[D2 FL ALL ] RNS-E co to potrafi i jakie ma funkcję
tomi5, raczej nie powinno zle wplywac, wrecz powinno lepiej oswietlac otoczenie... gdyby mialo to jakis wplyw to musialbys tez wylaczyc swiatla cofania a to juz wogole bezsens Ta ramka to wsumie najprostsza sprawa, z tym ze drazni mnie ze te kamerke tak widac, wolalbym ja ukryc nieco lepiej wiec staram sie znalezc jakis odpowiednik dla takiej, montowanej w miejsce ori oprawki z oswietlenia tablicy...
No tylko ciezko cos dobrac, bo nie ma nic dedykowanego, musze dokladnie pomierzyc oprawke i najwyzej kupie troche inna i podocinam na wymiar
No tylko ciezko cos dobrac, bo nie ma nic dedykowanego, musze dokladnie pomierzyc oprawke i najwyzej kupie troche inna i podocinam na wymiar
Taką jak tu??? http://allegro.pl/kamera-cofania-wbudow ... 47341.htmlGrain pisze:ja u siebie od lipca mam kamerke w ramce tablicy jest ok, dobrze widać nawet w nocy
byc może ale na razie z tego obycia niewiele nam pomogło ;-)robertas pisze:maciu, bylem pierwsza osoba ktora do a8 pre fl wsadzila rns-e na tym forum wiec wiesz...chyba mam jakies obycie w temacie...a jak nie kojarzysz to wejdz na moj temat...moze sobie przypomnisz :-P
przypomnę w tym temacie jest mowa o FL i moje posty traktują
o wsadzaniu RNS-e do FL (nie preFL) a konkretnie do ciebie były tematy:
- jakie sygnały CAN są dostępne w FL (na pewno jest illum ale działa na 99%, przejściówka
robi to poprawniej)
- kwestia FISa i RNS-e (mam jeszcze pomysł aby zdjąć kodowanie navi z zegarów
bo to jedyne co w fl można zrobić, chyba że ktoś ma dodatkowy pomysł
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
maciu, no i ja konkretnie do auta FL sie wypowiadalem i wyraznie mowilem ze do FL nie jest potrzebna przejsciowka emulator can-bus za 250 zl tylko wystarczy przejsciowka ISO8 na jakies inne iso nie pamietam jakie... A ty caly czas mowisz mi ze jest potrzebna bo emuluje wiecej sygnalow CAN... na audi pages byl temat jak koles podpial RNS-e do poliftowej esy czy tez a8 i wsadzil tam poprostu przejsciowke ISO a nie emulator CAN...podpial sie do liczniika 2oma kabelkami CAN H i CAN L i jakos komunikaty na FISie mu dzialaly...tak wiec wiesz stary to ze fis Ci swiruje to pewno powod ze masz ten emulator, ja mam przedlifta i do mnie jest konieczny ten emualtor zeby ta navi wogole dzialala i dlatego wspominalem o przedlifcie.... Znajde czas i wyszukam Ci konkretnie o ktory temat chodzilo... ale sam wiesz pewno o jaki chodzi...u mnie nie bedzie FIS dzialal na 100% ale w polifcie da sie to zrobic i tyle
o w morde, wszystko przeinaczyłeś, mistrz :-Probertas pisze:maciu, no i ja konkretnie do auta FL sie wypowiadalem i wyraznie mowilem ze do FL nie jest potrzebna przejsciowka emulator can-bus za 250 zl tylko wystarczy przejsciowka ISO8 na jakies inne iso nie pamietam jakie... A ty caly czas mowisz mi ze jest potrzebna bo emuluje wiecej sygnalow CAN... na audi pages byl temat jak koles podpial RNS-e do poliftowej esy czy tez a8 i wsadzil tam poprostu przejsciowke ISO a nie emulator CAN...podpial sie do liczniika 2oma kabelkami CAN H i CAN L i jakos komunikaty na FISie mu dzialaly...tak wiec wiesz stary to ze fis Ci swiruje to pewno powod ze masz ten emulator, ja mam przedlifta i do mnie jest konieczny ten emualtor zeby ta navi wogole dzialala i dlatego wspominalem o przedlifcie.... Znajde czas i wyszukam Ci konkretnie o ktory temat chodzilo... ale sam wiesz pewno o jaki chodzi...u mnie nie bedzie FIS dzialal na 100% ale w polifcie da sie to zrobic i tyle
przeczytaj na spokojnie co napisałem!
- piszesz że przejściówka w FL nie jest potrzebna (tematy na audipages i innych
znam na pamięć niemal) a ja ci wyraźnie napisałem że podpiąłem na krótko (CAN do CANa)
i zwariował mi FIS - nie od przejściówki!
więc w moim przypadku okazała się bardzo pomocna
- druga sprawa to to czy w FL są wszystkie te sygnały w CAN które generuje
przejściówka - nigdzie nie pisałem że emuluje więcej, tylko wyraziłem wątpliwość
czy seryjnie są na pokładzie już wszystkie (nie jest to oczywiste, osobiście sprawdziłem
że jest illum ale nie działa na 100% poprawnie)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Odświeżam temat.
Interesuje mnie działanie RNS-E w aucie po FL a mianowicie, jeśli się posiada kierownicę multimedialną to czy zostanie zachowana jej funkcjonalność? Rozumiem kwestię kodowania RNS-E pod konkretne auto.
Komunikaty na FISie będą czy nie, bo jest rozbieżność informacji internetowych i już mam mętlik.
Interesuje mnie działanie RNS-E w aucie po FL a mianowicie, jeśli się posiada kierownicę multimedialną to czy zostanie zachowana jej funkcjonalność? Rozumiem kwestię kodowania RNS-E pod konkretne auto.
Komunikaty na FISie będą czy nie, bo jest rozbieżność informacji internetowych i już mam mętlik.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Kiedyś znalazłem coś takiego :
http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=1544&page=2
nie pamiętam już czy tutaj czy gdzie indziej wpadł mi w ręce ten link ale zdaje mi się, że właśnie na tej stronie opisane są czary wykonywane w celu uzyskania komunikatów na FISie. Sam jeszcze nic nigdy przy tym nie grzebałem, a narazie skupiłem się na innych pracach.
Wydaje mi się jednak z tego co czytałem w tym opisie, tak na chłopski rozum, że skoro RNS musi się komunikować w obie strony a RNS-D posiadał do tego osobny moduł TMC a w RNS-E już to było pominięte, to należy to tak czy siak jakoś zmostkować, żeby sygnał leciał przez TMC nadal..
Może ten link Ci jakoś pomoże jeśli jeszcze na niego wcześniej nie natrafiłeś
http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=1544&page=2
nie pamiętam już czy tutaj czy gdzie indziej wpadł mi w ręce ten link ale zdaje mi się, że właśnie na tej stronie opisane są czary wykonywane w celu uzyskania komunikatów na FISie. Sam jeszcze nic nigdy przy tym nie grzebałem, a narazie skupiłem się na innych pracach.
Wydaje mi się jednak z tego co czytałem w tym opisie, tak na chłopski rozum, że skoro RNS musi się komunikować w obie strony a RNS-D posiadał do tego osobny moduł TMC a w RNS-E już to było pominięte, to należy to tak czy siak jakoś zmostkować, żeby sygnał leciał przez TMC nadal..
Może ten link Ci jakoś pomoże jeśli jeszcze na niego wcześniej nie natrafiłeś