części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Modyfikacje wydechu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 05 lip 2014, 07:16

Ja sciaglem u siebie ultery bo za bardzo mi właśnie buczalo. Ich wylot to 55mm. Myslicie ze można by było ograniczyć ten bas stosując zwężenie na wylocie? Tylko ile zawęzić żeby znowu nie zdławic silnika. <hmm>

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 05 lip 2014, 08:04

Ma ktoś wiedzę jak słychać tłumik i jak pasuje od S8 do 4.2 ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Gość

Post autor: Gość » 05 lip 2014, 12:37

Ja przy Xpipie zastosowałem nawet rurki 50 bo nie miałem idealnych pod ręką. Zamiast katów są noname strumienice. Reszta seria z tyłu więc mam cisze i jedynie na wolnych obrotach do ok 1100 delikatny pomruk. :)

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 06 lip 2014, 16:44

To muszę pokombinować w wolnej chwili. Jeszcze jedno, czy ktoś wywalał katy w d3 i mógłby polecić jakie katy zamiennie można by było wystawić.?

Konrad111a
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:58
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Konrad111a » 07 lip 2014, 10:00

Właśnie jak jest z tymi katami, można je wywalić ? Czy raczej nie polecacie..

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 lip 2014, 10:45

Konrad111a pisze:Właśnie jak jest z tymi katami, można je wywalić ? Czy raczej nie polecacie..
W D3 jeszcze tego nie ćwiczyłem..... u mnie katy są, jak fabryka zrobiła.... tylko za katami sporo się pozmieniało.
Po wycięciu katów na pewno będzie trzeba zmotać tylne sondy lambda..... albo dać mądremu program do zmotania co by wyciął je z programu bo inaczej CHECK będzie ciągle wywalało.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Konrad111a
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:58
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Konrad111a » 07 lip 2014, 10:51

Rozmawiałem już z dobrym elektromechanikiem, usunięcie Sondy 1200 zł, tylko ciekawi mnie dźwięk, czy nie będzie za głośno... Ta opcja i tak jest najtańsza...

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 10 lip 2014, 08:57

Wydech z A8 W12 co ma na koncowkach, jakies sterowanie - otwieranie dodatkowej drugiej koncowki przy pewnych obrotach?

Obrazek

ernesto

Post autor: ernesto » 10 lip 2014, 09:07

Podobne rozwiązanie jest w BeMWu Jest to przepustnica podciśnieniowa.
W BeMWu zazwyczaj jest zamknięta, po przekroczeniu pewnej wartości obrotowej, przepustnica się otwiera.
Jedni na forach piszą że jest to mało istotne rozwiązanie. Ale tu chodzi o pojemność układu wydechowego. Poprawia w ten sposób charakterystykę na niskich obrotach i przy większych daje większy przepływ spalin.
Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem

Rabol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 18 gru 2013, 23:32
Lokalizacja: TG

Post autor: Rabol » 15 lip 2014, 13:55

Potwierdzam, to jest pewnego rodzaju przepustnica.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 lip 2014, 20:37

ernesto pisze:... Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem
Nie poprawia, bo i tak opór na silniku stawiają zawory sterujące w głowicy (dolotowe i wylotowe) a ciśnienie w układzie wydechowym nie jest aż tak wysokie, aby cofać strumień do silnika. Przepustnica usprawnia działanie silnika gdy tenże silnik działa, czyli spala mieszankę. Poprawia opróżnianie układu i wymianę gazów w cylindrach. Właściwie w silnikach czterosuwowych układ wydechowy ma za zadanie prawidłowe odprowadzenie spalin z silnika, zmniejszenie poziomu hałasu wydobywającego się z silnika, zmniejszenie ilości szkodliwych gazów występujących w spalinach ewentualne zapewnienie optymalnej pracy silnika (jak w tym przypadku). Co innego w silnikach dwusuwowych, ale to już inna bajka...
Bądź dobry jak chleb.

ernesto

Post autor: ernesto » 16 lip 2014, 00:14

pebo pisze:
ernesto pisze:... Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem
Nie poprawia, bo i tak opór na silniku stawiają zawory sterujące w głowicy (dolotowe i wylotowe) a ciśnienie w układzie wydechowym nie jest aż tak wysokie, aby cofać strumień do silnika. Przepustnica usprawnia działanie silnika gdy tenże silnik działa, czyli spala mieszankę.
Czyli mit jest obalony ,ze zamknięcie przepustnicy skutkuje lepszym hamowaniu silnikiem.
Jednym słowem ma to jedynie związek na moment kiedy wciskamy pedał w welur.

simon68
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 19 kwie 2014, 09:48
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: simon68 » 16 lip 2014, 11:09

ernesto pisze:
pebo pisze:
ernesto pisze:... Nie wiem jak jest to podczas ujmowania gazu jadąc na biegu czy przepustnica się zamyka poprawiając skuteczność hamowania silnikiem
Nie poprawia, bo i tak opór na silniku stawiają zawory sterujące w głowicy (dolotowe i wylotowe) a ciśnienie w układzie wydechowym nie jest aż tak wysokie, aby cofać strumień do silnika. Przepustnica usprawnia działanie silnika gdy tenże silnik działa, czyli spala mieszankę.
Czyli mit jest obalony ,ze zamknięcie przepustnicy skutkuje lepszym hamowaniu silnikiem.
Jednym słowem ma to jedynie związek na moment kiedy wciskamy pedał w welur.
Panowie poczytacie sobie co to jest EXUP w motorkach to wszystko będzie wam jasne ....

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 24 sie 2014, 21:15

ja zrobiłem cały wydech z kwasówki wywaliłem tylnie tłumiki zamontowałem super katy oraz x-pipe i mróczy jak malina :D :D :P :P :P

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 24 paź 2014, 16:05

Coś takiego dla amatorów głośniejszego wydechu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl