Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.7PB ] Wypadające zapłony

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 01 3.7PB ] Wypadające zapłony

Post autor: krisker » 28 cze 2017, 19:09

Cześć. Czy dane w grupach 014-017 resetują się po każdym uruchomieniu silnika? Mam silne szarpanie i wydaje mi się, że znalazłem, który to cylinder, ale w VAGu wszędzie zera mimo wyraźnych przerw w pracy silnika. VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2017, 16:28 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 cze 2017, 20:32

A nie wyrzuca Ci błędu w sterowniku silnka, który to cylinder ? U mnie wystepuje takie szarpanie (nie zawsze)...wymieniłem cewki na te od D3 nowe, kable przemierzone, nowe swiece, nowa listwa, dalej to samo...w koncu kompresja i jeden cylinder ma ok 70%, reszta 90% na prawej głowce, na lewej po 100%.

A jak masz np. jak auto na klimie chodzi ? bo u mnie wtedy chodzi znacznie lepiej, praktycznie bez szarpania...po prostu jest większe dawkowanie i wyrównuje prace...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 29 cze 2017, 07:28

Błędów nie wywala, bo skoro w grupach z misfajerami same zera, to niby czemu miałby wywalać? Zmienię świece i cewkę i zobaczę, czy będzie poprawa. U mnie jest tak, że różnica jest w kwestii benzyna - gaz, a w innych okolicznościach jest tak samo (klima, światła itp.). Przełączałem poszczególne cylindry z gazu na benzynę i wyszło mi, że po wyłączeniu 6 chodzi lepiej (benzyna nie jest tak wrażliwa na zapłon, jak gaz). Po zmianie cewki z 2 wydaje mi się, że problem przeniósł się na 2, więc mam potencjalnego kandydata.

Zastanawia mnie tylko, czemu mimo całych serii wypadających zapłonów w VAGU same zera. Może właśnie jest tak, że po zgaszeniu ten licznik się resetuje? <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Wypadające zapłony

Post autor: FOSS » 29 cze 2017, 09:48

krisker pisze:VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma.
Jak to "po zgaszeniu"?

Wypadanie zapłonów sprawdzaj najlepiej w trakcie jazdy... jak szarpie to patrzysz na których cylindrach sypie. Albo zapisz to sobie do pliku i później sprawdź gdzie wypadało.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 29 cze 2017, 09:53

No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 29 cze 2017, 10:01

krisker pisze:No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?
Przecież to 'live data' - więc pokazuje dane w czasie rzeczywistym - co ma pokazać po zgaszeniu - uśredniony wynik?

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 29 cze 2017, 10:46

Wydawało mi się, że w tych grupach zliczane są missfajery i tam pozostają do skasowania błędów lub resetu ECU. No ale jeśli jest tak, jak mówisz, czyli że akurat wypadające zapłony dostępne są tylko na bieżąco, to w zupełności wyjaśnia sprawę. Dzięki.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 cze 2017, 15:32

krisker pisze:No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?
One się kasują nie tylko po wyłączeniu silnika - kasują się również w trakcie jazdy po dłuższym momencie wyłaczenia zliczania. Kiedy zliczanie jest włączone a kiedy wyłączone to widać w blokach. Wyłaczone jest m.in. po odpuszczeniu gazu - co jest zresztą logiczne bo niby co ma zliczać skoro zapłony są odcięte :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 29 cze 2017, 16:10

Te wartości to ilość wypadających zapłonów z ostatnich 200 obrotów wału, więc można powiedzieć, że się kasują na bieżąco ;)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 29 cze 2017, 21:17

O to mi chodziło. Dzięki Panowie. <okok> Moje obie poprzednie V6 były bardzo ubogie w diagnostykę, więc z "misfajerami" nie miałem jeszcze do czynienia :)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 29 cze 2017, 21:29

Liczniki się kasują, jeżeli kolejne 200 obrotów wału odbyło się bez wypadania zapłonów.

Detekcja zapłonów następuje za pomocą czujnika obrotów wału.

Jeżeli nie ma odpału na danym cylindrze to obrót wału zwalnia i pik z czujnika
położenia wału jest "mniejszy". Po tym ECU rozpoznaje wypadanie zapłonów.

Na 14 mamy ogólny licznik wszystkich wypadających zapłonów.
Kolejne mówią o poszczególnych cylindrach.

Oczywiście nie wszystkie wersje softu mają w sobie wizualizację wypadających zapłonów.

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 29 cze 2017, 23:04

Dzięki za obszerne wyjaśnienie. Na pewno przyda się też innym.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 01 lip 2017, 19:05

A błąd chyba rzuca jeżeli ilość miss przekroczy 255 na cykl liczenia.
Gdzieś wyczytałem takie info.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl