Cześć.. no dobra, w sumie przetrę szlaki i pochwale się swoim nowym autem. Ogólnie dotychczas (i nadal) jestem miłośnikiem Saabów (personalnie mam parę uturbionych 9000), ale niedawno za sprawą całkowitego przypadku, stałem się posiadaczem Audi 80 B4 Avant z 93 roku, z dieslowym silnikiem 1Z.. dzielnie służy mi do dzisiaj, nabijając kilometry po naszych lokalnych i europejskich drogach (byłem nim nawet w Holandii, Niemczech, Czechach..).. dwa tygodnie temu lecąc do Szwecji po kolejnego Saaba, przypadkiem dostrzegłem u niego na placu mój nowy nabytek.. wtedy rzecz jasna nawet jeszcze nie wiedziałem, że ją kupie, a co dopiero tak bardzo pokocham. Od słowa do słowa, za symboliczne 5000 szwedzkich koron, stałem się posiadaczem takiego oto wehikułu..
Chciałem go przywieźć z zamiarem rozebrania na części, bo de facto miał mi służyć tylko do przytargania Saabowych gratów do Warszawy.. no ale już w trasie zapadła decyzja, że zostaje.. tak więc pewnie niedługo będzie trochę aktualizacji wątku, w miarę jak będę dochodzić z samochodem do ładu..
PS: Nie wiem, czy da się wrzucać fotki korzystając z [ img ], bo coś chyba nie działało w innym wątku.. ale jakby coś, to potem porobie jakieś lepsze zdjęcia i pokombinuje jak je wrzucić
Jak mechanika sprawna to za 2.500zł to nawet na częściach lepiej byś wyszedł
Pokaż wnętrze i opowiedz coś więcej, skrzynia nie szarpie?
Nic tylko robić
Cześć, samochód już zaczął lepiej hulać.. wrażenia są eleganckie, tyle że zrobiłem nim może ze 200 km po mieście Trochę czasowo najgorzej z tym wszystkim, ale projekt nie umarł. Wręcz przeciwnie Generalnie w tzw międzyczasie od zakupu, do wymiany poszedł kompletny rozrząd, pompa wody, napinacz, rolki, do tego dokładna podwójna płukanka silnika, wymiana filtrów, oleju (ostatecznie zalany Motul 10W40) i inspekcja elektryki. Okazało się, że wspomniany w innym wątku migający alladyn wynikał z słabego napięcia na czujnik ciśnienia oleju. Po wyczyszczeniu smoka, złożenia wszystkiego do kupy, auto doczekało się próbnej przejażdżki i bonusowego nabicia klimy z inspekcją szczelności
Aktualnie prezentuje się tak, przy następnej okazji go ładnie umyję
Źle nie jest, ale do wymiany leci na dniach kompletne przednie zawieszenie, bo niestety łupie jak cholera.. szukam powoli blacharskich elementów w kolor, a w ferworze walki zapomniałem w końcu sprawdzić jaki to kod lakieru No i również dorwałem fajny komplet felg 18 z oponami, bo te na których przyjechał nawet nie kwalifikują się do upalania.. druty na wierzchu
Na dniach będę wrzucał więcej fotek, bo trochę się ociągam z aktualizacjami
Wymiana rozrządu się przydała, teraz chodzi rewelacyjnie i o połowę ciszej bez szumiących rolek. Nic się na szczęście nie przestawiło, następnym razem będę pamiętał Teraz zastanawiam się, w jakie amortyzatory i sprężyny iść. Planowałem Bilsteiny B6, bo B8+ chyba już by były za sztywne do sportowo-komfortowej koncepcji pojazdu, jest sens się pakować w takie rozwiązania? W moim Saabie po dołożeniu grubszych stabilizatorów z przodu i z tyłu, plus dodatkowych rozpórkach przód i tył oraz zamontowaniu kompletu poliuretanów wraz z Bilsteinami B6 i spręzynami H&R -40 mm względem serii jest rewelacyjnie. Na podobnym zestawieniu w Audi nie będzie zbyt topornie? Auto co by nie mówić, koło 500 kg cięższe.. do tego dochodzą przednie przeguby, ale to już na szczęście groszowe sprawy. Do rozebrania i wyczyszczenia komplet zacisków przód/tył, bo coś późno łapie.. generalnie, są jakieś lepsze kity np z wersji RS8 czy coś takiego? Seryjne hamulce to porażka.. i powoli tak pod kątem przyszłości, da radę bez flanszy ożenić do tego silnika manualną skrzynię biegów np z 2.2 turbo, która o ile mi dobrze wiadomo jest w stanie znieść nawet i 1000 nM momentu? Muszę dokładnie obejrzeć komorę silnika, poszukać projektów biturbo.. jakieś dwa chińskie GT28 malutkie powinny bez problemu wejść, dać nawet te 0,6 bara boosta to bez odprężania by raczej wytrzymało i wypluło z 500 KM i poprawiło trochę charakterystykę pracy.. ile jest w stanie znieść ten automat w ogólę? I tak docelowo bym atakował w 600+ KM, ale wszystko w swoim czasie.. na razie to ma po prostu jeździć jak należy, później dopiero blacharka, lakier, wnętrze i ewentualne tuningi..
[ Dodano: 2016-04-08, 16:33 ]
Okej, dzisiaj autko doczekało się mycia i odkurzania. Już mam wstępną listę gratów, które mógłbym potrzebować.. dzisiaj zamówiłem komplet wahaczy przednich Lemfordera, przeguby ruevilla.. a zawias chyba po prostu poszukam serie z S8.. to już będzie pierwszy etap konwersji na moją docelową wersję.. sorry za głupie pytanie, ale poza zawieszeniem, hamulcami, lusterkami, chromowanymi dodatkami itp, ilością zaworów i wałkami głowicy, czymś się jeszcze różnią? Poniżej wrzucam parę fotek, jak to się prezentuje "na czysto"
i w pakiecie, jeszcze przed myciem z drugim dupowozem w tle
martin_rs4, nie chodzi o to czy przestawił o ząbek czy też nie. Po prostu bez blokady nie wiesz czy wałki są w OT, jeżeli wcześniej było zrobione na 100% to można próbować kolejny raz bez blokad. Ja jednak nie jestem za takim rozwiązaniem
Dlaczego mają się czepiać, ja go na szwedzkich tablicach zostawiam Kupuje polskie OC, bo nie będę przeciez płacić ok. 3-4+ tys żeby go przerejestrowywać jak nie ma takiej potrzeby. Wolałem wydać to na rozrząd A co do ustawiania bez blokad, co może się w takim razie stać? Na razie chodzi idealnie, już 200 km zrobione i nic niepokojącego nie zaobserwowałem. Muszę się przyjrzeć hamulcom, późno łapie i mocno ściąga w lewo plus swieci abs. Mocno dobija też zawieszenie.. a ze roboty dużo to ja wiem, ale wole kupić taką budę za 2500 PLN ( tyle mi wyszło z transportem praktycznie ) i włożyć w nią dychę, niz kupić jakiegoś gruza w Polsce za 12 i też włożyć dychę
No ok, z subiektywnych odczuć to jest lepiej niż przed wymianą.. idzie jak wściekły, a o połowę ciszej Jak będę kiedyś może przerabiać silnik na 360 KM z S8 (kolektory, wałki, osprzęt?) to zrobię zgodnie z technologią Swoją drogą, dużo z tym roboty? No i może po weekendzie szukam jakiegoś dawcy w kolor, to może zacznę w końcu coś posuwać do przodu z karoserią.. w którym miejscu dokładnie z tyłu jest kod lakieru?