[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Nie wiem, ja żadnych metalicznych dźwięków nie słyszę, chodzi Ci o strzelanie?
Generalnie im bardziej tłumik się zagrzeje tym chodzi głośniej i bardziej basowo. Natomiast faktycznie na filmiku dźwięk, na ujęciu na luzie, który został zebrany przez aparat jest dosyć bym powiedział "brudny" ;-) Najbardziej się bałem kupując tłumik, że będzie wydawał taki suchy, właśnie metaliczny odgłos charakterystyczny dla posypanych katów, ale nic takiego się nie dzieje :-D
Na tym filmiku jest chyba taki efekt o który pytasz, u mnie chodzi to zdecydowanie ciszej i nie pierdzi jak w tej C4... :-D Pozdro
Generalnie im bardziej tłumik się zagrzeje tym chodzi głośniej i bardziej basowo. Natomiast faktycznie na filmiku dźwięk, na ujęciu na luzie, który został zebrany przez aparat jest dosyć bym powiedział "brudny" ;-) Najbardziej się bałem kupując tłumik, że będzie wydawał taki suchy, właśnie metaliczny odgłos charakterystyczny dla posypanych katów, ale nic takiego się nie dzieje :-D
Na tym filmiku jest chyba taki efekt o który pytasz, u mnie chodzi to zdecydowanie ciszej i nie pierdzi jak w tej C4... :-D Pozdro
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jedną modyfikację w wydechu. Oczywiście z ciekawości bo lubię eksperymentować :-D
Rozwikłałem sobie wcześniej poruszaną kwestia tłumika środkowego a właściwie przedniego, bo są trzy.
Chciałem zastosować wspominany często przez SERGIA X-pipe. Jako, że pierwszy, środkowy tłumik w naszych autach ma za zadanie wyrównać ciśnienia z obu stron rzędów cylindrów, rura X która spełnia tę samą rolę wylądowała właśnie w miejscu tegoż tłumika.
Ciekawy także byłem jaka jest konstrukcja tego tłumika.
FOSS wspominał już, że jego funkcja tłumiąca jest znikoma i miał rację. Po zdemontowaniu mogę go określić jako wygłuszony H-pipe. W jego miejsce wskoczył X pipe o średnicy rury 60mm zrobiony "na samochodzie". Teoretycznie rura X jest ewolucją rury H i daję podobno pewne przewagi (moment obr, lepsze odprowadzanie spalin, dźwięk, ekonomia itd..) dlatego stwierdziłem, że zobaczę empirycznie na swoim aucie jak to będzie chodziło. Wszystko tak wykonane że jak coś było nie halo to z powrotem bez problemu można wstawić ori tłumik. No i chodzi rewelacyjnie, zrobiło się tylko troszkę głośniej, bardziej słychać charakterystykę V8 i bulgot a dźwięk jest bardziej, że tak powiem wyścigowy :mrgreen:
Filmik niebawem
Rozwikłałem sobie wcześniej poruszaną kwestia tłumika środkowego a właściwie przedniego, bo są trzy.
Chciałem zastosować wspominany często przez SERGIA X-pipe. Jako, że pierwszy, środkowy tłumik w naszych autach ma za zadanie wyrównać ciśnienia z obu stron rzędów cylindrów, rura X która spełnia tę samą rolę wylądowała właśnie w miejscu tegoż tłumika.
Ciekawy także byłem jaka jest konstrukcja tego tłumika.
FOSS wspominał już, że jego funkcja tłumiąca jest znikoma i miał rację. Po zdemontowaniu mogę go określić jako wygłuszony H-pipe. W jego miejsce wskoczył X pipe o średnicy rury 60mm zrobiony "na samochodzie". Teoretycznie rura X jest ewolucją rury H i daję podobno pewne przewagi (moment obr, lepsze odprowadzanie spalin, dźwięk, ekonomia itd..) dlatego stwierdziłem, że zobaczę empirycznie na swoim aucie jak to będzie chodziło. Wszystko tak wykonane że jak coś było nie halo to z powrotem bez problemu można wstawić ori tłumik. No i chodzi rewelacyjnie, zrobiło się tylko troszkę głośniej, bardziej słychać charakterystykę V8 i bulgot a dźwięk jest bardziej, że tak powiem wyścigowy :mrgreen:
Filmik niebawem
Mucholejkolator, Tylko że taki H-Pipe w tłumiku to był montowany do 96 roku u mnie i nowszych autach już ich nie montowano. U mnie jest gotowy element w kształcie litery H.
Oczywiście tak jak rozmawialiśmy kiedyś to wróciłem do tematu i w bagażniku leży już X-pipe, oraz tłumiki środkowe (2 osobne na każdą rurę a nie jeden jak jest w oryginale).
Ostatecznie ma wydech wyglądać tak:
Zamiast katów dwa tłumiki sportowe w obudowie katalizatorów, X-pipe zamiast ori H-pipe, środkowe 2 sportowe po jednym na każdą rurę, końcowy przelot taki sam jak miałem do tej pory.
Mam nadzieję że efekt będzie mi odpowiadał w 100% bo jeśli nie to wracam do serii. ;-)
Oczywiście tak jak rozmawialiśmy kiedyś to wróciłem do tematu i w bagażniku leży już X-pipe, oraz tłumiki środkowe (2 osobne na każdą rurę a nie jeden jak jest w oryginale).
Ostatecznie ma wydech wyglądać tak:
Zamiast katów dwa tłumiki sportowe w obudowie katalizatorów, X-pipe zamiast ori H-pipe, środkowe 2 sportowe po jednym na każdą rurę, końcowy przelot taki sam jak miałem do tej pory.
Mam nadzieję że efekt będzie mi odpowiadał w 100% bo jeśli nie to wracam do serii. ;-)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
SERGIO, też myślałem, żeby zastąpić wspólny tłumik środkowy, dwoma oddzielnymi przelotami. Rozumiem, że mają być przelotowe u Ciebie, czy komorowe? Posiadasz wiedzę jak skonstruowany jest u nas owy środkowy tłumik? Ciekawy jestem czy spaliny z obydwu stron mieszają się w nim :roll: Jeśli tak to faktycznie wskazane było by zamontowanie dwóch osobnych na każdą rurę. Tylko, obawiam się, że gdyby zrobić przeloty, to zrobiło by się baardzoo głośno :-/
Rozumiem, że wszystko ok z Twoim końcowym tłumikiem?SERGIO pisze:końcowy przelot taki sam jak miałem do tej pory.
Tak jak Ci mówiłem niespodziewanie po kilku miesiącach wydech (bo nie wiem co dokładnie) zaczął mi buczeć w dolnej partii obrotów przy spokojnej jeździe 1200-1500 rpm powyżej lub poniżej ok.Mucholejkolator pisze:Rozumiem, że wszystko ok z Twoim końcowym tłumikiem?
Producent zachował się wporządku i przysłał mi nowy drugi tłumik.
W związku z tym, iż istnieje możliwość że winą jest środkowy a nie końcowy tłumik (jeśli sie wypalił i wydmuchało materiał wygłuszający puszka pusta działa jak pudło rezonansowe i stąd teoretycznie też to buczenie) zamówiłem środkowe tłumiki żeby przy jednym grzebaniu wymienić wszystko na nowe. (koszta też będą mniejsze)
Z tego co się orientowałem każdy z producentów tłumików powiedział że na 100% tłumik środkowy jest w pełni przelotowy dlatego takie też zamówiłem.Mucholejkolator pisze:Rozumiem, że mają być przelotowe u Ciebie, czy komorowe? Posiadasz wiedzę jak skonstruowany jest u nas owy środkowy tłumik?
Ciekawostką jest to że od mojego ori tłumika końcowego odciąłem końcówki przy samej puszce i okazało się że najprawdopodobniej końcowy tłumik w A8 jest też przelotowy. Jak wziąłem go pod światło to widziałem kanały w tłumiku a gdyby były komory to raczej nie widać by było nic.
Wszystko okaże się 10 marca bo jestem umówiony z Łukaszem w Gdańsku i będziemy działać. Efekt zobaczymy jaki będzie ale jeśli będzie za głośno to już nie będę eksperymentował i wywalę końcowy sportowy i wróci seria bo przez moją ciekawość sporo wydałem na układ wydechowy (nie mam migomatu i warunków więc za każde przeróbki płacę)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Wrzuciłem dwa nowe filmiki:
Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze auto zaczęło lepiej jeździć po modyfikacji wydechu :lol: Nie spodziewałem się żadnej poprawy osiągów, ale zmierzyłem z ciekawości i okazało się że do setki przyspiesza o sekundę lepiej niż przed modyfikacją :shock: . Właściwie teraz trzyma serię, a nawet jest ciut lepiej, wcześniej potrzebowało ok 8 sekund by dojść do tej prędkości :shock:
Albo miałem coś przytkane albo ta konfiguracja zmian wydechu wydała na plus :-D
A największe jajo to to, że auto lepiej przyspiesza na Lpg niż Pb. Do 100 km/h na benzynie potrzebowało mniej więcej 15-20 setek więcej czasu niż na gazie.
