części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 4.2TDI ] Po sofcie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

[D3 08 4.2TDI ] Po sofcie

Post autor: arczic » 11 sie 2011, 20:13

Witam,

Wczoraj "dokonalem" malej modyfikacji i rezultat jest nastepujacy :

374 KM oraz 742 momentu.

Dla zainteresowanych wykres moge podeslac mailem.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 20:23 przez arczic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 sie 2011, 20:23

A może by tak opisać co i u kogo było robione ? Poza tym czemu wykres nie tu ?
Black Cars Matters

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 11 sie 2011, 20:34

mam spore problemy z wklejeniem, poza tym wykres mam w pdfie.

Woczraj udalem sie do Aliego z Dynosoftu w Katowicach, po pierwszym hamowaniu okazalo sie, ze niestety auto nie jest seryjne... ktos wgral malo udany program nie ruszajac limiterow :roll: . wynik 348 KM i o ile dobrze pamietam 720 momentu. nastapila proba doprowadzania programu do seryjnego. po ponad godzinnej walce udalo sie i przyszedl czas na tworzenie nowego..... po wgraniu hamowanie i wynik 370 km oraz 800 momentu. jak dla mnie zbyt duzo momentu. pozniej kilka poprawek i finalny wynik 374 KM / 742 Nm.
Cala zabawa trwala ponad 3 godziny, ale bylo warto :-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 sie 2011, 23:48

arczic pisze:Wczoraj "dokonalem" malej modyfikacji i rezultat jest nastepujacy :

374 KM oraz 742 momentu.
Nie dalej jak tydzień temu w Niemczech na zlocie A8-Germany widziałem na żywo co takie pomodzone 4.2TDI potrafi... noi trzeba przyznać że połyka nie tylko 4.2PB ale także 6.0W12 :-?
z drugiej strony trzeba być jednak świadomym że porównujemy silnik diesla doładowany (podwójnie zresztą) z wolnossącą benzyną... bo gdyby tak porównać tą samą pojemość i dwa silniki doładowane to można obok postawić nawet starsze ale także pomodzone RS6 C5 4.2V8 Bi-turbo i tu już benzynka będzie górą :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 15 sie 2011, 09:56

Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.

z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-).

Awatar użytkownika
Mat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 12 lip 2013, 15:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mat » 12 lip 2013, 15:51

arczic pisze:Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.

z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-).
Nie trzeba nic modyfikować oprócz programu, by wyciągnąć te 400KM.
Sam byłem świadkiem chipowania tego auta, kiedy robiłem chip tuning swojego. Oto dowód:
http://www.autoseba.pl/przyklady.php
Dziewiąty przykład, z datą 16.04.13.
Pozdrawiam ;-)
Przewaga dzięki technice ;)

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 12 lip 2013, 21:34

Mat pisze:
arczic pisze:Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.

z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-).
Nie trzeba nic modyfikować oprócz programu, by wyciągnąć te 400KM.
Sam byłem świadkiem chipowania tego auta, kiedy robiłem chip tuning swojego. Oto dowód:
http://www.autoseba.pl/przyklady.php
Dziewiąty przykład, z datą 16.04.13.
Pozdrawiam ;-)
Na jakiej hamowni auto było hamowane?
Było S8....:(

WiZ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 113
Rejestracja: 07 lis 2010, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: WiZ » 13 lip 2013, 21:53

arczic---zaczela Ci cos kopcic po tym modzie?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 13 lip 2013, 21:56

Mam nadzieje ze także wgrał zmodyfikowany soft do skrzyni

blady99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2013, 09:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 18 lip 2013, 22:43

PABLO200 pisze:Mam nadzieje ze także wgrał zmodyfikowany soft do skrzyni
Jaki soft do skrzyni... To samo bylo na forum a6. Chcesz placic to wgramy ci soft do skrzyni ktory co robi...nic. Z 8 dobrych tunero tylko 1 ma to w swojej ofercie a reszta puka sie w glowe.

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 24 lip 2013, 15:06

Mat pisze:
arczic pisze:Foss... mam porownanie bo 4,2 PB tez stoi w garazu i tu nie ma o czym mowic, zostanie z tylu. co do 6.0 nie mam pojecia jak to jezdzi wiec ciezko sie odniesc.

z 4,2 tdi mozna wyciagnac ok 400 km, no ale warunkiem jest bardziej wydajniejszy cooler, ktorego mozna polaczyc z juz obecnymi. na ta chwile rozgladam sie i zapoznaje z tematem. mozliwe, ze w przyszlosci sie skusze :-).
Nie trzeba nic modyfikować oprócz programu, by wyciągnąć te 400KM.
Sam byłem świadkiem chipowania tego auta, kiedy robiłem chip tuning swojego. Oto dowód:
http://www.autoseba.pl/przyklady.php
Dziewiąty przykład, z datą 16.04.13.
Pozdrawiam ;-)
Nie uwierzę w ten wynik 400 KM. Nie ma fizycznej opcji aby osiągnąć taki wynik bez wymiany coolera. Temat badałem dogłębnie. A hamownie można zawsze podkręcić tak aby właściciel osiągnął odpowiedni stan podniecenia. No oczywiście pomijam aspekt hamowania w temperaturze zewnętrznej gruuubo na minusie lub chłodzenia standardowych coolerów gaśnicą :-).

Co do softa skrzyni biegów, oczywiście można to zrobić ale nie trzeba. Z tego co się orientuję ktoś we Wrocku ogarnia temat, efekt? Podobno ok sekundy lepsze przyspieszenie do setki. No ale wyobrażam sobie jaka jest to rzeźnia dla tipa.

Auto po sofcie nic mi nie kopciło, nawet jednego dymka nie puściło w temperaturze zew ponad 30 stopni.

west
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 27 lip 2013, 12:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: west » 28 lip 2013, 08:35

Wiadomo nie od dziś że temperatura ma duże znaczenie dla mocy . Co można powiedzieć to tylko tyle że aligator robi dobrą robotę

JIMM

Post autor: JIMM » 28 lip 2013, 15:36

arczic pisze:Auto po sofcie nic mi nie kopciło, nawet jednego dymka nie puściło w temperaturze zew ponad 30 stopni.
jeszcze nie widziałem "turbognojka"po wirusie aby nie kopciło...Wszystko odbywa się kosztem i spalaniem ON :!:

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 28 lip 2013, 16:21

No to z całym szacunkiem chyba jeszcze mało widziałeś :-)...

A tak serio jeśli dpf sprawny to nie ma możliwości aby kopciło. U mnie w okolicy jeździ kilka sztuk zmotanych i z tyłu czysto.

Oczywiście nie mówię tu o samochodach bez filtra cząstek stałych, bo w takich przypadkach wiadomo co się dzieje.

JIMM

Post autor: JIMM » 29 lip 2013, 10:34

A tak serio jeśli dpf sprawny to nie ma możliwości aby kopciło. U mnie w okolicy jeździ kilka sztuk zmotanych i z tyłu czysto.

Oczywiście nie mówię tu o samochodach bez filtra cząstek stałych, bo w takich przypadkach wiadomo co się dzieje.
a no tak, zapomniałem , w większości samochodów przewidzianych pod zavirusowanie często wywala się filtry stąd moje spostrzeżenia o dymkach :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl