części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 20 lis 2014, 14:20

Maciex pisze:Jak już wszystko będzie gotowe to możemy spróbować się z moją W12, czasami bywam we Wrocławiu, może akurat termin podpasuje :)
Maciex: bardzo chętnie. Przed modami próbowałem się z 4.2 TDI... dostałem nieziemskie manto. Owszem od 140km/h w góre to już różnica jest niewielka (jeśli w ogóle) ale od 0-140km/h to TDI robi pogrom z 4.2 MPI...
Po modach powinienem zejść poniżej magicznej bariery 5s do 100km/h... a to oznacza że powinienem Cię wyprzedzać od 0 i z każdej dowolnej prędkości.

Ale to tylko teoria. Szosa pokaże :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 21 lis 2014, 11:06

Okazuje się, że wcale nie jest tak słodko. Kolektory wydechowe i turbiny do przespawania... Skrzynia biegów jest "nowego typu" z półosiami bliżej silnika przez co turbiny dotykają zarówno skrzyni jaki półosi. Da się zrobić ale jak widać oryginalne części od RSa nie gwarantują p&p...
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 21 lis 2014, 23:15

O matko, miejmy nadzieje że już niewiele niespodzianek zostało...

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 21 lis 2014, 23:28

no jeszcze dolot... :) a potem 50000 innych problemów :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Surveyor
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 18 lis 2014, 23:07
Lokalizacja: WY/RT

Post autor: Surveyor » 22 lis 2014, 00:03

Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT :D Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT :D

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 22 lis 2014, 22:44

Surveyor pisze:Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT :D Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT :D
Na czasy produkcji d2/d3 moc 360-450 KM to bylo naprawde cos, teraz owszem nie robi to wrazenia, skoro jakies kompakty (np a-klasa amg ma 360KM). Dawne super-cars, np ferrari, porsche czesto mialy moc wlasnie ok 300KM.

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 23 lis 2014, 13:18

Moc to nie wszystko... Liczy się też moment, skrzynia biegów, napęd, masa itp... Na to jak jeździ dane auto wpływa wiele czynników, a moc (wbrew opinii wielu) wcale nie jest szczególnie wyróżniona... RS6 C7 jest słabsze niż RS6 C6, a mimo to ma lepsze osiągi... 4.2 TDI jest słabsze od 4.2 MPI, a osiągi lepsze... przykładów można mnożyć... Mnie bardziej niż wykres z hamowni interesuje ile będzie do 100km/h, do 200km/h czyli osiągi na drodze a nie na papierze :)

P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" :D przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje :P
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 lis 2014, 15:33

SENTENZA pisze:P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje
...fakt ! Bo tyle AUDI S... oraz BMW M... ile w Polsce jezdzi to chyba do tej pory koncernom w Ingolstadt oraz Monachium nie udalo sie wyprodukowac :D
to nie jest zwykły napęd...to

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 24 lis 2014, 19:33

Turbiny założone :)
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Dymian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 337
Rejestracja: 21 mar 2011, 11:24
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dymian » 24 lis 2014, 20:06

Będzie przyjemnie jak zaczną tłoczyć ;)
Niespodzianki obsunęły termin odbioru?
Pozdrawiam

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 24 lis 2014, 20:22

Rzecz jasna :( cały ten samochód to jest niespodzianka :) generalnie jest to porywanie się z motyką na słońce... ale jeśli się uda to będzie kozak :)
firma MTM ma swojej ofercie kompresor. Gotowy zestaw do przykręcenia. Tylko cena inna... ale 500KM pęka i to od samego dołu :)
to był mój główny dylemat: odwieczne pytanie: kompresor czy turbosprężarka... przyrosty mocy na tym samym poziomie.
Kompresor sprawdzony, profesjonalna firma tuningowa opracowała gotowy zestaw.
Turbo, a w zasadnie bi-turbo (nie twin-turbo), nie widziałem, nie słyszałem żeby ktoś to zrobił w d3... niewiadoma, ale taniej... zobaczymy...
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Awatar użytkownika
papajec
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 113
Rejestracja: 02 mar 2012, 02:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papajec » 24 lis 2014, 22:02

Trzymam kciuki, to może być hit :D

btw. jaka cena tego zestawu MTM?

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 24 lis 2014, 22:50

Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem :P
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje :D

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 25 lis 2014, 12:18

Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM :)
filmik tutaj:
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 :D )
Ja zdecydowałem się na turbo z kilku powodów:
1. Cena. Różnica będzie ok 5000-6000eur na korzyść turbodoładowania.
2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa :)
3. Liniowy przyrost mocy w kompresorze dla mnie jest wadą. Co prawda do 2000obr/min jedzie lepiej, ale cały czas podobne wrażenia. W zasadzie 4.2MPI jako wolnossący ma liniowy przyrost mocy. Z turbo jest inaczej, w pewnym momencie kiedy sprężarka osiągnie swoje obroty jest wgniotka w fotel :) i być może osiągi na papierze są podobne to wrażenia z jazdy z turbo jak dla mnie zdecydowanie lepsze.

Wadą turbo jest to, że trzeba dbać o odpowiednie traktowanie (nie gasić silnika od razu po agresywnej jezdzie), turbodziura, trudniej zamontować...

Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI :)
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 12:26 przez SENTENZA, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Gość

Post autor: Gość » 25 lis 2014, 12:23

SENTENZA pisze:Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI :)
To ja im podziekował. Nie za takie pieniądze.... Prędzej sobie W12 kupie nawet D3. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl