Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB/LPG ] Duża ilość błędów

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

[D2 99 4.2PB/LPG ] Duża ilość błędów

Post autor: grzybek86 » 04 sty 2013, 21:28

Witam. Disiaj po podpieciu VAG-a wyskoczyło sporo błędów:
17833 Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - zwarcie do masy
17829 P1421 45A5 Zawór / cewka powietrza wtórnego AIR - zwarcie do masy
17843 P1435 45B3 Przekaźnik wtórnego powietrza (AIR)- przekaźnik pompy > zwarcie do masy
17923 Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - zwarcie do masy
17938 Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator - zwarcie do masy
17922 Elektrozawór powietrza dolotowego 2 - zwarcie do masy
18057 P1649 4689 CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
17539 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mix)

Samochód A8 99 rok PB+LPG. Brak żadnych objawów silnik chodzi dobrze przyspieszenie to jest normalne. Jedyne co to czasami wyskakuje błąd ABS i ESP.
Prosze o jakies sugestie od czego zacząc.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 22:01 przez grzybek86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 sty 2013, 22:29

skasuj błędy i zrób odczyt po jeździe testowej, wielce prawdopodobne ze sporo zniknie, co do sond hmm miernik i sprawdź oporność grzałek nie mam schematu ale ktoś na pewno poda ci pin out, dodatkowo sprawdź stan kostek sterownika silnika bo tu może być problem.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 04 sty 2013, 22:48

no właśnie skasowalem błędy i nawet nie musiałem robic jazdy testowej bo po odpaleniu auto wszsytko wróciło. zastanawia mnie fakt ze sporo błędów ma zwarcie do masy, i to ze nie ma to wpływu na prace silnika i osiągi

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 sty 2013, 22:55

zwarcie do masy wcale nie musi oznaczać zwarcia a przerwe w obwodzie elektrycznym, btw błędów masz tyle jak by autko było conajmniej po zalaniu/powodzi :(
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 04 sty 2013, 23:00

nie no raczej nie naszczecie auto kupiłem od pewngo poprzedniego wlaścicielo i słuzy mi juz dobrze prawie 3 lata i dopiero dzis te błędy. cos mi sie wydaje ze bez dobrego elektryka sie nie obejdzie. a jesli chodzi o błąd 18057 to mozliwe ze padł moduł ABS?

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 sty 2013, 23:12

a jakie błędy masz w ABS`ie? często w sterowniku ABS umierają kondensatory. nie pamiętam dokładnie jak to było ale przy skanowaniu ABS w D2 chyba trzeba wcisnąć hamulec ale nie jestem pewien coś mi tylko świta. Natomiast sterowniki można poddać regeneracji. Na allegro są/były ogłoszenia z tym związane, ale zacznij od błędów.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 04 sty 2013, 23:15

no jedynie w ABS mam ten 18057 i 65535 uszkodzony modół sterujący ale nie moge zrobic testu wyjsc w VAG-u nie chce sie łączyc z ABSem

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 05 sty 2013, 01:03

Tak naprawde wszystkie te błędy silnika są dość typowe dla aut z lpg.

Najlepiej skasować, poeździc troche i zobaczyć co się będzie działo.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 05 sty 2013, 01:10

shaqal pisze:Tak naprawde wszystkie te błędy silnika są dość typowe dla aut z lpg.

Najlepiej skasować, poeździc troche i zobaczyć co się będzie działo.
Nawet na gazie nie mają prawa wyskakiwać jakiekolwiek błędy. Jedynie błąd sondy jest dopuszczalny jeśli było potrzebne wpiecie się w nią podczas regulacji gazu. Sprawny gazownik nie potrzebuje jej do prawidłowego ustawienia mapy. ;)

Jakbyś uważniej czytał to zauważyłbyś, że kolega grzybek86 pisze, że po skasowaniu nie musiał nawet robić jazdy testowej bo błędy powracały.

Wiem, że późno już, ale więcej uwagi panowie. :peace:

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 05 sty 2013, 14:27

Co do błędów: 17833, 17843, 17829 - bezpiecznik sprawdziłeś?
Kontakt: nick + @wp.pl

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 05 sty 2013, 20:45

no dzisiaj nie miałem czasu ale jutro za dnia sprawdze bezpieczniki, tylko czy czasami jakby bezpiecznik był walnięty to cos moze by nie działało tez i można by było sie skapnąc ale kto wie. Mowisz o bezpiecznikach pod schowkiem czy jeszcze inne? bo nie wiem ktore konkretnie za to odpowiadają

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: A8 99r. Duża ilość błędów

Post autor: FOSS » 05 sty 2013, 22:01

grzybek86, zakładając temat masz tam rozwijaną listę [tagów] obejmującą wszystkie modele i wersje silnikowe - tego masz używać a nie wpisywać z palca "A8 99r.".

Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 06 sty 2013, 11:55

W Audi TT mojej siostry również wyskoczyły swego czasu te same błędy co u Ciebie, dokładnie 17833, 17843, 17829 z informacją "Short to Ground". Przyczyną był właśnie spalony bezpiecznik. Podałem ten trop bo może w A8 też będzie podobnie.

Tu masz link do schematu instalacji elektrycznej:

http://www.castor-troy.com/v8/ABZ%204.2V8%20Wiring.pdf

Na stronie nr 4 masz zaznaczony ten zawór (N80), który zgłasza błąd 17833.

[ Dodano: 2013-01-06, 12:01 ]
Teraz dopiero zauważyłem...

Zerknij tutaj i będziesz miał już chyba odpowiedź co trapi Twój samochód:

http://a8team.pl/d2-99-28pb-lpg-nierown ... vt3386.htm
Kontakt: nick + @wp.pl

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 06 sty 2013, 15:40

Dzieki za namiary dzisiaj jeszcze posprawdzam bezpieczniki i dam znac czy cos pomogło.

[ Dodano: 2013-01-06, 15:43 ]
gdzie jeszcze znajdują sie bezpieczniki prócz tych pod schowkiem

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 06 sty 2013, 15:51

Nie orientuję się ale to raczej nie będzie jednak wina bezpiecznika. Zerknij do linku, który podałem - kolega miał identyczne błędy jak Ty. Napisał jak to rozwiązał.
Kontakt: nick + @wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl