafi właściwie zhamować naszego quattro/tiptronic (no chyba że wszyscy dookoła mają takie padaczki) i "wyścig zbrojeń" zakończyłem definitywnie wracając notabene do swojego oryginalnego programu :-P
Gdyby mnie tak znowuż fantazja poniosła (czego nie można wykluczyć bo kusi mnie aby zmodyfikować trochę swój nowy nabytek) i ponownie zabawię się w hamowanie to na pewno poszukam innej hamowni... może u Masters'a tym razem albo w VTG... jeszcze nie wiem.
FOSS,jeśli mówisz o naszym spotkaniu na majówce w Ułężu to chcę sprostować że moja s6 c4 nie jest w wersji PLUS .
Pozdrawiam i mam nadzieję do szybkiego zobaczenia.