części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brembo z S8 FL w A8 preFL

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 29 maja 2012, 19:54

W pierwszym poście tego tematu dodałem projekt moich adapterów do zacisków brembo z S8, przedliftowej stalowej zwrotnicy i tarcz 347mm z A6 C6 ;)
Mucholejkolator pisze: Hamowanie ze 190 do 60 trwa ok 3,5 sekundy. Mam to nagrane na kamerze, przeciążenie było takie, że olej z silnika popłynął w przód i zapaliła się kontrolka smarowania :shock:
Teraz musisz sobie przegrodę w misce wyspawać żeby się takie rzeczy nie działy :-D

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 01 cze 2012, 20:19

gtfan pisze:W pierwszym poście tego tematu dodałem projekt moich adapterów do zacisków brembo z S8, przedliftowej stalowej zwrotnicy i tarcz 347mm z A6 C6 ;)
Chciałem stworzyć odrębny temat, ale tutaj już się tak wszystko rozwinęło i podarowałem sobie ;-) Tym bardziej, że w obydwu przypadkach zastosowaliśmy zaciski BREMBO :-P

Co do pompy to mam 25 a tą 27 wcale nie jest łatwo dorwać :-? Gdyby było wiadomo od jakiego auta będzie ta 27 i p&p to by było łatwiej. Wiem już, że chyba w Q7 i Transporterze w niektórych wersjach pompy mają tłoczki 27mm ale wyglądają inaczej niż te co SID wrzucił na fotkach :roll:

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 02 cze 2012, 13:34

Mucholejkolator pisze: Chciałem stworzyć odrębny temat, ale tutaj już się tak wszystko rozwinęło i podarowałem sobie ;-) Tym bardziej, że w obydwu przypadkach zastosowaliśmy zaciski BREMBO :-P
Spoko, mnie to nie przeszkadza. Nawet lepiej, że różne opcje na lepsze hamulce będą opisane w jednym temacie, a nie porozrzucane po kilku ;-)
Mogę zmienić nazwę tematu na "Hamulce Brembo w A8" albo coś w tym stylu;p

adrian949

Post autor: adrian949 » 05 cze 2012, 21:49

Kolego jaki jest łączny kosz takiej przyjemności?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 05 cze 2012, 23:24

Jeśli chodzi o mój zestaw na przód:

zaciski 1200
zestaw naprawczy uszczelniaczy (prewencyjnie) 200 + robocizna 200
szkiełkowanie plus malowanie 200
dorobienie podkładek pod zaciski 50
klocki 1200
tarcze 700
przewody w stalowym oplocie 250
sportowy płyn hamulcowy 2x 0,5l 100
wymiana płynu w układzie 80

Razem 4150 PLN z tego co policzyłem plus jazdy po mieście autem żeby to wszystko ogarnąć...

Tylne hamulce

tarcze od 300mm od S4 B6 150
dorobienie adapterów 80
śruby plus klej 30
klocki 380

Razem 640 PLN

W sumie tył i przód niecałe 5000 :-/

Ale dla bezpieczeństwa chyba każde pieniądze warto wydać :->

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 cze 2012, 23:30

1/3 wartości auta na same hamulce.. grubo :-D Ale czego się nie robi z miłości (do Audi oczywiście) ;-)

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 06 cze 2012, 08:16

Mucholejkolator pisze:W sumie tył i przód niecałe 5000 :-/
Ojjojoj Gruuubo poleciałeś z tematem...

Awatar użytkownika
SID
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2012, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: SID » 06 cze 2012, 08:20

zakup używanych zacisków 8-mio tłoczkowych + nowe tarcze 365x34mm , klocki i przewody to około 7000zl na przód,
tak to wygląda w autach z znaczkiem RSxxx
tylnie tarcze to zazwyczaj 2000-4000 zl :-)
ceramike liczy sie juz w dziesiatkach tys zl he he
Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 cze 2012, 08:51

SID pisze:zakup używanych zacisków 8-mio tłoczkowych + nowe tarcze 365x34mm , klocki i przewody to około 7000zl na przód,
tak to wygląda w autach z znaczkiem RSxxx
tylnie tarcze to zazwyczaj 2000-4000 zl :-)
ceramike liczy sie juz w dziesiatkach tys zl he he
Niestety, tuning swoje kosztuje ;-)

Przy zestawie Kacpra można urwać 1kzł kupując tańsze klocki. A wtedy już nie wygląda to tak tragicznie cenowo jak na komplet bardzo mocnych hamulców na 4 koła i dodatkowy lans factor za Brembo ;)

Takie pytanie jeszcze SID, jeśli to nie tajemnica handlowa, z jakiego auta pochodzą te tarcze 350mm/32mm, bo jedyne co znalazłem w tym rozmiarze to tarcze z Mercedesa ale one mają inną średnicę otworu centrującego niż Audi.

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 06 cze 2012, 09:47

Panowie mam prośbę jakbyście mogli napisać o Waszych odczuciach i różnicach między zaciskami 4 a 6 tłoczkowymi, zastanawiam się nad 4 tłoczkami do swojej audi
Było S8....:(

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 06 cze 2012, 10:29

gtfan pisze:1/3 wartości auta na same hamulce.. grubo :-D Ale czego się nie robi z miłości (do Audi oczywiście) ;-)
Dokładnie :-P
Grain pisze:Panowie mam prośbę jakbyście mogli napisać o Waszych odczuciach i różnicach między zaciskami 4 a 6 tłoczkowymi, zastanawiam się nad 4 tłoczkami do swojej audi
Musielibyśmy się spotkać z Pawłem i zrobić jakiś test. Tak wirtualnie ciężko to porównać ;-)

Ja jestem bardzo zadowolony generalnie :mrgreen:

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 06 cze 2012, 11:01

Takk się właśnie zastanawiam mam teraz 2 tłoczki Lucasa, na pewno róznica już będzie przy Brembo 4 tłoczkowym , ale ostatnio jeżdziłem z kumplem oplem omegą z brembo 6 tłoczkowymi i byłemw szoku jak to hamuje
Było S8....:(

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 cze 2012, 11:05

Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt.
Niewątpliwą zaletą tarcz Kacpra są otwory wentylacyjne od strony zwrotnicy (u mnie od strony felgi) - można wtedy założyć kierownice powietrza od Phaetona i poprawić tym samym chłodzenie hamulców.

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 07 cze 2012, 12:04

Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c
Było S8....:(

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 cze 2012, 14:00

gtfan pisze:Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt.
Dokładnie jest tak jak piszesz, głównym ogranicznikiem przy normalnych prędkościach i tak jest przyczepność opon. Zaciski 6-cio tłoczkowe na pewno będę skuteczniejsze od 4-tłoczkowych przy bardziej extremalnych opóźnieniach - z prędkości pow. 200 km/h.

Natomiast do normalnego użytku na polskich drogach bez strasznych ambicji wyścigowych myślę, że zaciski 4-tłoczkowe + tarcze 345-350mm + UWAGA dobre klocki i dobry płyn powinny być w zupełności wystarczyć.

Teraz kwestia kosztów- tarcze 350mm, które wynalazł SID (to jego tajemnica ;-) ) do zacisków(6) są droższe prawie dwukrotnie od tych, które można dostać do zacisków(4).

Zaciski(6) są droższe od zacisków(4) jednak do przedliftowych zwrotnic nie trzeba dorabiać adapterów, które także swoje kosztują i ceny się wyrównują.
Ewentualna regeneracja zacisków(6) wychodzi drożej.

Klocki - nie ma różnicy, czy z tanich czy z drogich kosztują podobnie to obydwu zestawów.
Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c
Chodzi Ci o różnice montażowe? Prześledź temat a wszystko znajdziesz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl