Drodzy klubowicze, jak większość pewnie zauważyła nastąpiły dość znaczne zmiany na forum, konta (nicki) które mieliście przed zmianami zostały, należy tylko użyć funkcji przypomnij hasło (kliknij) aby wygenerowało nowe hasło na email.
Ps: Jeśli jest jakikolwiek problem z forum po migracji zgłaszajcie do mnie bo migracja zawsze niesie za sobą jakieś niedoskonałości które nie zawsze szybko się wychwyci. Nasz temat - kliknij.
Maciex pisze:Jak już wszystko będzie gotowe to możemy spróbować się z moją W12, czasami bywam we Wrocławiu, może akurat termin podpasuje
Maciex: bardzo chętnie. Przed modami próbowałem się z 4.2 TDI... dostałem nieziemskie manto. Owszem od 140km/h w góre to już różnica jest niewielka (jeśli w ogóle) ale od 0-140km/h to TDI robi pogrom z 4.2 MPI...
Po modach powinienem zejść poniżej magicznej bariery 5s do 100km/h... a to oznacza że powinienem Cię wyprzedzać od 0 i z każdej dowolnej prędkości.
Okazuje się, że wcale nie jest tak słodko. Kolektory wydechowe i turbiny do przespawania... Skrzynia biegów jest "nowego typu" z półosiami bliżej silnika przez co turbiny dotykają zarówno skrzyni jaki półosi. Da się zrobić ale jak widać oryginalne części od RSa nie gwarantują p&p...
Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT
Surveyor pisze:Jedyna rzecz, której brakuje w A8 D3 (Pb), to V8 TT lub V10 TT Wersje n/a były za słabe (nawet topowa W12). Inżynierowie OOOO ogarnęli się dopiero w modelu D4 <niewiem>
Dlatego mocno kibicuję aby projekt wypalił jak najszybciej <brawo2> szczególnie, że miałem podobny zamysł, tylko z silnikiem V10 TT
Na czasy produkcji d2/d3 moc 360-450 KM to bylo naprawde cos, teraz owszem nie robi to wrazenia, skoro jakies kompakty (np a-klasa amg ma 360KM). Dawne super-cars, np ferrari, porsche czesto mialy moc wlasnie ok 300KM.
Moc to nie wszystko... Liczy się też moment, skrzynia biegów, napęd, masa itp... Na to jak jeździ dane auto wpływa wiele czynników, a moc (wbrew opinii wielu) wcale nie jest szczególnie wyróżniona... RS6 C7 jest słabsze niż RS6 C6, a mimo to ma lepsze osiągi... 4.2 TDI jest słabsze od 4.2 MPI, a osiągi lepsze... przykładów można mnożyć... Mnie bardziej niż wykres z hamowni interesuje ile będzie do 100km/h, do 200km/h czyli osiągi na drodze a nie na papierze
P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje
SENTENZA pisze:P.S. czasami chodzi mi po głowie jak widzę gonitwę o emblematy na tylej klapie, żeby sobie nakleić (tak ze skromności) "1.2 LPG" przynajmniej wzbudzi to jakieś emocje
...fakt ! Bo tyle AUDI S... oraz BMW M... ile w Polsce jezdzi to chyba do tej pory koncernom w Ingolstadt oraz Monachium nie udalo sie wyprodukowac
Rzecz jasna cały ten samochód to jest niespodzianka generalnie jest to porywanie się z motyką na słońce... ale jeśli się uda to będzie kozak
firma MTM ma swojej ofercie kompresor. Gotowy zestaw do przykręcenia. Tylko cena inna... ale 500KM pęka i to od samego dołu
to był mój główny dylemat: odwieczne pytanie: kompresor czy turbosprężarka... przyrosty mocy na tym samym poziomie.
Kompresor sprawdzony, profesjonalna firma tuningowa opracowała gotowy zestaw.
Turbo, a w zasadnie bi-turbo (nie twin-turbo), nie widziałem, nie słyszałem żeby ktoś to zrobił w d3... niewiadoma, ale taniej... zobaczymy...
Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje
Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM
filmik tutaj:
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 )
Ja zdecydowałem się na turbo z kilku powodów:
1. Cena. Różnica będzie ok 5000-6000eur na korzyść turbodoładowania.
2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa
3. Liniowy przyrost mocy w kompresorze dla mnie jest wadą. Co prawda do 2000obr/min jedzie lepiej, ale cały czas podobne wrażenia. W zasadzie 4.2MPI jako wolnossący ma liniowy przyrost mocy. Z turbo jest inaczej, w pewnym momencie kiedy sprężarka osiągnie swoje obroty jest wgniotka w fotel i być może osiągi na papierze są podobne to wrażenia z jazdy z turbo jak dla mnie zdecydowanie lepsze.
Wadą turbo jest to, że trzeba dbać o odpowiednie traktowanie (nie gasić silnika od razu po agresywnej jezdzie), turbodziura, trudniej zamontować...
Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 12:26 przez SENTENZA, łącznie zmieniany 1 raz.
SENTENZA pisze:Ta cena w MTM jest za sam zestaw z kompresorem. Nie wiem ile montaż... Całość w MTM wyjdzie tyle co ładne, zadbane, dobrze wyposażone a8 d3 pre fl 4.2MPI
To ja im podziekował. Nie za takie pieniądze.... Prędzej sobie W12 kupie nawet D3.