I jeszcze większa draka - gaz nalałem z przymusu na nierenomowanej stacji " u Heńka za płotem". Cenę tez miał silnie promocyjną, sugerująca wiadomo kiepską jakość paliwa...a tu nie proszę pana, ogień! :-P
[ Dodano: 2011-03-17, 21:34 ]
No i wyciąłem środkowy, żeby zobaczyć :-P zamiast tego dwie rury. . Ale jest ogień teraz :mrgreen: Mimo niesamowitego dźwięku, podkreślającego moc silnika, wstawię sobie jednak dwa środkowe tłumiki na każdej z rur jak u SERGIO, , bo jednak raban jest dosyć potężny :-P
Ps: Niech moc będzie z nami!
[ Dodano: 2011-04-24, 00:31 ]
A tu link do filmiku jak auto chodzi finalnie po wszystkich przeróbkach:
1. x-pipe w miejsce pierwszego tłumika
2. katalizatory fabryka
3. dwa oddzielne tłumiki (cygara 40cm) w miejsce środkowego
4. końcowy, dedykowany tłumik PROEX :mrgreen:
Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze auto zaczęło lepiej jeździć po modyfikacji wydechu :lol: Nie spodziewałem się żadnej poprawy osiągów, ale zmierzyłem z ciekawości i okazało się że do setki przyspiesza o sekundę lepiej niż przed modyfikacją :shock: . Właściwie teraz trzyma serię, a nawet jest ciut lepiej, wcześniej potrzebowało ok 8 sekund by dojść do tej prędkości :shock:
Albo miałem coś przytkane albo ta konfiguracja zmian wydechu wydała na plus :-D
A największe jajo to to, że auto lepiej przyspiesza na Lpg niż Pb. Do 100 km/h na benzynie potrzebowało mniej więcej 15-20 setek więcej czasu niż na gazie.
I jeszcze większa draka - gaz nalałem z przymusu na nierenomowanej stacji " u Heńka za płotem". Cenę tez miał silnie promocyjną, sugerująca wiadomo kiepską jakość paliwa...a tu nie proszę pana, ogień! :-P
[ Dodano: 2011-03-17, 21:34 ]
No i wyciąłem środkowy, żeby zobaczyć :-P zamiast tego dwie rury. . Ale jest ogień teraz :mrgreen: Mimo niesamowitego dźwięku, podkreślającego moc silnika, wstawię sobie jednak dwa środkowe tłumiki na każdej z rur jak u SERGIO, , bo jednak raban jest dosyć potężny :-P
Ps: Niech moc będzie z nami!
[ Dodano: 2011-04-24, 00:31 ]
A tu link do filmiku jak auto chodzi finalnie po wszystkich przeróbkach:
1. x-pipe w miejsce pierwszego tłumika
2. katalizatory fabryka
3. dwa oddzielne tłumiki (cygara 40cm) w miejsce środkowego
4. końcowy, dedykowany tłumik PROEX :mrgreen:
witam !
Zrobilem sobie w koncu tlumik.
Kierowalem sie narazie jak najtanszym kosztem wyprobowac kilka opcji. No i w ciagu tygodnia pare pszerobek.
Filmik 1 :
Jak w opisie :
1. No Catalysator
2. H- Pipe (Oryg.)
3. Average (srodkowy) Muffler (Oryg.)
4. No Muffler
To mi odpowiadalo, ze tulko bylo jedna recz ktora mi srednio podobala sie. Do srodka przy 1200- 2000 tys / obr. Dochodzil Baaaassss :roll: dosc mocny ,po miescie bylo go slychac ,natomiast w trasie zanikal caly "Halas" i robilo sie cichutko , tylko jak otweralo sie okno bylo slychac mrukot V8.
2 Filmik:
To mam narazie. Tak jest lepej. I co najwaznejsze znik prawie ten Basss :lol:
Zamiezam tylko jeszcze wstawic tlumik koncowy z firmy Ulter, to za nie dlugo.
Narazie dzielie sie swoim doswiadczeniem.
Pozdrowienia! ;-)
Zrobilem sobie w koncu tlumik.
Kierowalem sie narazie jak najtanszym kosztem wyprobowac kilka opcji. No i w ciagu tygodnia pare pszerobek.
Filmik 1 :
Jak w opisie :
1. No Catalysator
2. H- Pipe (Oryg.)
3. Average (srodkowy) Muffler (Oryg.)
4. No Muffler
To mi odpowiadalo, ze tulko bylo jedna recz ktora mi srednio podobala sie. Do srodka przy 1200- 2000 tys / obr. Dochodzil Baaaassss :roll: dosc mocny ,po miescie bylo go slychac ,natomiast w trasie zanikal caly "Halas" i robilo sie cichutko , tylko jak otweralo sie okno bylo slychac mrukot V8.
2 Filmik:
To mam narazie. Tak jest lepej. I co najwaznejsze znik prawie ten Basss :lol:
Zamiezam tylko jeszcze wstawic tlumik koncowy z firmy Ulter, to za nie dlugo.
Narazie dzielie sie swoim doswiadczeniem.
Pozdrowienia! ;-)
Bialorusin.
Walcze o Demokracje.
Walcze o Demokracje.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
No trochę głośno bez końcowego tłumika i katów :-P Filmiki spoko, dobry pogląd na sprawę i dźwięk. Potwierdza sie ze na rurze X są wyższe tony.
Ja już etap robienia bardachy wydechem mam za sobą ;-)
Kupiłem dzisiaj za 200 zł kompletny wydech od katalizatorów z końcowym :!: i wkładam go w jego miejsce odcinając końcowy i zostawiam tylko sportowe wydechy końcowe FOX jako elementy niefabryczne :mrgreen:
Ja już etap robienia bardachy wydechem mam za sobą ;-)
Kupiłem dzisiaj za 200 zł kompletny wydech od katalizatorów z końcowym :!: i wkładam go w jego miejsce odcinając końcowy i zostawiam tylko sportowe wydechy końcowe FOX jako elementy niefabryczne :mrgreen:
Mucholejkolator pisze:No trochę głośno bez końcowego tłumika i katów :-P Filmiki spoko, dobry pogląd na sprawę i dźwięk. Potwierdza sie ze na rurze X są wyższe tony.
Ja już etap robienia bardachy wydechem mam za sobą ;-)
Kupiłem dzisiaj za 200 zł kompletny wydech od katalizatorów z końcowym :!: i wkładam go w jego miejsce odcinając końcowy i zostawiam tylko sportowe wydechy końcowe FOX jako elementy niefabryczne :mrgreen:
1. Ja już etap robienia bardachy wydechem mam za sobą ;-)
Co to Bardachy?
Bialorusin.
Walcze o Demokracje.
Walcze o Demokracje.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
:mrgreen: Bardacha czyli w tym przypadku chodziło mi o: raban; zakłócanie porządku publicznego nadmiernym hałasem; powodowanie zawału serca u rowerzystów i przechodniów po nagłym dodaniu gazu; ujędrnianie uszczelek w elementach okiennych zabudowań elewacji przyulicznych itp :-P :mrgreen:
Właśnie jestem po założeniu przodu oryginalnego wydechu. W końcu zrobiło się cicho. Uff :->
Właśnie jestem po założeniu przodu oryginalnego wydechu. W końcu zrobiło się cicho. Uff :->
ja to jeszcze pociesze sie "oddechem". Dopiero wrocilem z przejazdki a na niej zabrali dowod za przecemniane szyby, to dopiero tragedja :lol:
Wracajac do tematu. To co teraz mam z tlumikiem w Audi to wogule dziecience. Mialem motor "Suzuki Bandit 1200S" i ten monstr byl z tylu z pusto pucha. Chodzil tak ze sluchac bylo mnie przy spokojnej jezdie za 4-6 kwartalow, no a jak wciskalem to wtedy szyby chodzily w najblizszych budynkach i napewno dziewczyna wiedziala ze bede za 5 min. :oops: :-P . Zato bylo biespeczniej z normalnymi kierowcami "slyszeli i dawali droge do uzytku" . :mrgreen:
Wracajac do tematu. To co teraz mam z tlumikiem w Audi to wogule dziecience. Mialem motor "Suzuki Bandit 1200S" i ten monstr byl z tylu z pusto pucha. Chodzil tak ze sluchac bylo mnie przy spokojnej jezdie za 4-6 kwartalow, no a jak wciskalem to wtedy szyby chodzily w najblizszych budynkach i napewno dziewczyna wiedziala ze bede za 5 min. :oops: :-P . Zato bylo biespeczniej z normalnymi kierowcami "slyszeli i dawali droge do uzytku" . :mrgreen:
Bialorusin.
Walcze o Demokracje.
Walcze o Demokracje.
Mucholejkolator w wyniku wielu różnych przeróbek chyba właśnie zdjął u siebie więc może On ;-)s8fan pisze:Witam ma ktoś może do sprzedania X-Pipe do a8 d2 3.7 albo jakieś namiary
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-