![]() |
![]() |
[D2 01 3.7PB ] Wypadające zapłony
[D2 01 3.7PB ] Wypadające zapłony
Cześć. Czy dane w grupach 014-017 resetują się po każdym uruchomieniu silnika? Mam silne szarpanie i wydaje mi się, że znalazłem, który to cylinder, ale w VAGu wszędzie zera mimo wyraźnych przerw w pracy silnika. VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2017, 16:28 przez krisker, łącznie zmieniany 1 raz.
A nie wyrzuca Ci błędu w sterowniku silnka, który to cylinder ? U mnie wystepuje takie szarpanie (nie zawsze)...wymieniłem cewki na te od D3 nowe, kable przemierzone, nowe swiece, nowa listwa, dalej to samo...w koncu kompresja i jeden cylinder ma ok 70%, reszta 90% na prawej głowce, na lewej po 100%.
A jak masz np. jak auto na klimie chodzi ? bo u mnie wtedy chodzi znacznie lepiej, praktycznie bez szarpania...po prostu jest większe dawkowanie i wyrównuje prace...
A jak masz np. jak auto na klimie chodzi ? bo u mnie wtedy chodzi znacznie lepiej, praktycznie bez szarpania...po prostu jest większe dawkowanie i wyrównuje prace...
to nie jest zwykły napęd...to
Błędów nie wywala, bo skoro w grupach z misfajerami same zera, to niby czemu miałby wywalać? Zmienię świece i cewkę i zobaczę, czy będzie poprawa. U mnie jest tak, że różnica jest w kwestii benzyna - gaz, a w innych okolicznościach jest tak samo (klima, światła itp.). Przełączałem poszczególne cylindry z gazu na benzynę i wyszło mi, że po wyłączeniu 6 chodzi lepiej (benzyna nie jest tak wrażliwa na zapłon, jak gaz). Po zmianie cewki z 2 wydaje mi się, że problem przeniósł się na 2, więc mam potencjalnego kandydata.
Zastanawia mnie tylko, czemu mimo całych serii wypadających zapłonów w VAGU same zera. Może właśnie jest tak, że po zgaszeniu ten licznik się resetuje?
Zastanawia mnie tylko, czemu mimo całych serii wypadających zapłonów w VAGU same zera. Może właśnie jest tak, że po zgaszeniu ten licznik się resetuje?

Re: Wypadające zapłony
Jak to "po zgaszeniu"?krisker pisze:VAGowałem po zgaszeniu. Check też nie świeci i błędów nie ma.
Wypadanie zapłonów sprawdzaj najlepiej w trakcie jazdy... jak szarpie to patrzysz na których cylindrach sypie. Albo zapisz to sobie do pliku i później sprawdź gdzie wypadało.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
One się kasują nie tylko po wyłączeniu silnika - kasują się również w trakcie jazdy po dłuższym momencie wyłaczenia zliczania. Kiedy zliczanie jest włączone a kiedy wyłączone to widać w blokach. Wyłaczone jest m.in. po odpuszczeniu gazu - co jest zresztą logiczne bo niby co ma zliczać skoro zapłony są odciętekrisker pisze:No ale przecież o to od początku pytam: czy wartości w grupach 014-017 zerują się po zgaszeniu silnika, czy tylko po skasowaniu błędów/resecie ECU?

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Liczniki się kasują, jeżeli kolejne 200 obrotów wału odbyło się bez wypadania zapłonów.
Detekcja zapłonów następuje za pomocą czujnika obrotów wału.
Jeżeli nie ma odpału na danym cylindrze to obrót wału zwalnia i pik z czujnika
położenia wału jest "mniejszy". Po tym ECU rozpoznaje wypadanie zapłonów.
Na 14 mamy ogólny licznik wszystkich wypadających zapłonów.
Kolejne mówią o poszczególnych cylindrach.
Oczywiście nie wszystkie wersje softu mają w sobie wizualizację wypadających zapłonów.
Detekcja zapłonów następuje za pomocą czujnika obrotów wału.
Jeżeli nie ma odpału na danym cylindrze to obrót wału zwalnia i pik z czujnika
położenia wału jest "mniejszy". Po tym ECU rozpoznaje wypadanie zapłonów.
Na 14 mamy ogólny licznik wszystkich wypadających zapłonów.
Kolejne mówią o poszczególnych cylindrach.
Oczywiście nie wszystkie wersje softu mają w sobie wizualizację wypadających zapłonów.