![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)
- mario-975
- Forum Audi A8
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
- Lokalizacja: Piła
Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.Dodam że chcę tylko obniżyć sam przód bo stoi ok 2cm wyżej od tyłu.Próbowałem ustawień s8 i działa tyle że jet nadal różnica między tyłem a przodem <niewiem>
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.mario-975 pisze:Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- mario-975
- Forum Audi A8
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
- Lokalizacja: Piła
To nic nie rozumiemFOSS pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 11:23 przez mario-975, łącznie zmieniany 1 raz.
- mario-975
- Forum Audi A8
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
- Lokalizacja: Piła
Tu kolega opisał że jemu się udało,następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''simon11 pisze:A ja dzisiaj obniżyłem auto przy pomocy VAG-a i jest miodzio - niżej mogło by już być nieciekawie na progach i polnych drogach
Procedura ze strony RossTech jest fajna i działa - pamiętać tylko należy, że przy podawaniu wartości o jaką chcemy obniżyć auto należy DODAĆ tą wartość do wartości odczytanych z bloków 1-4 w sterowniku. Tym sposobem obniżyłem auto o 50 mm bez brudzenia sobie rąk i za 0 zł.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Chętnie zobaczę na żywo.mario-975 pisze:Tu kolega opisał że jemu się udało...
Po pierwsze to przód nie stoi wyżej od tyłu - po prostu z przodu nadkole wycięte jest inaczej, wyżej.mario-975 pisze:... następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''
Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- mario-975
- Forum Audi A8
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
- Lokalizacja: Piła
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
5cmmario-975 pisze:To nic nie rozumiemFOSS pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?

Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- Lukas134
- Super Klubowicz
- Posty: 1243
- Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
- Lokalizacja: Łosice
- mario-975
- Forum Audi A8
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
- Lokalizacja: Piła
no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?mario-975 pisze:no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Więc pozostało podpiąc vcds i sprawdzic co pokaże,skoro pali sie kontrolka zawieszenia,może byc problemmario-975 pisze:No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła okolimpus104 pisze:
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?

Powiec czy wszystkie koła stoją równo,tak jak powinny? i czy wszystkie funkcje zawieszenia masz aktywne w MMI?
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- mario-975
- Forum Audi A8
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
- Lokalizacja: Piła
Wszystkie koła stoją jak powinny a kontrolka paliła się bo nie była dokończona kalibracja bo nie mogłem zakodować tego koła ,ale po kilkunastu próbach zaskoczyło i jest ok.Żadnych błędów wszystkie funkcje działają w MMI i osiągnełem to o co mi chodziło-wyrównały się szczeliny w nadkolach i nie stoi już jak ,,koza u woza,, <hura> i faktycznie podwozie idzie delikatnie z klina.Ciekawostka jaką zauważyłem to jest kodowanie,mianowicie zmieniając kodowanie zawieszenia w sterowniku automatyczne podczas kalibracji domyślnie są przypisywane wartości dla przednich i tylnych kół więc nie trzeba nic dodawać czy odejmować.