części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 11 lut 2014, 09:37

Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.Dodam że chcę tylko obniżyć sam przód bo stoi ok 2cm wyżej od tyłu.Próbowałem ustawień s8 i działa tyle że jet nadal różnica między tyłem a przodem <niewiem>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lut 2014, 11:05

mario-975 pisze:Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.
Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 12 lut 2014, 11:20

FOSS pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
To nic nie rozumiem :] w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 11:23 przez mario-975, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 12 lut 2014, 12:30

Obniżenie przez kodowanie daje chyba max -20mm :) dalej już drążki regulacyjne :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 12 lut 2014, 13:42

Lukas134 pisze:Obniżenie przez kodowanie daje chyba max -20mm :) dalej już drążki regulacyjne :)
Jak rozumiem, przeklamuja czujniki, ze niby auto wyzej stoi?

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 12 lut 2014, 18:56

simon11 pisze:A ja dzisiaj obniżyłem auto przy pomocy VAG-a i jest miodzio - niżej mogło by już być nieciekawie na progach i polnych drogach ;)
Procedura ze strony RossTech jest fajna i działa - pamiętać tylko należy, że przy podawaniu wartości o jaką chcemy obniżyć auto należy DODAĆ tą wartość do wartości odczytanych z bloków 1-4 w sterowniku. Tym sposobem obniżyłem auto o 50 mm bez brudzenia sobie rąk i za 0 zł.
Tu kolega opisał że jemu się udało,następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lut 2014, 00:08

mario-975 pisze:Tu kolega opisał że jemu się udało...
Chętnie zobaczę na żywo.
mario-975 pisze:... następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''
Po pierwsze to przód nie stoi wyżej od tyłu - po prostu z przodu nadkole wycięte jest inaczej, wyżej.
Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 13 lut 2014, 16:41

FOSS pisze: Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu.
I właśnie tak muszę zrobić :] sam przód położyć o 2cm-czyli wartość 20 mam dodać do obecnej 416 tak?

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 13 lut 2014, 18:46

mario-975 pisze:
FOSS pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
To nic nie rozumiem :] w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?
5cm <hmm> ale spróbuj zrobic kalibracje na dwa razy dodając mniejsze wartości .
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 13 lut 2014, 21:05

Nie wiem dokładnie jak z dołem, ale na początku chciałem tak zrobić i pomyliłem i zamiast dodać odjąłem to poszła do góry bardzo mocno napewno ponad te 20mm więc może w dół też się uda :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 14 lut 2014, 08:51

no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 14 lut 2014, 12:05

mario-975 pisze:no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 14 lut 2014, 13:58

olimpus104 pisze:
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?
No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła ok

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 14 lut 2014, 15:28

mario-975 pisze:
olimpus104 pisze:
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?
No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła ok
Więc pozostało podpiąc vcds i sprawdzic co pokaże,skoro pali sie kontrolka zawieszenia,może byc problem <hmm>
Powiec czy wszystkie koła stoją równo,tak jak powinny? i czy wszystkie funkcje zawieszenia masz aktywne w MMI?
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 14 lut 2014, 17:23

Wszystkie koła stoją jak powinny a kontrolka paliła się bo nie była dokończona kalibracja bo nie mogłem zakodować tego koła ,ale po kilkunastu próbach zaskoczyło i jest ok.Żadnych błędów wszystkie funkcje działają w MMI i osiągnełem to o co mi chodziło-wyrównały się szczeliny w nadkolach i nie stoi już jak ,,koza u woza,, <hura> i faktycznie podwozie idzie delikatnie z klina.Ciekawostka jaką zauważyłem to jest kodowanie,mianowicie zmieniając kodowanie zawieszenia w sterowniku automatyczne podczas kalibracji domyślnie są przypisywane wartości dla przednich i tylnych kół więc nie trzeba nic dodawać czy odejmować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl