Maciex pisze:Jak już wszystko będzie gotowe to możemy spróbować się z moją W12, czasami bywam we Wrocławiu, może akurat termin podpasuje
Maciex: bardzo chętnie. Przed modami próbowałem się z 4.2 TDI... dostałem nieziemskie manto. Owszem od 140km/h w góre to już różnica jest niewielka (jeśli w ogóle) ale od 0-140km/h to TDI robi pogrom z 4.2 MPI...
Po modach powinienem zejść poniżej magicznej bariery 5s do 100km/h... a to oznacza że powinienem Cię wyprzedzać od 0 i z każdej dowolnej prędkości.
Okazuje się, że wcale nie jest tak słodko. Kolektory wydechowe i turbiny do przespawania... Skrzynia biegów jest "nowego typu" z półosiami bliżej silnika przez co turbiny dotykają zarówno skrzyni jaki półosi. Da się zrobić ale jak widać oryginalne części od RSa nie gwarantują p&p...
Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT
Surveyor pisze:Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT
Na czasy produkcji d2/d3 moc 360-450 KM to bylo naprawde cos, teraz owszem nie robi to wrazenia, skoro jakies kompakty (np a-klasa amg ma 360KM). Dawne super-cars, np ferrari, porsche czesto mialy moc wlasnie ok 300KM.
Moc to nie wszystko... Liczy się też moment, skrzynia biegów, napęd, masa itp... Na to jak jeździ dane auto wpływa wiele czynników, a moc (wbrew opinii wielu) wcale nie jest szczególnie wyróżniona... RS6 C7 jest słabsze niż RS6 C6, a mimo to ma lepsze osiągi... 4.2 TDI jest słabsze od 4.2 MPI, a osiągi lepsze... przykładów można mnożyć... Mnie bardziej niż wykres z hamowni interesuje ile będzie do 100km/h, do 200km/h czyli osiągi na drodze a nie na papierze
P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje
SENTENZA pisze:P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje
...fakt ! Bo tyle AUDI S... oraz BMW M... ile w Polsce jezdzi to chyba do tej pory koncernom w Ingolstadt oraz Monachium nie udalo sie wyprodukowac
Rzecz jasna cały ten samochód to jest niespodzianka generalnie jest to porywanie się z motyką na słońce... ale jeśli się uda to będzie kozak
firma MTM ma swojej ofercie kompresor. Gotowy zestaw do przykręcenia. Tylko cena inna... ale 500KM pęka i to od samego dołu
to był mój główny dylemat: odwieczne pytanie: kompresor czy turbosprężarka... przyrosty mocy na tym samym poziomie.
Kompresor sprawdzony, profesjonalna firma tuningowa opracowała gotowy zestaw.
Turbo, a w zasadnie bi-turbo (nie twin-turbo), nie widziałem, nie słyszałem żeby ktoś to zrobił w d3... niewiadoma, ale taniej... zobaczymy...
Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje
Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM
filmik tutaj:
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 )
Ja zdecydowałem się na turbo z kilku powodów:
1. Cena. Różnica będzie ok 5000-6000eur na korzyść turbodoładowania.
2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa
3. Liniowy przyrost mocy w kompresorze dla mnie jest wadą. Co prawda do 2000obr/min jedzie lepiej, ale cały czas podobne wrażenia. W zasadzie 4.2MPI jako wolnossący ma liniowy przyrost mocy. Z turbo jest inaczej, w pewnym momencie kiedy sprężarka osiągnie swoje obroty jest wgniotka w fotel i być może osiągi na papierze są podobne to wrażenia z jazdy z turbo jak dla mnie zdecydowanie lepsze.
Wadą turbo jest to, że trzeba dbać o odpowiednie traktowanie (nie gasić silnika od razu po agresywnej jezdzie), turbodziura, trudniej zamontować...
Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 12:26 przez SENTENZA, łącznie zmieniany 1 raz.
SENTENZA pisze:Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI
To ja im podziekował. Nie za takie pieniądze.... Prędzej sobie W12 kupie nawet D3.