części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL] Dołożenie drugiego kompresora

Pisi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 24 gru 2011, 15:57
Lokalizacja: Zakopane

[D3 ALL] Dołożenie drugiego kompresora

Post autor: Pisi » 30 cze 2013, 11:25

Czy jest mozliwość dołożenia drugiego kompresora? Np nie oryginalnego ?

Dlaczego pytam? Tuning to moje hobby, wszystkie moje poprzednie auta były dlubane... z tej choroby nie można sie wyleczyć, jako że w moim nowym nabytku którym jest D3 juz kilka modów wprowadziłem cały czas pod znakiem zapytania jest zawieszenie. Na zlotach taka "koza" będzie źle wyglądać.

Wiem że można vagiem zglebić auto do samej ziemi, [wypuścić powietrze z całego układu] tylko dostałem przestrogę od jednego mądrego człowieka że kompresor [ może/ nie musi ] może mieć problem z nabiciem pełnego układu bo np może się przegrzać czy uszkodzić. Jak wiadomo sa to przypuszczenia - ale skoro mam dmuchać na zimne to wpadł mi do głowy pomysł by dołożyć drugi kompresor, który mógł by wspomóc pracę tego oryginalnego.

Prosił bym o wypowiedzi osób które mają pojęcie w tym temacie, jak to ugryźć by mialo ręce i nogi.

Druga sprawa - czy od tego co jest teraz seryjnę moge obniżyć auto o 50mm? Czy to może źle wpłynąć na pracę amortyzatorów? uszkodzić je? Mam koła 20' z oponami 245/30 i na [dynamic] mam prześwit między kołem a błotnikiem prawie 8cm :(

Dzięki

Obrazek
Vice Mistrz Polski Sezon 2010 - 146dB CarAudio
http://www.pisi.pl/a8podpis.jpg

JIMM

Post autor: JIMM » 30 cze 2013, 13:20

Zgłoś się do FOSS-a on ma łączniki obniżające, sprawny kompresor się nie przegrzewa i ma ciśnienie 16-18bara i daje sobie spokojnie radę.
Twój samochód rzeczywiście wysoko stoi i można go obniżyc wagiem, FOSS ma też 20cali i fajny efekt obniżenia.
Jeśli dasz radę do niego podjechać to elektronicznie na pewno ogarnie twoje zawieszenie.

Pisi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 24 gru 2011, 15:57
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: Pisi » 30 cze 2013, 14:18

JIMM, Na ori kołach czyli 17 jak stała na dynamic'u to wyglądała na "niską" jak bym na tych 20 miał wyższe opony też było by to pewnie w normie.

Tak jest na standardzie na zimówkach

Obrazek

Zaraz napisze do FOSS-a zobaczymy co on powie :)
Vice Mistrz Polski Sezon 2010 - 146dB CarAudio
http://www.pisi.pl/a8podpis.jpg

WiZ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 07 lis 2010, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: WiZ » 07 lip 2013, 01:37

Tak jak JIMM napisal. Laczniki obnizajace i w droge.
Ja moja tez troche posadzilem na dol w ten sposob.
Pneumatyka zachowuje swoja charakterystyke.
Czyli comfort jest comfort a sport jest sport.
Kompresor pracuje jak normalnie. Takie obnizenie
nie wymaga od niego wiekszej pracy. Pompuje jak zawsze :mrgreen:
Polecam
P.S.
Jak tak patrze na Twoje zdjecie, to faktycznie Ci jakos straczy ta A8-emka.
Powinna tak byc raczej na lifcie.
Moze ktos grzebal w VAG-u i zrobil sobie dzipa. lol
Moja dla przykladu tak siedzi
Obrazek

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 lip 2013, 12:47

Fajnie leży :-D Szkoda, że w D2 trzeba się nakombinować z air ridem.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 07 lip 2013, 14:53

No u kolegi Wiz super leży :) bardzo fajnie :) a u kolegi Pisi tak się wydaje tylko bo ma 20" na oponie 245/30 więc dużo za niska jak do A8 D3 i dlatego jest taki efekt :) na 17 wygląda w miarę normalnie :D
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce a8team.pl

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 lip 2013, 10:40

Obniżenie takie jak u kolegi WiZ jest możliwe ale...
trzeba być świadomym, że przy takiej glebie charakterystyka zawieszenia zmienia się diametralnie co wynika wprost z jego konstrukcji - zmiana łączników przy czujnikach poziomowania to oszukanie sterownika, powietrza w amorach jest praktycznie tyle samo ale auto stoi dużo niżej więc siłą rzeczy auto się utwardza... czasem do tego stopnia, że jazda przestaje być przyjemna przy czym to akurat są subiektywne odczucia każdego z nas.
Ja u siebie mam jednak ciut wyżej niż WiZ ale musiałem przekodować sterownik zawieszenia bo w mojej ocenie jeździć tym się nie dało.

Wg. mnie przy takim obniżeniu konieczne jest co najmniej zmiana kodowania a w wielu przypadkach warto zrobić również adaptację.

Poza tym, przy takiej glebie na stałe, warto poluzować wahacze i skręcić je na nowo na nowych ustawieniach bo wysypią się szybciej... u mnie poszły się trącać na przedzie wszystkie górne i myślę że to właśnie przez obniżenie... nowe skręcałem już na obecnych ustawieniach i myślę, że następnej wymiany dokona już ktoś inny ;-)


Jeżeli chodzi zaś o kompresor to moim zdaniem wszystko zależy od jego obecnej sprawności/kondycji - jeżeli jest "igła" to poradzi sobie także z taką glebą jak u WiZ ale taki który lata świetności ma już za sobą może nie dać rady i wyzionąć ducha ;-)


U mnie od dłuższego już czasu jest tak ↓↓↓

Obrazek

Zdjęcie specjalnie robione z praktycznie z poziomu ziemi.
Jest nisko ale u mnie opony 265/35ZR20 więc sporo wyższe niż u WiZ.

Swoją drogą WiZ nie wiem jak dajesz radę jeździć nim na codzień bo u mnie przy obecnym obniżeniu jeżeli źle trafię między kołami to nie przejeżdżam nad leżącą na płasko kostką brukową :roll:
No chyba, że ty masz zawias standardowy to by to trochę tłumaczyło... bo u mnie siedzi zawias sportowy więc na ustawieniu "comfort" jest tak samo nisko jak na "dynamic"... noi twardo jest jak to przy zawiasie sportowym dlatego bawiłem się kodowaniem ;-)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2013, 21:22 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

WiZ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 07 lis 2010, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: WiZ » 09 lip 2013, 21:20

No jest czasami FOSS ciezko z tym jezdzeniem, ale jeden moze plus.
Jezdze za granica......Drogi so oczywiste znacznie lepsze niz u nas.
Bedac nia w Polsce, zadko kiedy jezdzilem obnizona. Nie bylo sensu.
Tez mam zawias sportowy. Zawsze siedzi tak nisko i twardo :-P
Do tego w pozycji ''dynamic'' po przekroczeniu 120/h przez pare minut
auto schodzi jeszcze nizej.
Popraw mnie jesli jestem w bledzie. Kolejne 5mm?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 lip 2013, 21:36

WiZ pisze:No jest czasami FOSS ciezko z tym jezdzeniem, ale jeden moze plus.
Jezdze za granica......Drogi so oczywiste znacznie lepsze niz u nas.
aaaa no to wszystko jasne... na zachodzie to większość czasu można przejeździć na "dynamic" i nie ma z tym jakiegoś większego problemu ;-)
WiZ pisze:Bedac nia w Polsce, zadko kiedy jezdzilem obnizona. Nie bylo sensu.
Czyli w PL ją podnosisz?... to trochę tłumaczy ;-)
Gdyby nie pneumatyka nie rzuciłbym swojej tak na glebę.... na szczęście jest jeszcze "lift" i dzięki niemu można się jakoś po PL poruszać.
WiZ pisze:Tez mam zawias sportowy. Zawsze siedzi tak nisko i twardo :-P
Do tego w pozycji ''dynamic'' po przekroczeniu 120/h przez pare minut
auto schodzi jeszcze nizej.
Popraw mnie jesli jestem w bledzie. Kolejne 5mm?
Dokładnie tak, na "dynamic" przy wyższych prędkościach wędruje jeszcze 5mm w dół... na autostradzie nieźle się klei :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl