Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Drgania silnika

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 12 lut 2012, 13:15

to że sondy spadają do 0.0v podczas schodzenia silnika z obrotów to normalna sprawa, w manualach jest to bardziej widoczne gdy puścimy pedał gazu z wyższych obrotów, poprostu komp odcina paliwo dlatego sondy lecą do 0v
Co do rozjazdu hmm przyczyn masa począwszy od montażu Lpg po działąnie sond, kompresji, zapłonu, itp itd. Nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi bo jej nie zna.

Kupić kabel do LPG i walczyć, kombinować albo się poddać i olać to twierdząc, zę tak musi być.

Ps twój gazownik, który to regulował to się nie postrał zbytnio skoro korekty sięzmieniły w porównaniu do Pb.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 12 lut 2012, 20:12

Hipcio, biore sie za to sam , kabel w piatek przyslali, najnowszy program kme 3.0.7.1 zainstalowany, tylko ten jest rowniez na dodatkowy adapter na obd2 ktorego niestety nie mam ale jak bedzie.trzeba to zakupie. JesCze tylko musze.sie.nauczyc obslugi:) Hipcio masz moze jakies materialy dydaktyczne albo porady na co glownie zwrocic uwage?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 12 lut 2012, 21:28

Materiały mam ale głównie w głowie. Ale poszukam dla Ciebie bo podoba Mi się Twoje podejście do sprawy. Daj mi adres mejlowy do siebie na PW i zrób zdjęcia zamontowanej instalacji. Bo tu może byc główny problem. Zainstaluje nawet sobie to oprogramowanie co ty masz i posiedze nad nim, bo KME akurat malo robie i sie nie zagłebiałem w ten sterownik zbytnio.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 13 lut 2012, 18:50

Judo pisze:.. biore sie za to sam ..
Popieram ;-)
Ja też po przejściach ze swoją instalacją. Pierwszy autoryzowany serwis producenta zamiast poprawić to tak popier... że nie dało się samochodem jeździć. Później kolejny za to się wziął było lepiej ale nie na długo. Kolejny raz też podobnie. I za każdym razem ponad 100km do "f@chofc@" aż sam się za to wziąłem i auto o niebo lepiej jeździ niż po tych "autoryzowanych serwisach"
Powodzenia.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 15 lut 2012, 12:29

Oto mój dziewiczy kontakt z Diego- screeny aktualnych ustawień gazu . W piątek wybieram się na poprawki instalacji, i dam znać jak to po przeróbkach wygląda . Chciałbym w szczególności podziękować Hipciowi za pomoc . Ktoś może się na temat screenów wypowiedzieć ? :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2012-02-21, 16:59 ]
Screeny z dzisiaj po kolejnym ustawieniu gazu przez majstra... moze ktoś oceni , bo jak dla mnie coraz mocniej telepie

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

To juz jak zalaczylem lpg

Obrazek

A bylo na PB tak ;
Obrazek

[ Dodano: 2012-04-04, 15:25 ]
Hej
Chce odgrzać kotleta, bo we wtorek wybieram się poprawkę LPG i ustawienie. Chłopak polecony przez hipcia więc mam nadzieje, że da radę . Byłem u niego tydzień temu ale strasznie pracował na PB rozjazd miał mega mocny... wieć umówiłem się na ten wtorek po świetach. Zresetowałem kompa wykasowałem błedy i jeżdże na PB poniżej wkleje ustawienia już po adaptacji jakieś 40 km przejechane tyko na PB, tyle, że zastanawiają mnie kilka rzeczy, gdyż niektóre grupy w blokach pomiarowych które wkleje odbiegają od tego co powinien mieć silnik ABZ mianowicie:
Tu grupa 3 ma być przedział 2,5 -3,5 ms mam 2,24 czasami wskakiwało 2,32

Obrazek

Tu grupa 3 ma być - 0,2 do 0,2 a ja mam 0,74 g/s

Obrazek

Tu grupa 2 ma być - 0,4 do 0,4 a ja mam 0,74 g/s

Obrazek

Tu grupa 4 ma być 75 - 100 a ja mam 108

Obrazek

Tu jest niby ok ale grupa 3 rozjeżdża się w stosunku do 4 i zawsze tak miałem od czasu gdy założyłem LPG i występują drgania.

Obrazek

Tu grupa 3 ma być - 20 do + 18 a ja mam - 21,9

Obrazek

To jest chyba ok ale też wrzuce bo nie mam pewności co do grupy 4
2 grupa - 0,5 do + 0,5 , 3 grupa - 0,5 do + 0,5 , 4 grupa - 0,5 do + 0,5

Obrazek

Czy mógłby ktoś zerknąć i się wypowiedzieć ?
Z góry dziękuje i życze Wesołych Świat :)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 kwie 2012, 12:19

Panowie , kolega Judo, prosi o pomoc , jeśli ktoś się zna na tym to niech zerknie i napisze czy coś nie tak ;-)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 06 kwie 2012, 04:24

Judo napisze co masz nie tak ale dopiero w świeta, teraz nie dam rady. Musze zresztą rozgryżć nie które bloki bo niewiem o co chodzi w nich.

[ Dodano: 2012-04-09, 10:39 ]
Według Mnie to Judo masz problem z powietrzem na biegu jałowym.

Blok 4 to średni czas wtrysku. U Ciebie jest minimalnie mniejszy. Niewiem czy to było na Pg czy na gazie i jak było z adaptacją. Ogólnie w pewnych stanach np. mocno nagrzyny silnik i gorące powietrze może tyle mieć. Ale może też być problem z powietrzem. Tu niestety jest mnóstwo rzeczy które zato odpowiadają. Począwszy od przepływomierza, szczelności układu dolotowego po odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Blok 5 6 7 to własnie problem z powietrzem na biegu jałowym.

blok 10 to rozjazd korekt paliwowych pod obciązeniem. Może wynikać z kilku powodów. katalizator, kompresja, lejący wtrysk, sonda lambda, nie szczelnośc na kolektorze lub wydechu. Ogólnie rozjazd między bankami jest prawie w każdej A8. U Ciebie jest może nie ogromny ale nie jest też mały.
Blok 12 to zwiazane z odpowietrzeniem i oparami paliwa chyba. Niestety nie wiem zbytnio o co chodzi.
blok 18 to korekcje od wypadania zapłonów. Jest podział na segmenty niesety niewiem czego one tyczą. U Ciebie jest problem w segmencie 4.

Ja bym szukał nieszczelnośc w dolocie i podmienił przepływomierz na inny. Sprawdz tez jeszcze raz te wszystkie wartości może to był tylko taki chwilowy stan.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 10 kwie 2012, 17:24

Dzięki za info, tak to było na PB ale raptem 40 km przejechałem . Dzisiaj już jest ponad 400 km tylko i wyłącznie na PB zrobione i tak się ułożyły korekty, chyba całkiem całkiem, jedynie właśnie wciąż ta 4 grupa odstaje od 3 i jest na większym minusie ( zawsze tak było ).

Obrazek

Tu logi jadać autem zrobiłem korekty długie i krótkie :

Log (13 - 010,011)


ale jednak autem jak drgało tak drga, teraz tylko PYTANIE NR 1 .- czy jak wypada zapłon to jest to drganie jednostajne, czy może pulsacyjne ???- u mnie jest cały czas pulsacyjne- drga i odpuszcza, drga i odpuszcza i taka częstotliwość mniej więcej w jednej sekundzie , nawet może ciut krócej . Błędów nic nie mam, siedziałem z 10 minut , obserwowałem i żaden zapłon nie wypadł , również przejechałem się z 5 km autem też same zera tutaj są logi

Log (12 - 019,020)

Ale jak jeździłem wcześniej na LPG i zanotowałem te dwa błędy :
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

przed skasowaniem tych błędó sprawdziłem wypadanie zapłonu i co zauważyłem, mianowicie w kanale 19 grupie 1 , wypadł chyba zapłon, bo zmieniły się zera na 1.0 po chwili powróciło do normy jednak żadnego błędy nie odnotował vag . PYTANIE NR 2 - wiem , że to cylinder nr 1 ale fizycznie rzecz biorąc to który to jest patrząc na silnik ?
Dodam tylko że auto w tej chwili ma około 8,5 sekundy do setki ( na PB ), więc ewidentnie coś jest po stronie benzyny...
Jutro wrzuce te kanały co post wcześniej, będzie porównanie i zapodam Twoje spostrzeżenia filarowi, mam do niego jechać w ten czwartek

[ Dodano: 2012-04-11, 09:58 ]
Hej
Te kanały od tego powietrza dziś ponownie zrobiłem :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu kanał 10 dwie pierwsze grupy zmieniły się, później zejdą pewnie do 0,8 bo już kilkakrotnie to zaobserwowałem:

Obrazek

[ Dodano: 2012-04-11, 14:01 ]
Już kanał 10 po południu tak się to ułożyło :

Obrazek

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 25 mar 2014, 09:59

Panowie, czy delikatne drgania silnika może powodować pompa paliwa ???
Drgania występują zarówna na PB i LPG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 25 mar 2014, 13:02

Judo pisze:Panowie, czy delikatne drgania silnika może powodować pompa paliwa ?
Drgania występują zarówna na PB i LPG
mam dokładnie ten sam problem i coś mi się zdaje że poduchy pod silnikiem daja znać o sobie. Dragania te sa delikatne a pompa ja mam wymienioną...

chyba zaryzykuje i wymienie te poduchy <niewiem> ...ktos wie ile ich jest?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 25 mar 2014, 14:29

U mnie poduchy podobno są ok, zarówno pod silnikiem , jak i pod skrzynią biegów...
A kiedy u Ciebie zaczęły się te drgania, kojarzysz coś ?

ernesto

Post autor: ernesto » 25 mar 2014, 16:37

martin_rs4, Judo, Tip na 1 i zabawa z gazem dodawanie i ujmowanie, ruszanie i zatrzymywanie jeśli będzie czuć szarpnięcia to poduchy do przejrzenia
pozdrowionka ;) u mnie na bank jest jakaś zerwana bo przy zbijaniu z 3 na 2 raz szarpie raz nie i czasami czuć szarpnięcie przy w/w próbach.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 01 wrz 2015, 12:02

<hihi> drgania silnika one tak już mają odwieczny problem w naszych V8 ja już dałem sobie spokój z tą nie kulturalną pracą , czego ja już nie sprawdzałem łochocho

Lecz ponownie dzisiaj z braku zajęcia wyczyszczę przepustnicę wraz z tym potencjometrem :D
tak prowizorycznie

Gość

Post autor: Gość » 01 wrz 2015, 13:16

chicken20091986, Ja nie odpuściłem. I mam teraz kulturkę. Jedynie na jakośc gazu nie mam wpływu ale benzynka cyka zawsze miodowo :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 01 wrz 2015, 18:50

Apophis pisze:Ja nie odpuściłem. I mam teraz kulturkę. Jedynie na jakośc gazu nie mam wpływu ale benzynka cyka zawsze miodowo
przepustnica czysta a tego elektronicznego ustrojstwa od obrotów nie da rady rozebrać .
A u ciebie na czym się skończyło z nie równą pracą ??
Bo ciekaw jestem bardzo czy znalazłeś ten jeden jedyny powód :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl