[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)
ja po wielu probach dobierania tarcz i klockow stracilem cierpliwosc i biore treaz juz tylko orginaly audi...dwie tracze wyminone piszcenie niemilosierne klockow przez caly czas bicie kierownicy juz nie mam sil
a byly tarcze ATE, zimmerman i klocki TEXAR byly tez klocki lucas i wszytko o d... rozbic
Myslem zeby jezce sprobowac tarcze FERODO ale slyszalem opinie ze sa robine w polsce i zrezygnowalem.
Tak wiec zaloze teraz orginaly AUDI tarcze i klocki lub ew EBC z klockami np zelonymi (ale nie wiem jak beda sie sprawowac :-/ )
a byly tarcze ATE, zimmerman i klocki TEXAR byly tez klocki lucas i wszytko o d... rozbic
Myslem zeby jezce sprobowac tarcze FERODO ale slyszalem opinie ze sa robine w polsce i zrezygnowalem.
Tak wiec zaloze teraz orginaly AUDI tarcze i klocki lub ew EBC z klockami np zelonymi (ale nie wiem jak beda sie sprawowac :-/ )
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
PDF a propos tarcz i klocków http://ul.to/58sqeewojtas pisze:Witam mam pytanie chcę wymienić tarcze z przodu w moim A8 i chciałbym się dowiedzieć jakie klucze będę potrzebował żeby zdemontować stare tarcze i założyć nowe?z góry dziękuje i pozdrawiam
Black Cars Matters
Ja do swojej audiczki na przód założyłem tarcze ATE i klocki TRW.Zrobiłem około 45 tysięcy kilometrów na tym zestawie i u mnie wygląda to tak:tarcze według mnie są super,nie mają bicia przy dużych prędkościach,nie występuje także efekt fadingu,klocki TRW natomiast lubią sobie popiszczeć,TRW tak często mają.Piszecie o "oryginałach audi",ale przecież audi nie produkuje ani tarcz,ani klocków.W oryginalnym pudełku z serwisu w środku będą tarcze ATE,które wg mnie są jednymi z najlepszych na rynku.Tarcze bez powodu się nie grzeją i nie krzywią i często szukamy przyczyny w tarczach,winne natomiast mogą być nieprawidłowo działające zaciski hamulcowe,które często nie odbijają i powodują iż tarcze się krzywią się i przegrzewają.Przy wymianie tarcz i klocków często zapominamy o sprawdzeniu stanu zacisków hamulcowych i potem zwalamy winę,że tarcze lub klocki są złe.Ale to moje subiektywne zdanie z którym nie wszyscy się pewnie zgodzą.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 21:37 przez greg26, łącznie zmieniany 1 raz.
ja zmienialem jakies 3 miechy temu tarcze przod i kolocki i tarcze tyl i klocki
na tyl zalozylem bosch caly komplet a na przod klocki lukas a tarcze trw i powiem wam jak narazie nic nie piszczy
na przod wydalem 800 zł komplet a na tył ok jak mi sie dobrze pamieta to 300 zł
na tyl zalozylem bosch caly komplet a na przod klocki lukas a tarcze trw i powiem wam jak narazie nic nie piszczy
na przod wydalem 800 zł komplet a na tył ok jak mi sie dobrze pamieta to 300 zł
audi forever
sprzedam KAWASAKI 636 z 2002 roku 11 tys
sprzedam KAWASAKI 636 z 2002 roku 11 tys
Kolego małe sprostowanie... TRW i Lucas to jedno i to samo ;-)ziege36 pisze:(...) a na przod klocki lukas a tarcze trw i powiem wam jak narazie nic nie piszczy (...)
Osobiście nie widzę nic złego w zakładaniu klocków i tarcz tej firmy ponieważ, z tego co pamiętam, niektóre modele A8 (także z motorami 4,2V8) wyjeżdżały z fabryki z całymi układami hamulcowymi LUCAS'a.
Sam także zakładałem klocki TRW i nie mam z nimi żadnych problemów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Foss, tylko, ze to było 10 lat temu. To juz nie to samo TRW i Lucas.FOSS pisze:
Osobiście nie widzę nic złego w zakładaniu klocków i tarcz tej firmy ponieważ, z tego co pamiętam, niektóre modele A8 (także z motorami 4,2V8) wyjeżdżały z fabryki z całymi układami hamulcowymi LUCAS'a.
Sam także zakładałem klocki TRW i nie mam z nimi żadnych problemów.
Sam miałem podobny tok mysleniowy, gdy wmieniałem heble u siebie.
Komplet TRW - biją po rozgrzaniu, piszcza jak wilgotno lub za ciepło. Przy cofaniu prawie zawsze.
Szczerze nie polecam...
Zrobiłem na tym 14 000 km. Problem zaczał sie po 2-3 tysiach po wymianie.
I jest co raz to gorzej... Pierwsze hamowania ok, po 2 kolejnych zaczyna sie trzesiawka, ze ja pierdziele. I zmusza mnie to do jazdy bez zbyt częstego hamowania
=>Ekologia
Na szczescie mam juz zakupione Zimmermanny Sport i czekam na koniec zimy.
Mam nadzieje, ze te spisza sie dobrze. Jesli nie wracam na ORI.
Pozdro
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 gru 2009, 19:33
- Lokalizacja: Skarżysko
Witam, mam pytanie co do tarcz.. a mianowicie co sie moze dziać z hamulcami bo strasznie szumią podczas hamowania i wyrażnie słychać że dzieję się to z przodu z lewym kołem. nie czuje żeby szarpał czy coś takiego, klocków jest dużo jeszcze a słychać takie szumienie jakby metal tarł o metal prawie, dodam że jest lekki rant już na tarczach czy wina może byc tego ?? no i oczywiście proziłbym o podpowiedź jaki rozmiar mam tarcz,,, rok 95 silnik 3,7 bez quattro dzięki za podpowiedzi !!
<Kuba>
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Sprawdź na poczatek czy klocki rowno sie scieraja, czy sa dobrze zamocowane, czy przypadkiem haczyk nie zleciał, ew coś z zaciskiem, moze byc równie dobrze kamień itp, który dostał sie miedzy tarcze.
Co do tarcz:
os tylna śr.: 269 mm, Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 19,9 mm, Min. grubożć: 18 mm, Il. otworów: 5
Os przednia
śr.: 314 mm, Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 30 mm, Min. grubożć: 28 mm, Il. otworów: 10
PS - Jeśli zamierzasz zmieniac tarcze odezwij sie na PW.
Co do tarcz:
os tylna śr.: 269 mm, Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 19,9 mm, Min. grubożć: 18 mm, Il. otworów: 5
Os przednia
śr.: 314 mm, Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 30 mm, Min. grubożć: 28 mm, Il. otworów: 10
PS - Jeśli zamierzasz zmieniac tarcze odezwij sie na PW.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 gru 2009, 19:33
- Lokalizacja: Skarżysko
dzięki wielkie "dice111", w sobote jak bede mial wiecej czasu po pracy podniose auto i zobacze czy czasem cos nie siedzi miedzy klockiem a tarczą. a może być tak ze rant (niewielki) po wewnetrznej stronie tarczy sie sciera i tak zaczelo szumiec ?? Jezeli niezbedna bedzie wymiana to dam znać !! Dzięki !!!!
<Kuba>
Witam milosnikow a8,sprzedawca polecil mi tarcze na przod trw sport nawiercane i mowil ze ludzie sobie chwala te tarcze,260zl za sztuke,slyszeliscie moze o tych tarczach trw sport? :-| a w innym sklepie natomiast polecili mi ate za 264zl za sztuke i teraz musze wybrac :-? pozdrawiam
Jazda a8 to sama przyjemnosc :-))