części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana oleju na inny oraz świece

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana oleju na inny oraz świece

Post autor: LUKAS » 29 gru 2012, 01:10

Witam
aby nie zakładać 2 tematów pozwoliłem sobie na temacik o oleju i świecach , wiem że tego było trochę ale w końcu nie mogę nic znaleźć
dajcie pare opini jaki zalać olej oraz jakie świeczki w przystępnej cenie do 4.2PB +LPG które mam zamiar założyc po Nowym Roku dlatego chcę auto przyszykować..

koledzy zostawiłem auto jakiś czas temu na wymiane oleju w warsztacie i uzgodniłem aby wlał olej ze specyfikacją do tego modelu

okazało się że został wlany Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40 mechanior tłumaczył że to bardzo dobry olej do tego silnika i że nie patrzeć że to do diesla :-? ale nie daje mi to spokoju jak pomyślę, jak auto kupiłem to był wlany bodajże 10w-40 a teraz jak go odpalam za kazdym razem gdy postoi dłużej np. po nocy to slysze klekot silnika przez ułamek sekundy puki olej sie nie rozejdzie ale jest to denerwujące :cry: i chce wymienic olej na inny
Tylko teraz jaki olej ??mam 260k nalatane i wstawiam niedługo LPG

zaproponujcie coś ... co do świec czytałem, czytam i nadal nie wiem za co się łapać może ktoś wrzuci link na jakieś świeczki to kupię i bedzie z głowy myśle nad NGK albo Denso z tego co poczytałem i chwalicie ale cena też ważna bo są po 25zł ale i po 60zł
jak są dobre za tą niższą cenę to by było ok

Gość

Post autor: Gość » 29 gru 2012, 03:18

Co do świec to są takie chwalone przez mojego gazownika NGK do gazu-ponoc bardzo dobre i trwałe cena to 30zł za sztuke. Jak bedziesz montował to popytaj gazownika bo powinien wiedzieć co bedzie dobre.
Z olejem no to sa tematy rzeka tu i jak miales 10W40 to mógł taki zostać. Ja mam Fuchsa 5w30 i żadnego klekotania hydrauliki nie mam.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 gru 2012, 09:50

Co do oleju miałem Mobil 1 0w40 a teraz niedawno zalałem Motul 8100 x-cess 5w40 i jest gitarka. Na obu olejach nie słyszałem żadnych stuków itp. Mogę polecić oba ale z pewnego źródła by nie trafić na podróbę.

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 29 gru 2012, 11:11

tez własnie mysle nad Motulem
tylko czy na Motul 5w-40 nie bedzie klekotał bo w sumie teraz mam 5w-40 ale pewnie lepkość lipna

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 gru 2012, 11:28

tylko że ten klekot to może być już z winy napinaczy :mrgreen:
ile masz nalatane i czy jesteś pewien tego

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 gru 2012, 12:03

pepi pisze:ile masz nalatane i czy jesteś pewien tego
Przecież pisał 260tkm :P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 gru 2012, 15:03

no fakt :roll:

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 29 gru 2012, 15:43

to stało sie po wymianie oleju wraz z rozrzadem
tak jak pisalem jest to ula,=mek sekundy jak odpalam po nocy klekot jakby na sucho odpalał w ciagu dnia tego nie ma dopiero jak olej splynie - tak mi sie wydaje

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 gru 2012, 19:21

lukas28 pisze:tez własnie mysle nad Motulem
tylko czy na Motul 5w-40 nie bedzie klekotał bo w sumie teraz mam 5w-40 ale pewnie lepkość lipna
Lepkość bardzo dobra... 5W-40 czyli olej powinien zachowywać pełnię swoich właściwości przy temperaturze otoczenia w zakresie od -30°C do +35°C

Poza tym Motul 8100X-cess spełnia normy jakościowe zalecane dla A8/S8.

Na tym oleju jeżdżę wszystkimi swoimi ósemkami i jak na razie złego słowa powiedzieć nie mogę.



Co do świec to możesz spokojnie założyć BERU i spełnią swoje zadanie tak na PB jak i na LPG.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2012, 03:01 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 29 gru 2012, 19:25

FOSS pisze:Co do świec to możesz spokojnie założyć BERU i spełnią swoje zadanie tak na PB jak i na LPG.

jaki model beru może wiesz? lub może link aby kupić

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 29 gru 2012, 21:50

Mi w sklepie dobrali beru do silnika. Śmigają jak poprzednie NGK a były tańsze o połowę ;-)

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 29 gru 2012, 22:17

witam, mam zalany shell helix ultra 5w40 i jest gitara , świece mam ngk i też jest dobrze tylko ja nie mam lpg.
toom_ek

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 30 gru 2012, 00:26

rozumiem dzieki za info
troche sie zastanawiałem czy nie polsyntetyk na przebiegi w granicach 300kkm ale widze ze wszyscy na pelnym syntetyku :lol:

ktoś lata z was na 10w40 ?? :-P z wiekiem chyba czas zacząć taki lać dobrze myślę ? w sumie coś tam lekko już sie poci silniczek przy głowicy

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 gru 2012, 09:53

lukas28 pisze:rozumiem dzieki za info
troche sie zastanawiałem czy nie polsyntetyk na przebiegi w granicach 300kkm ale widze ze wszyscy na pelnym syntetyku :lol:

ktoś lata z was na 10w40 ?? :-P z wiekiem chyba czas zacząć taki lać dobrze myślę ? w sumie coś tam lekko już sie poci silniczek przy głowicy
Jak za dużo nie podbiera to 5W40 a jak już jest znaczne zużycie oleju wtedy lepiej 10w40, tak mi sie wydaje.
Ja teraz testuje LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 wcześniej ponoć był lany MOTUL X-cess 5w40.
W planach na przyszłą wymianę Ceramizer :)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 30 gru 2012, 18:13

Ja zalałem przy pierwszej wymianie Castrola Magnateka 10w40 zakupiony w niemczech już 4 lata go zalewam spisuje się świetnie nigdy nie słyszałem żadnego klekotania . a jeżdzę na prawdę ekstremalnie oczywiście jak mam pole.a zastosowałem 10w40 ponieważ nie miałem wzmianki w K.S. o tym jaki był wcześniej stosowany. Kupuję 10l.oczywiście niemiecki i to co zostaje po wymianie wystarcza mi na drobne dolewki a i jeszcze zostaje.Przebieg 251 tys.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl