Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 LPG ] Jakie wartości powinien mieć przepływomier

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

[S8 D2 98 LPG ] Jakie wartości powinien mieć przepływomier

Post autor: tomekzabrze » 27 cze 2011, 09:16

witam , chcialem sobie vagiem sprawdzic wartosci przeplywki wie ktos moze jakie powinna miec wartosic na wolnych obrotach a jakei na wiekszych ( jakby ktos mogl napisac ile ma nowa a do iu sa wartosci wzglednie dobrej przeplywki wiadomo ze uzywana bedzie miala gorssze wskazania)

auto to audi s8 4,2 98 rok
Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 22:39 przez tomekzabrze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 cze 2011, 09:39

tomekzabrze pisze:wie ktos moze jakie powinna miec wartosic na wolnych obrotach a jakei na wiekszych...
Jak dla Twojej eSy to pod obciążeniem przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać około 270g/s - sprawdzaj w trakcie jazdy przeciągając na biegach... ile na wolnych niestety nie kojarzę.
Jeżeli będzie poniżej 200g/s to spokojnie możesz szukać nowej bo ta o ile jeszcze nie padła to padnięcia jest już blisko.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 27 cze 2011, 10:09

ok , sprawdze sobie dzis... wielkie dzieki

a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 27 cze 2011, 12:53

tomekzabrze pisze: a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz
No fajnie by było jak by ktoś jak by ktoś taki opis wrzucił :-)

[ Dodano: 2011-06-27, 12:54 ]
Napisało mi się jak analfabecie, ale chyba wiadomo co miałem na myśli ;-) sorki

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 27 cze 2011, 13:45


tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 27 cze 2011, 14:00

czyli te logi sa w miare ok i mam miec podobne?:)

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 27 cze 2011, 22:19

Na benzynie wyszły "średnie" bo nie dokręciłem auta do 7000obr, ale te na gazie zdają się być ok.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 28 cze 2011, 13:12

tomekzabrze pisze: a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz
Poniżej opis bloków z A8 pre lift z Elsy.
Bloki pomiarowe A8 D2 PFL
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 14:32 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 29 cze 2011, 19:55

Tak na przyszłość, może się komuś przyda: przepływ powietrza jest do odczytania w grupie 002.

Aby z grubsza ocenić stan przepływomierza trzeba na ciepłym silniku pociągnąć samochód na jednym biegu (raczej nie na jedynce, najlepiej na dwójce, bo na wyższych może zabraknąć drogi ;-]) od dołu aż do czerwonego pola na obrotomierzu (gaz w podłogę).

Przy sprawnym przepływomierzu maksymalny zarejestrowany przepływ powietrza powinien liczbowo wynosić około 80-85% wartości mocy silnika w koniach mechanicznych. Przykładowo dla silnika o mocy 310 KM powinno to być około 260 g/s. Znacząco mniejsze wartości oznaczają konieczność rozbicia skarbonki :)

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 cze 2011, 08:50

panowie, może laickie pytanie, ale mnie męczy, a jak to mówił mój profesor matematyki:
,,Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi"

Chodzi mi o Vagowanie którym programem najlepiej??
Ja akurat posiadam polski Vag Com 4.9 czy on sie nadaje, czy lepiej zainstalować VCDS

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 30 cze 2011, 08:59

Do tego celu o którym tutaj jest mowa, to wszystko jedno, ale jeśli byś miał pozyskiwać nowy kabelek i nowy soft to lepiej nowszy czyli VCDS.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 lip 2011, 22:52

Dzisiaj sprawdzałem przepływomierz. Pedał w podłogę na drugim i trzecim biegu do końca - średnie wskazanie to około 250 g/s a największe jakie wyskoczyło to 259 g/s. Licząc według wskazań kolegi nils powinno być około 290 g/s dlatego zastanawiam się, czy z przepływką wszystko jest?

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 08 lip 2011, 23:09

Różnice rzędu 30 g/s są przy tych wyliczeniach pomijalne, bo to są wartości orientacyjne - w różnych warunkach testowych i dla każdego silnika to wychodzi trochę inaczej.

Masz jakieś niepokojące objawy czy tak dla sportu sobie zrobiłeś test? :)

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 20 lip 2011, 18:57

ja diagnozuje sobie pokolei bo czuje ze autko moim zdaniem niema takiej mocy jak powinno i na benzynie na wolnych obrotah czuje lekkie minimalne wibracje wlacze gaz i ustaje i tak sprawdzam sobie rózne wartosci bo chce miec wszystko w bardzo dobrym stanie

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 24 lip 2011, 09:05

tu sa moje logi po zalozeniu nowej przeplywki na 3,4 biegu
http://vaglog.rtnet.pl/arturrob_52706.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl