[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)
Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.Dodam że chcę tylko obniżyć sam przód bo stoi ok 2cm wyżej od tyłu.Próbowałem ustawień s8 i działa tyle że jet nadal różnica między tyłem a przodem <niewiem>
Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.mario-975 pisze:Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To nic nie rozumiem w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?FOSS pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 11:23 przez mario-975, łącznie zmieniany 1 raz.
Obniżenie przez kodowanie daje chyba max -20mm dalej już drążki regulacyjne
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Tu kolega opisał że jemu się udało,następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''simon11 pisze:A ja dzisiaj obniżyłem auto przy pomocy VAG-a i jest miodzio - niżej mogło by już być nieciekawie na progach i polnych drogach
Procedura ze strony RossTech jest fajna i działa - pamiętać tylko należy, że przy podawaniu wartości o jaką chcemy obniżyć auto należy DODAĆ tą wartość do wartości odczytanych z bloków 1-4 w sterowniku. Tym sposobem obniżyłem auto o 50 mm bez brudzenia sobie rąk i za 0 zł.
Chętnie zobaczę na żywo.mario-975 pisze:Tu kolega opisał że jemu się udało...
Po pierwsze to przód nie stoi wyżej od tyłu - po prostu z przodu nadkole wycięte jest inaczej, wyżej.mario-975 pisze:... następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''
Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
5cm ale spróbuj zrobic kalibracje na dwa razy dodając mniejsze wartości .mario-975 pisze:To nic nie rozumiem w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?FOSS pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Nie wiem dokładnie jak z dołem, ale na początku chciałem tak zrobić i pomyliłem i zamiast dodać odjąłem to poszła do góry bardzo mocno napewno ponad te 20mm więc może w dół też się uda
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?mario-975 pisze:no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Więc pozostało podpiąc vcds i sprawdzic co pokaże,skoro pali sie kontrolka zawieszenia,może byc problemmario-975 pisze:No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła okolimpus104 pisze:
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?
Powiec czy wszystkie koła stoją równo,tak jak powinny? i czy wszystkie funkcje zawieszenia masz aktywne w MMI?
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Wszystkie koła stoją jak powinny a kontrolka paliła się bo nie była dokończona kalibracja bo nie mogłem zakodować tego koła ,ale po kilkunastu próbach zaskoczyło i jest ok.Żadnych błędów wszystkie funkcje działają w MMI i osiągnełem to o co mi chodziło-wyrównały się szczeliny w nadkolach i nie stoi już jak ,,koza u woza,, <hura> i faktycznie podwozie idzie delikatnie z klina.Ciekawostka jaką zauważyłem to jest kodowanie,mianowicie zmieniając kodowanie zawieszenia w sterowniku automatyczne podczas kalibracji domyślnie są przypisywane wartości dla przednich i tylnych kół więc nie trzeba nic dodawać czy odejmować.