części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 ] Nierówno stoi zawieszenie

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 15 sie 2014, 07:40

I jeszcze jedno mam zawieszenie sportowe a w opcjach kodowania cos takiego:

Obrazek

Czy przy zmnianie kodowania zawieszenie tez sie obniży bądź podniesie??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 sie 2014, 08:55

Nic się nie dzieje, m ie tez to korcilo i nie działa. Myślę ze to odpowiada bardziej za dostosowanie pracy zawieszenia do tego o ile jest niżej. Wiadomo, twardość itp... Ale nie jestem pewien. Ja mam zakodowane -25mmna oba kola i nic :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 sie 2014, 12:43

tomi5 pisze:Byłem na kanale i ogladałem czujniki przód i na tym po lewej stronie ta sztanga która łączy wahacz i czujnik poziomu jest sztywno umieszczona na tych sworzniach, natomiast na po prawej stronie lata swobodnie jest luźna, i tak jak by tylko gumka blokowała wypadnięcie sztangi ze sworznia.
No to pewnie masz przyczynę, zardzewiała kulka i luz na łączniku czujnika poziomowania mogą powodować problemu z kalibracją zawieszenia.
Samą kulkę mogę ci dorobić, jak będzie pordzewiała, do przodu i do tyłu - z przodu tylko ją wymienisz a z tyłu będziesz musiał się trochę pomęczyć.
Jakby coś to dzwoń, wytłumaczę co i jak.

Noi sprawdź też same czujniki, czy pracują w miarę poprawnie..... jak ręką ciężko zmienić ich położenie to już się przycierają i to również może powodować problemy z poprawną kalibracją.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 19 sie 2014, 06:14

I to by się zgadzał
Wczoraj ja auto stało 2 dni prawa strona ma wysokość 385mm( i tu jest luźny łącznik)
A Lewa tak jak by w ogóle nie zeszła na dół bo miała aż 415mm (i tu jest ten sztywny)

Po odpaleniu auta i przejechaniu kilku metrów, zawieszenie wyrównało się (jeśli można to tak nazwać) czyli prawa strona miała 400mm lewa 405mm, co i tak jest dzwine bo zawieszenie ustawiłem na ori wysokość 397mm

Jutro albo czwartek będę na kanale to przyjże się tym łącznikom.
Czy ich demontaż polega na wyczepieniu z tej kulki (wahacz, i sam czujnik)czy jest jakas blokada etc. ??

Aha i rozumiem że mogę najzwyczajniej w świecie po demontażu sztang poruszać wajcha czujnika w celu sprawdzenia jej ruchliwości?? (w trybie podnośnika)
Ostatnio zmieniony 19 sie 2014, 08:33 przez tomi5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 sie 2014, 11:35

tomi5 pisze:Jutro albo czwartek będę na kanale to przyjże się tym łącznikom.
Czy ich demontaż polega na wyczepieniu z tej kulki (wahacz, i sam czujnik)czy jest jakas blokada etc. ??

Aha i rozumiem że mogę najzwyczajniej w świecie po demontażu sztang poruszać wajcha czujnika w celu sprawdzenia jej ruchliwości?? (w trybie podnośnika)
Do samego sprawdzenia czujników (ich poprawnego działania) nie wyczepiaj kulki z tej sztangi tylko odkręć od wahacza cały element z kulką. Jak auto masz na podnośniku z zablokowanym zawieszeniem możesz sobie do woli ruszać tym czujnikiem i nic ci się z zawiechą nie stanie.

O ile wyjęcie samej kulki nie stanowi jakiegoś wyzwania o tyle włożenie jej spowrotem jest już upierdliwe a dla osób bez zdolności manualnych już prawie awykonalne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 01 wrz 2014, 09:16

No i wysiadl czujnik lewy tylny, akurat w drodze na wakację, ale całe szczeście nic powaznego sie nie dzieje i dojechałem na miejsce.

gwiktor02
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2016, 20:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwiktor02 » 10 gru 2016, 00:39

Rozwiązałes problem zawiesenia ???

Problemem był ten czujnik co padł, czy te kulki o których pisałem Foss też się przyczyniły ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl