Teraz musisz sobie przegrodę w misce wyspawać żeby się takie rzeczy nie działy :-DMucholejkolator pisze: Hamowanie ze 190 do 60 trwa ok 3,5 sekundy. Mam to nagrane na kamerze, przeciążenie było takie, że olej z silnika popłynął w przód i zapaliła się kontrolka smarowania :shock:
Brembo z S8 FL w A8 preFL
W pierwszym poście tego tematu dodałem projekt moich adapterów do zacisków brembo z S8, przedliftowej stalowej zwrotnicy i tarcz 347mm z A6 C6
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Chciałem stworzyć odrębny temat, ale tutaj już się tak wszystko rozwinęło i podarowałem sobie ;-) Tym bardziej, że w obydwu przypadkach zastosowaliśmy zaciski BREMBO :-Pgtfan pisze:W pierwszym poście tego tematu dodałem projekt moich adapterów do zacisków brembo z S8, przedliftowej stalowej zwrotnicy i tarcz 347mm z A6 C6
Co do pompy to mam 25 a tą 27 wcale nie jest łatwo dorwać :-? Gdyby było wiadomo od jakiego auta będzie ta 27 i p&p to by było łatwiej. Wiem już, że chyba w Q7 i Transporterze w niektórych wersjach pompy mają tłoczki 27mm ale wyglądają inaczej niż te co SID wrzucił na fotkach :roll:
Spoko, mnie to nie przeszkadza. Nawet lepiej, że różne opcje na lepsze hamulce będą opisane w jednym temacie, a nie porozrzucane po kilku ;-)Mucholejkolator pisze: Chciałem stworzyć odrębny temat, ale tutaj już się tak wszystko rozwinęło i podarowałem sobie ;-) Tym bardziej, że w obydwu przypadkach zastosowaliśmy zaciski BREMBO :-P
Mogę zmienić nazwę tematu na "Hamulce Brembo w A8" albo coś w tym stylu;p
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Jeśli chodzi o mój zestaw na przód:
zaciski 1200
zestaw naprawczy uszczelniaczy (prewencyjnie) 200 + robocizna 200
szkiełkowanie plus malowanie 200
dorobienie podkładek pod zaciski 50
klocki 1200
tarcze 700
przewody w stalowym oplocie 250
sportowy płyn hamulcowy 2x 0,5l 100
wymiana płynu w układzie 80
Razem 4150 PLN z tego co policzyłem plus jazdy po mieście autem żeby to wszystko ogarnąć...
Tylne hamulce
tarcze od 300mm od S4 B6 150
dorobienie adapterów 80
śruby plus klej 30
klocki 380
Razem 640 PLN
W sumie tył i przód niecałe 5000 :-/
Ale dla bezpieczeństwa chyba każde pieniądze warto wydać :->
zaciski 1200
zestaw naprawczy uszczelniaczy (prewencyjnie) 200 + robocizna 200
szkiełkowanie plus malowanie 200
dorobienie podkładek pod zaciski 50
klocki 1200
tarcze 700
przewody w stalowym oplocie 250
sportowy płyn hamulcowy 2x 0,5l 100
wymiana płynu w układzie 80
Razem 4150 PLN z tego co policzyłem plus jazdy po mieście autem żeby to wszystko ogarnąć...
Tylne hamulce
tarcze od 300mm od S4 B6 150
dorobienie adapterów 80
śruby plus klej 30
klocki 380
Razem 640 PLN
W sumie tył i przód niecałe 5000 :-/
Ale dla bezpieczeństwa chyba każde pieniądze warto wydać :->
Niestety, tuning swoje kosztuje ;-)SID pisze:zakup używanych zacisków 8-mio tłoczkowych + nowe tarcze 365x34mm , klocki i przewody to około 7000zl na przód,
tak to wygląda w autach z znaczkiem RSxxx
tylnie tarcze to zazwyczaj 2000-4000 zl :-)
ceramike liczy sie juz w dziesiatkach tys zl he he
Przy zestawie Kacpra można urwać 1kzł kupując tańsze klocki. A wtedy już nie wygląda to tak tragicznie cenowo jak na komplet bardzo mocnych hamulców na 4 koła i dodatkowy lans factor za Brembo
Takie pytanie jeszcze SID, jeśli to nie tajemnica handlowa, z jakiego auta pochodzą te tarcze 350mm/32mm, bo jedyne co znalazłem w tym rozmiarze to tarcze z Mercedesa ale one mają inną średnicę otworu centrującego niż Audi.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dokładnie :-Pgtfan pisze:1/3 wartości auta na same hamulce.. grubo :-D Ale czego się nie robi z miłości (do Audi oczywiście) ;-)
Musielibyśmy się spotkać z Pawłem i zrobić jakiś test. Tak wirtualnie ciężko to porównać ;-)Grain pisze:Panowie mam prośbę jakbyście mogli napisać o Waszych odczuciach i różnicach między zaciskami 4 a 6 tłoczkowymi, zastanawiam się nad 4 tłoczkami do swojej audi
Ja jestem bardzo zadowolony generalnie :mrgreen:
Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt.
Niewątpliwą zaletą tarcz Kacpra są otwory wentylacyjne od strony zwrotnicy (u mnie od strony felgi) - można wtedy założyć kierownice powietrza od Phaetona i poprawić tym samym chłodzenie hamulców.
Niewątpliwą zaletą tarcz Kacpra są otwory wentylacyjne od strony zwrotnicy (u mnie od strony felgi) - można wtedy założyć kierownice powietrza od Phaetona i poprawić tym samym chłodzenie hamulców.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dokładnie jest tak jak piszesz, głównym ogranicznikiem przy normalnych prędkościach i tak jest przyczepność opon. Zaciski 6-cio tłoczkowe na pewno będę skuteczniejsze od 4-tłoczkowych przy bardziej extremalnych opóźnieniach - z prędkości pow. 200 km/h.gtfan pisze:Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt.
Natomiast do normalnego użytku na polskich drogach bez strasznych ambicji wyścigowych myślę, że zaciski 4-tłoczkowe + tarcze 345-350mm + UWAGA dobre klocki i dobry płyn powinny być w zupełności wystarczyć.
Teraz kwestia kosztów- tarcze 350mm, które wynalazł SID (to jego tajemnica ;-) ) do zacisków(6) są droższe prawie dwukrotnie od tych, które można dostać do zacisków(4).
Zaciski(6) są droższe od zacisków(4) jednak do przedliftowych zwrotnic nie trzeba dorabiać adapterów, które także swoje kosztują i ceny się wyrównują.
Ewentualna regeneracja zacisków(6) wychodzi drożej.
Klocki - nie ma różnicy, czy z tanich czy z drogich kosztują podobnie to obydwu zestawów.
Chodzi Ci o różnice montażowe? Prześledź temat a wszystko znajdziesz...Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c