części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 mar 2015, 16:26

SENTENZA pisze:martin_rs4 napisał/a:
SENTENZA, czy to nie aby Ty pedziles swoja RS8 obwodnica Wroclawia dzis po godz. 15.00 ? ;)


jeździłem jeździłem :) lpg stroiłem.
hehe tak tez myslalem :D ...sklamalbym mowiac ze poznalem po klubowych ramkach :p ale za szybko jechales , bo ja mialem na liczniku ponad 150km/h a Ty tylko przemknales jak blyskawica :D
to nie jest zwykły napęd...to

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 03 mar 2015, 13:03

Wiec skrzynia biegów ZF 6HP26 nie ma typowego procesu adaptacji. Nie ma typowej jazdy adaptacyjnej. Ona się uczy cały czas. I jest to proces powolny. Można go przyśpieszyć wgrywając nowszy soft. Wtedy kasuje się wszystko co miała zapamiętane i proces idzie tak jak przy nowej skrzyni. Skrzynia szybciej się uczy bo nie bierze pod uwagę wcześniejszego stylu jazdy.
P.S. Żeby było śmieszniej to dopiero dziś się dowiedziałem, że jest coś takiego jak przycisk kickdown pod pedałem gazu... ;P jak mi to powiedział koleś to poczułem się jak dziecko :) u mnie ten przycisk chodzi dość ciężko, a ja zawsze z czuciem wciskam gaz i gdyby mi nie powiedział to bym się nie domyślił :) po prostu pedał dochodzi do końca, czuć opór to dalej nie naciskałem. A tu się okazuje, że tam jest przycisk :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 03 mar 2015, 21:11

SENTENZA pisze: P.S. Żeby było śmieszniej to dopiero dziś się dowiedziałem, że jest coś takiego jak przycisk kickdown pod pedałem gazu... ;P jak mi to powiedział koleś to poczułem się jak dziecko :) u mnie ten przycisk chodzi dość ciężko, a ja zawsze z czuciem wciskam gaz i gdyby mi nie powiedział to bym się nie domyślił :) po prostu pedał dochodzi do końca, czuć opór to dalej nie naciskałem. A tu się okazuje, że tam jest przycisk :)
Przypomniała mi się historia jak ojciec byłego pracodawcy dopiero po roku czy dwóch dowiedział się o 6tym biegu w Civicu :D
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 03 mar 2015, 22:50

Tak, ale ten przycisk można włączyć lub wyłączyć poprzez obrócenie. Spróbuj sięgnąć ręką i pokręcić za przycisk do oporu.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 mar 2015, 23:44

SENTENZA pisze:Wiec skrzynia biegów ZF 6HP26 nie ma typowego procesu adaptacji. Nie ma typowej jazdy adaptacyjnej.
A z tego co ja wiem to właśnie w materiałach serwisowych jest opisany cały proces adaptacji skrzyni biegów..... cała technika jazdy mająca przyuczyć sterownik skrzyni biegów do nowych warunków pracy.

Sęk w tym (informacje z ASO) że pierwsze wersje sterowników nie miały możliwości zerowania wcześniej wyuczonych parametrów i możliwość ta pojawiła się dopiero od wersji po-liftowych ;)
SENTENZA pisze:Ona się uczy cały czas. I jest to proces powolny.
Można go przyśpieszyć wgrywając nowszy soft. Wtedy kasuje się wszystko co miała zapamiętane i proces idzie tak jak przy nowej skrzyni. Skrzynia szybciej się uczy bo nie bierze pod uwagę wcześniejszego stylu jazdy.
I tu tak jak powyżej napisałem - w przed-liftach adaptacja zgodnie z opisaną procedura w warunkach drogowych ale przez brak możliwości zerowania wczesniej wyuczonych parametrów proces adaptacji jest rzeczywiście powolny.
W przypadku po-lifta poprzez interfejs diagnostyczny jest możliwość zerowania wcześniej wyuczonych parametrów pracy skrzyni a co za tym idzie sterownik jest czysty a proces adaptacji jest zdecydowanie szybszy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 04 mar 2015, 16:28

FOSS pisze: A z tego co ja wiem to właśnie w materiałach serwisowych jest opisany cały proces adaptacji skrzyni biegów..... cała technika jazdy mająca przyuczyć sterownik skrzyni biegów do nowych warunków pracy.

Sęk w tym (informacje z ASO) że pierwsze wersje sterowników nie miały możliwości zerowania wcześniej wyuczonych parametrów i możliwość ta pojawiła się dopiero od wersji po-liftowych ;)
W ASB Długołęka powiedzieli, że nie ma czegoś takiego jak jazda adaptacyjna w wersji przed-liftem. Nie ma żadnego interfejsu, który by informował co i kiedy, ani kiedy adaptacja została zakończona.
FOSS pisze: I tu tak jak powyżej napisałem - w przed-liftach adaptacja zgodnie z opisaną procedura w warunkach drogowych ale przez brak możliwości zerowania wczesniej wyuczonych parametrów proces adaptacji jest rzeczywiście powolny.
W przypadku po-lifta poprzez interfejs diagnostyczny jest możliwość zerowania wcześniej wyuczonych parametrów pracy skrzyni a co za tym idzie sterownik jest czysty a proces adaptacji jest zdecydowanie szybszy.
Po wgraniu softu z automatu kasują się wszystkie wcześniejsze nawyki. I skrzynia ma możliwość uczenia się bez informacji o wcześniejszym trybie jazdy. Skrzynia uczy się cały czas w przed-liftach. Nie adaptuje się jej raz dobrze na całe życie. Wyuczona skrzynia złych nawyków zanim nauczy się nowych potrzebuje kilu miesięcy i tysięcy kilometrów. I często i tak nie jest to ten sam efekt co po wgraniu nowego softu. Bo jak skrzynia jeździła źle przez 200000km to przez 3 się nie poprawi za wiele. W po-liftach skrzynie adaptuje się raz i skrzynia się nie uczy cały czas. Adaptacje wykonuje się tylko gdy jest zmiana warunków pracy skrzyni... np: zmiana oleju lub zaczyna szarpać niewiadomo dlaczego. Informacje z ASB Długołeka.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

shultz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 19 lip 2014, 11:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: shultz » 12 mar 2015, 11:27

jak tam Sentenza, nowy silnik już w drodze? <brawo2> :P

guzior
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 sty 2010, 08:52
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guzior » 12 mar 2015, 20:36

Dajcie rozebrać :)
Generalnie kamerka juz wyraźnie widać powazny ubytek tloka od strony wydechowej na 1 cylindrze. za Malo gazu widac chlopaczki ustawili przy 270 km/h :D

shultz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 58
Rejestracja: 19 lip 2014, 11:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: shultz » 12 mar 2015, 21:57

MiszczU Śfiata nie ma co <hihi> <brawo2>

arielmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 06 mar 2015, 08:51
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: arielmax » 12 mar 2015, 22:29

mi tak upaliło tłok w s4 2.7 bo za ubogo było

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 12 mar 2015, 22:33

Rozumiem że auto unieruchomione :( ależ smutek, a w tym tygodniu będę we Wrocławiu i chciałem się ustawiać.

Czekam niecierpliwie na jakieś zdjęcia i opis co tam się podziało.

Gość

Post autor: Gość » 12 mar 2015, 23:09

Czytam że coś padło-czyzby swieżo uturbiony silnik? Napiszcie coś więcej

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 13 mar 2015, 05:15

Co sie podzialo, tak koncza silniki wysterowane mbc.

No trudno zrobi sie bedzie jezdzil dalej.

guzior
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 30 sty 2010, 08:52
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guzior » 13 mar 2015, 07:43

Tam NIE MA mbc tylko orginalny zawór n75 od RS6, wysterowany po PIDie (wiesz wogole co to znaczy?) . Tak kończą silniki strojone na gazie przez idiotów :)

PS.nie mogę - i napisze - a nawet jakby bylo w jakimkolwiek aucie MBC to dlaczego silnik ma sie od niego zepsuć. Jak jest wystrojony pod ustawiony na MBC boost?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, 08:59 przez guzior, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 13 mar 2015, 09:02

Kolega ma ori RS6 C5 i na BRC smiga lecz wystrojona jak sam chciał że przy pałowaniu leci na PB.

Czyli da się jakoś,ale dziwi mnie że tak szybko się posrało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl